تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 10:30
کد خبر : 790

دمنوش برای سرماخوردگی موثر در بهبود گلودرد و آنفولانزای فصلی

دمنوش برای سرماخوردگی موثر در بهبود گلودرد و آنفولانزای فصلی

سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا از بینی و گلوی انسان شروع می‌شوند و می‌توانند با مصرف برخی دمنوش‌ها کاهش یابند. در ادامه، ۲۱ دمنوش برای سرماخوردگی معرفی می‌شوند که ممکن است در بهبود گلودرد و آنفولانزای فصلی موثر باشند: دمنوش زنجبیل: زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در کاهش التهاب و

سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا از بینی و گلوی انسان شروع می‌شوند و می‌توانند با مصرف برخی دمنوش‌ها کاهش یابند. در ادامه، ۲۱ دمنوش برای سرماخوردگی معرفی می‌شوند که ممکن است در بهبود گلودرد و آنفولانزای فصلی موثر باشند:

دمنوش زنجبیل: زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در کاهش التهاب و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش زنجبیل، یک قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش علف لیمو: علف لیمو دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش علف لیمو، یک قاشق چایخوری علف لیمو را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش نعناع: نعناع دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش نعناع، یک قاشق چایخوری برگ نعناع خشک را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش رازیانه: رازیانه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش رازیانه، یک قاشق چایخوری رازیانه را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش زعفران: زعفران دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش زعفران، چند میلی‌گرم زعفران را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنووش زیره: زیره دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش زیره، یک قاشق چایخوری زیره خشک را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش کینوا: کینوا دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش کینوا، یک قاشق چایخوری کینوا را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش شوید: شوید دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش شوید، یک قاشق چایخوری شوید خشک را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش چای سبز: چای سبز دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش چای سبز، یک قاشق چایخوری چای سبز را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش رازیانه و دارچین: دارچین دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش رازیانه و دارچین، یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق چایخوری دارچین را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.
دمنوش پونه: پونه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. برای تهیه دمنوش پونه، یک قاشق چایخوری برگ پونه خشک را در یک لیوان آب جوشانده و بعد از چند دقیقه مصرف کنید.

چند وقت یکبار باید این دمنوش های گیاهی را برای سرماخوردگی و آنفولانزا بنوشم؟

دفعات مصرف دمنوش های گیاهی برای سرماخوردگی و آنفولانزا می تواند به عوامل مختلفی از جمله شدت علائم، وضعیت سلامت کلی شما و گیاهان خاصی که استفاده می کنید بستگی داشته باشد. به طور کلی، نوشیدن بیشتر دمنوش های گیاهی برای سرماخوردگی و آنفولانزا تا سه بار در روز بی خطر است. با این حال، برخی از گیاهان ممکن است اثر قوی‌تری داشته باشند و ممکن است به دفعات مصرف کمتری نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ملایم‌تر باشند و می‌توانند دفعات بیشتری مصرف شوند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه دمنوش های گیاهی می توانند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهند، اما نباید به عنوان جایگزینی برای درمان پزشکی استفاده شوند. اگر علائم شما ادامه یابد یا بدتر شود، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علاوه بر این، اگر هر گونه شرایط پزشکی دارید یا دارو مصرف می کنید، مهم است که قبل از مصرف دمنوش های گیاهی برای سرماخوردگی و آنفولانزا با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند یا شرایط پزشکی خاصی را تشدید کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مبل شنی تبلیغات متنی