تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 23:09
کد خبر : 2805

اولین مرکز درمان دردهای عضلانی با روشهای نوین (کایروپراکتیک)

اولین مرکز درمان دردهای عضلانی با روشهای نوین (کایروپراکتیک)

کایروپراکتیک به عنوان یک روش درمانی مکمل و جایگزین، با استفاده از دستان پزشک کایروپراکتور، مشکلات استخوانها، عضلات و مفاصل را درمان میکند. این روش درمانی برای مشکلات اسکلتی – عضلانی عصبی مؤثر است و به خصوص برای کاهش دردهای کمر، گردن، سردرد، جراحات و سفتی مفاصل استفاده میشود. کایروپراکتورها میتوانند بیماران را بدون نیاز

کایروپراکتیک به عنوان یک روش درمانی مکمل و جایگزین، با استفاده از دستان پزشک کایروپراکتور، مشکلات استخوانها، عضلات و مفاصل را درمان میکند. این روش درمانی برای مشکلات اسکلتی – عضلانی عصبی مؤثر است و به خصوص برای کاهش دردهای کمر، گردن، سردرد، جراحات و سفتی مفاصل استفاده میشود.

کایروپراکتورها میتوانند بیماران را بدون نیاز به ارجاع از پزشک عمومی ملاقات کرده و تشخیص دقیقی از مشکلات آنها برای درمان ارائه دهند. آنها از روشهای اختصاصی خود مانند تنظیم ستون فقرات و تمرینات توانبخشی برای بهبود و آرامش بیماران استفاده میکنند. همچنین، آنها به توصیه های تمرینی، تغذیه و شیوه زندگی سالم نیز توجه میکنند.

با استفاده از روشهایی مانند معاینه بالینی، تصویربرداری تشخیصی (مانند اشعه ایکس و MRI) وسایر روشهای تشخیصی، کایروپراکتورها توانایی تشخیص مشکلات اسکلتی – عضلانی را دارند و میتوانند زمان مناسبی برای درمان را تعیین کنند.

در صورتی که نیاز به مراقبتهای بیشتری یا همکاری با سایر متخصصان بهداشتی داشته باشید، کایروپراکتور ها شما را به متخصصان مربوطه ارجاع خواهد داد.

در بسیاری از موارد، کایروپراکتیک میتواند روش اصلی درمان شما باشد، به خصوص در مواردی مانند کمردرد, گردن درد, سردرد, درد مفاصل و… همچنین، در برخی از شرایط پزشکی، خدمات کایروپراکتیک میتواند به عنوان تکمیلی یا پشتیبانی درمان پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد و به جنبه های اسکلتی- عضلانی مرتبط با بیماری کمک کند.

مشکلات دردناک مفاصل و کمر و گردن می تواند از عوامل مختلفی مانند کار، تصادف، آسیب های ورزشی، کارهای خانگی و استرس زندگی روزمره ناشی شود.

اگر شما درد مفاصل یا درد عضلانی را تجربه می کنید که بر توانایی شما برای انجام فعالیتهای روزانه تأثیر می گذارد یا مانع از انجام فعالیت هایی که دوست دارید می شود، مراقبتهای کایروپراکتیک ممکن است به شما کمک کند. این نوع درمان همچنین می تواند به حفظ سلامتی ستون فقرات و عملکرد مفاصل کمک کند، حتی اگر علائم دردناکی وجود نداشته باشد.

افراد معمولاً در موارد زیر به متخصص کایروپراکتیک مراجعه می کنند:

  • کمردرد
  • درد گردن
  • سردرد
  • انگشتان ماشه ا ی
  • کشیدگی و رگ به رگ شدن ناشی از فعالیت های روزمره
  • صدمات ناشی از استفاده بیش از حد از مفاصل
  • آسیب های ناشی از کار و ورزش
  • آرتروز
  • محدودیت حرکت در پشت، شانه ها، گردن یا اندام ها

شما برای دریافت مراقبت های کایروپراکتیک به ارجاع از پزشک دیگری نیاز ندارید، مگر اینکه به دنبال درمان خاصی باشید. این بدان معنی است که می توانید مستقیماً به پزشک کایروپراکتیک مراجعه کنید و نیازی به ارجاع از پزشک عمومی نیست.

هنگامی که به کایروپراکتور مراجعه میکنید، در معاینه ابتدایی شما، پزشک کایروپراکتیک شما عملیات زیر را انجام میدهد:

  1. تاریخچه پزشکی: پزشک برای شناخت بهتر وضعیت شما، تاریخچه پزشکی شما راجمع آوری میکند. این شامل سابقه بیماریها، آسیبها، عملهای قبلی و داروهایی است که مصرف میکنید.
  2. بررسی علائم حیاتی: پزشک علائم حیاتی شما را مانند دمای بدن، ضربان قلب، تعداد تنفس و فشار خون بررسی میکند.
  3. بررسی بصری: پزشک به شکل و انحنای ستون فقرات و نشانه های دیگر سلامت شما با دیدن ظاهر بدنتان توجه میکند.
  4. بررسی با لمس: پزشک با استفاده از دستان خود ستون فقرات، عضلات و سایر بافتهای نرم بدن را لمس میکند و از آنها اطلاعاتی دریافت میکند.
  5. معاینات ارتوپدی: پزشک ممکن است معایناتی ارتوپدی انجام دهد تا بیماریها ومشکلات مربوط به استخوا نها، مفاصل، عضلات و بافتهای نرم را تشخیص دهد. این معاینات شامل بررسی حرکت مفصل و اندازه گیری محدوده حرکت مفصل است.
  6. معاینات عصبی: پزشک ممکن است معاینات عصبی انجام دهد تا عملکرد حسی، حرکتی و عصبهای سر و صورت شما را ارزیابی کند، مانند آزمایش رفلکس وآزمایش بی حسی.
  7. ارجاع به آزمایشهای تشخیصی: در صورت لزوم، پزشک کایروپراکتیک ممکن است شما را برای آزمایشهای تشخیصی دیگر مانندMRI یا اشعه ایکس ارجاع دهد.
  • با توجه به معاینات انجام شده، پزشک کایروپراکتیک شما یک تشخیص افتراقی که تمام علل محتمل شکایت اولیه شما را در نظر میگیرد و یک تشخیص موثر که علت محتمل ترین شکایت اولیه شما را مشخص میکند، به شما ارائه خواهد داد. او این تشخیص را به شما توضیح خواهد داد که شامل توصیفی از طبیعت آن (زمانی که انتظار دارید بهبود یابید)، گزینه های درمانی موجود برای شما و هرگونه مزایا و خطرات مرتبط با هر درمان را بیان خواهد کرد .
  • تشخیص افتاقی: پزشک در نظر دارد تمامی عوامل ممکن که باعث شکایت اولیه شما میشوند را مورد بررسی قرار دهد. این بررسی شامل تمامی احتمالات ممکن است و به منظور تشخیص صحیح و دقیق نیاز است. این تشخیص باعث میشود پزشک بتواند بین علل مختلف تمایز قائل شود و علت اصلی مشکل را شناسایی کند.
  • تشخیص قطعی: این تشخیص، علتی است که بر اساس شواهد و معاینات پزشک بیشترین احتمال را برای شکایت اولیه شما دارد. با توجه به معاینه و دانش پزشک، این تشخیص احتمالاً درست ترین و محتمل ترین تشخیص است که پزشک به شما اعلام میکند.

پزشک کایروپراکتیک این دو تشخیص را به شما توضیح میدهد و همچنین در مورد طبیعت آنها (مثلاً زمانی که انتظار می رود بهبود یابید)، گزینه های درمانی موجود برای شما و هرگونه مزایا و خطرات مرتبط با آن درمانها را به شما اطلاع میدهد.

درمانهای کایروپراکتیک شامل روشهای مختلفی است که به طور عمده عبارتند از:

  1. تنظیم و تطبیق ستون فقرات: این روش با استفاده از دست برای اعمال نیروی کنترل شده به مفصل ستون فقرات صورت میگیرد و گاهی به آن “تنظیم” هم گفته میشود.
  2. تحرک: این روش شامل حرکات ملایم مفصل است که برای افزایش دامنه حرکت مفصل استفاده میشود.
  3. تمرینات: پزشک ممکن است تمرینات خاصی را به شما توصیه کند تا عضلات و مفاصل را تقویت کنید و بهبودی را تسریع کنید.
  4. اطمینان خاطر: پزشک میتواند به شما رو شهای مشاوره و آموزش بدهد تا شما بتوانید استرس را کاهش دهید و بهبودی را بیشتر و سریعتر کنید.
  5. استفاده از گرما یا یخ: استفاده از بسته های گرما یا یخ میتواند به کاهش التهاب و درد در مناطق مورد درمان کمک کند.
  6. کشش: پزشک ممکن است از تکنیکهای کشش استفاده کند تا عضلات و بافتهای نرم را رها کند و تنش را کاهش دهد.
  7. تکنیکهای بافت نرم: این شامل ماساژ و تکنیکهای دیگری است که برای آرامش و تسکین عضلات استفاده میشود.
  8. اصلاح فعالیت: پزشک میتواند به شما نشان دهد که چگونه تغییراتی در فعالیتهای روزانه تان ایجاد کنید تا ناراحتی را کاهش دهید و بهبودی را تسریع کنید.
  9. توصیه های مربوط به سبک زندگی: پزشک ممکن است توصیه های مربوط به تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و سایر عوامل سبک زندگی را به شما بدهد.
  10. درمانهای فیزیولوژیک: این شامل استفاده از تکنیکهای مانند اولتراسوند، لیزر وTENS (تحریک الکتریکی عصبی ترانس کتانی) است که به کاهش درد و التهاب کمک میکنند.
  11. ارتز: استفاده از کفش و ارتزها که به حمایت از پاها و بهبود وضعیت و هم ترازی کمک میکنند.
  12. تخت های کششی تخصصی کایروپراکتیک: استفاده از میزهای طراحی شده ویژه که به شما کمک  کنند تا مفصل را به روش کنترل شده حرکت دهید.

درمان کایروپراکتیک شامل درمان مفاصل دیگر نیز میشود، مانند درمان مفاصل پا، مچ پا، شانه، مچ دست، و آرنج.

پزشک کایروپراکتیک با شما در یک فرآیند تصمیم گیری مشترک هستند و این موارد را درنظر میگیرند. آنها به شما روشهای مختلف درمان را توضیح میدهند و بر اساس وضعیت شما تصمیم می گیرند کدام روشها را انتخاب کنند. همچنین ممکن است توصیه هایی درباره تغییراتی در سبک زندگی و فعالیت های روزانه تان بدهند تا بهبودی شما را تسریع کنند. تنظیم و تطبیق ستون فقرات یک روش درمانی است که توسط کایروپراکتیکها استفاده میشود. در این روش، با اعمال نیروی کنترل شده به صورت دستی، تحرک مفصل ستون فقرات بازگردانده میشود. این روش همچنین توسط استئوپاتها نیز استفاده میشود.

هدف اصلی از تنظیم و تطبیق ستون فقرات، رفع محدودیت حرکت ناشی از آسیب بافتی در مفاصل است.

آسیب بافتی میتواند نتیجه ی یک رویداد آسیب زا مانند بلند کردن نادرست یک جسم سنگین یا استرس های مکرر مانند نشستن در وضعیت نامناسب برای مدت طولانی باشد.

این آسیب باعث تغییرات فیزیکی و شیمیایی در بافتها میشود که منجر به التهاب، درد و کاهش عملکرد میشود.

تنظیم و تطبیق ستون فقرات بازیابی تحرک مفصل را فراهم میکند و در نتیجه درد وگرفتگی عضلات را کاهش م یدهد و به بافتها اجازه می دهد بهبود یابند.

اگر تنظیم و تطبیق ستون فقرات توسط یک پزشک کایروپراکتیک که دارای آموزش لازم و تجربه کافی است انجام شود، بسیار ایمن است. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از درمان احساس درد یا ناراحتی کمی داشته باشند. این مشکل معمولاً در عرض ۱۲ تا ۴۸ ساعت برطرف میشود. پزشک کایروپراکتیک قبل از هرگونه مداخله، با شما به صورت رضایت آگاهانه درباره ی این موضوع صحبت خواهد کرد.

این حرفه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا ، کانادا و استالیا و اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایران بعنوان یکی از روشهای درمانی مورد تائید وزارت بهداشت و درمان محسوب شده و فعالیت می کنند که برای ارائه خدمات لازم نیاز به اخذ مجوز فعالیت از ارگانهای مربوطه پس از رعایت استاندارد های خاص می باشد.

 

https://www.instagram.com/tehran_chiropractic_center?igsh=OGQ5ZDc2ODk2ZA==

مرکز تخصصی کایروپراکتیک تهران

دکتر محمد علی عمو کرمی

۰۲۱۲۶۴۰۸۵۹۴-۹۷

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی