تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 11:22
کد خبر : 799

آنچه باید درباره وسواس در نوجوانان بدانیم

آنچه باید درباره وسواس در نوجوانان بدانیم

وسواس یکی از اختلالات روانی است که در بسیاری از افراد دیده می‌شود و در نوجوانان نیز ممکن است رخ دهد. وسواس به عنوان یک اختلال روانی، به صورت تکراری و ناخودآگاه فکرها یا رفتارهایی که در واقع نامنطقی یا نابجا هستند، انجام می‌شود. در نوجوانان، وسواس ممکن است به خاطر فشارهای اجتماعی، اضطراب، استرس،

وسواس یکی از اختلالات روانی است که در بسیاری از افراد دیده می‌شود و در نوجوانان نیز ممکن است رخ دهد. وسواس به عنوان یک اختلال روانی، به صورت تکراری و ناخودآگاه فکرها یا رفتارهایی که در واقع نامنطقی یا نابجا هستند، انجام می‌شود.

در نوجوانان، وسواس ممکن است به خاطر فشارهای اجتماعی، اضطراب، استرس، نگرانی ها، مشکلات در خانواده، مسائل آموزشی و تحصیلی و یا مشکلات فردی پیش آید. برای مثال، یک نوجوان ممکن است به صورت مداوم به فکر بودن درباره بدیهایی مانند اینکه آیا درست کردن درست خوراکی‌ها یا شستن دست‌ها، به درستی انجام شده است، بیش از حد بپردازد.

وسواس ممکن است به طور قابل توجهی بر روی زندگی روزمره نوجوان تأثیر بگذارد، شامل خودکشی، مصرف مواد مخدر، مشکلات در روابط اجتماعی و دیگر مشکلات روانی است. درمان وسواس می‌تواند شامل درمان روان شناختی، مشاوره، درمان دارویی یا ترکیبی از این روش‌ها باشد. برای کمک به نوجوانان مبتلا به وسواس، مهم است که به جای تنبیه یا رد کردن احساسات آن‌ها، از آن‌ها پشتیبانی کرده و به آن‌ها کمک کنید تا به دنبال درمان مناسب برای وسواس خود بگردند.

چگونه والدین می توانند از نوجوانان مبتلا به OCD حمایت کنند؟

اگر نوجوانی با OCD دست و پنجه نرم می کند، راه های مختلفی وجود دارد که والدین می توانند از او حمایت کنند:

خود را در مورد OCD آموزش دهید: برای والدین مهم است که بفهمند OCD چیست و چگونه بر نوجوان آنها تأثیر می گذارد. این به آن‌ها کمک می‌کند تا به روشی حمایت‌کننده و درک‌کننده پاسخ دهند.

نوجوان خود را تشویق کنید که به دنبال کمک حرفه ای باشد: OCD یک بیماری قابل درمان است و کمک گرفتن از یک متخصص سلامت روان مهم است. والدین می توانند نوجوان خود را تشویق کنند تا با یک درمانگر یا روانپزشک صحبت کند و به آنها کمک کنند تا قرار ملاقات ها را تعیین کنند.

یک محیط حمایتی فراهم کنید: والدین می توانند با صبور بودن، درک کردن و قضاوت نکردن، محیط حمایتی را برای نوجوان خود ایجاد کنند. OCD می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد، بنابراین برای والدین مهم است که فضای امنی را برای نوجوان خود فراهم کنند تا احساسات خود را بیان کند.

به نوجوان خود کمک کنید تا راهبردهای مقابله ای را تمرین کند: راهبردهای مقابله ای مانند ذهن آگاهی، تنفس عمیق و تکنیک های آرام سازی می تواند برای مدیریت علائم OCD مفید باشد. والدین می‌توانند نوجوان خود را تشویق کنند تا این استراتژی‌ها را تمرین کند و به او کمک کنند تا بهترین کار را برای آنها پیدا کند.

از فعال کردن اجبارها اجتناب کنید: اگرچه تسلیم شدن در برابر اجبارهای یک نوجوان وسوسه انگیز است، اما در واقع می تواند OCD را بدتر کند. والدین می توانند با فعال نکردن اجبارهای نوجوان خود و در عوض حمایت از او در مقاومت در برابر اصرار برای انجام رفتارهای اجباری به او کمک کنند.

صبور باشید: OCD یک بیماری مزمن است و بهبودی ممکن است زمان ببرد. برای والدین بسیار مهم است که صبور باشند و درک کنند زیرا نوجوان آنها علائم OCD خود را برطرف می کند. با حمایت و درمان مناسب، این امکان برای نوجوانان مبتلا به OCD وجود دارد که علائم خود را مدیریت کرده و زندگی رضایت بخشی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی