تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 - 20:26
کد خبر : 369

بارداری برای کدام دسته از زنان ممنوع است؟

بارداری برای کدام دسته از زنان ممنوع است؟

بارداری برای برخی دسته‌های زنان به دلایل پزشکی ممنوع است. در زیر به برخی از این دسته‌ها اشاره شده است: ۱. زنانی که مبتلا به بیماری‌های خطرناکی هستند مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی خطرناک، بیماری‌های کلیوی خطرناک، بیماری‌های قند و فشار خون بالا ۲. زنانی که درگذشته بارداری خارج از رحم، سقط جراحی، قطع لوله

بارداری برای برخی دسته‌های زنان به دلایل پزشکی ممنوع است. در زیر به برخی از این دسته‌ها اشاره شده است:

۱. زنانی که مبتلا به بیماری‌های خطرناکی هستند مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی خطرناک، بیماری‌های کلیوی خطرناک، بیماری‌های قند و فشار خون بالا

۲. زنانی که درگذشته بارداری خارج از رحم، سقط جراحی، قطع لوله فالوپی، یا استریلیتی داشته‌اند

۳. زنانی که دارای عفونت‌هایی هستند که ممکن است برای جنین خطرناک باشد مانناز جمله عفونت‌هایی که برای بارداری خطرناک هستند می‌توان به عفونت‌های قارچی، عفونت‌های ویروسی مانند هپاتیت B و C، عفونت‌های باکتریایی مانند لیستریا و توکسوپلاسموزیس اشاره کرد.

۴. زنانی که در گذشته مشکلاتی همچون شکستگی بند فیبرینوژن، ورم مغزی، سکته مغزی، پره‌اکلامپسی، آنمی، سابقه عفونت‌های خطرناک هنگام بارداری، و یا سابقه سقط خارج از رحم داشته‌اند.

۵. زنانی که در تمام مراحل بارداری، برای خود و جنین خطراتی وجود دارد، مانند زنانی که دارای بیماری‌های خطرناکی هستند که برای جنین خطرناک هستند، زنانی که دارای مشکلات طبی خطرناکی هستند مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی خطرناک، بیماری‌های کلیوی خطرناک، بیماری‌های قند و فشار خون بالا، زنانی که درگذشته بارداری خارج از رحم، سقط جراحی، قطع لوله فالوپی، یا استریلیتی داشته‌اند و زنانی که در گذشته مشکلاتی همچون شکستگی بند فیبرینوژن، ورم مغزی، سکته مغزی،پره‌اکلامپسی، آنمی، سابقه عفونت‌های خطرناک هنگام بارداری، و یا سابقه سقط خارج از رحم داشته‌اند.

در هر صورت، بهتر است قبل از برنامه‌ریزی بارداری و اقدام به بارداری، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی مشکلات خود را به او بگویید تا بتواند به شما راهنمایی کند.

آیا برای بارداری باید قبل از اقدام به بارداری دکتر را مشاوره کنم؟

بله، برای بارداری بهتر است قبل از اقدام به بارداری با دکتر خود مشاوره کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین شرایط برای بارداری را داشته باشید و در صورت وجود هر گونه مشکل پزشکی، به موقع تشخیص داده و درمان شود.

مشاوره با دکتر، شامل بررسی سوابق پزشکی شما، اعمال آزمایش‌های لازم، تجویز ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی مناسب، گفتگو درباره بیماری‌هایی که در خانواده شما وجود دارد، مشاوره در مورد سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب، و همچنین مشاوره در مورد ترتیباتی که باید در طول بارداری و زایمان رعایت کنید، مانند توصیه‌های خوردن، توصیه‌های ورزش، و غیره است.

به علاوه، مشاوره با دکتر در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، مانند داروهای تجویز شده، مکمل‌های غذایی، داروهای بدون نسخه و همچنین داروهای مورد استفاده قبل از بارداری مهم است. برخی داروها و مکمل‌های غذایی ممکن است برای بارداری خطرناک باشند و برخی دیگر ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشند. بنابراین، مهم است که با پزشک خود در مورد همهمه داروهایی که مصرف می‌کنید، مشورت کنید.

همچنین، در مشاوره با پزشک خود، بهتر است در مورد تمامی سوالات و نگرانی‌های خود صادقانه با او صحبت کنید. پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که قبل از بارداری، سبک زندگی خود را تغییر دهید. این شامل مصرف سیگار، الکل، مصرف مواد مخدر، ورزش بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، و غیره است. همچنین، بهتر است قبل از بارداری به کنترل بیماری‌ها، مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قند و فشار خون بالا و غیره، توجه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی