تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 9:46
کد خبر : 4459

معرفی جامع انواع بیمه منازل مسکونی + کاربرد (تجاری و اداری)

معرفی جامع انواع بیمه منازل مسکونی + کاربرد (تجاری و اداری)
از انواع بیمه منازل مسکونی می توان به بیمه های سرقت، زلزله و آتش سوزی اشاره کرد. این بیمه ها باعث می شود که در صورت بروز هر مشکلی برای خانه تان بتوانید خسارت های ناشی از حوادث را کاهش دهید. در ادامه ضمن معرفی کامل این بیمه ها، کاربرد هر یک را شرح داده ایم.

از انواع بیمه منازل مسکونی می توان به بیمه های سرقت، زلزله و آتش سوزی اشاره کرد. این بیمه ها باعث می شود که در صورت بروز هر مشکلی برای خانه تان بتوانید خسارت های ناشی از حوادث را کاهش دهید. در ادامه ضمن معرفی کامل این بیمه ها، کاربرد هر یک را شرح داده ایم.

با وجود بیمه نامه دیگر نباید ذهن خود را درگیر خسارات ملکی وگرفتن وکیل ملکی در مشهد یا شهر خودتان نمایید تا بتوانید هزینه های ناشی از حوادث را تامین نمایید، شما فقط کافی است به اداره بیمه مورد نظر خود مراجعه کنید تا مشکلتان حل شود. اگر با ادارات بیمه نیز بر سر کارشناسی میزان خسارت به مشکل بخورید بازهم وکلای ملکی و بیمه ای می توانند به شما کمک نمایند. در ادامه به سوالات شما درباره بیمه ها پاسخ داده ایم.

 

معرفی انواع بیمه مسکونی

بیمه ها انواع گوناگونی دارند و شما متناسب با نیازتان از آنها می توانید بهره بگیرید. فرض کنید منزل پدریتان اکنون به مرحله تقسیم بین وراث رسیده است، اما برای آن خسارت و مشکلی به بار می آید. اگر بخواهید از طریق بهترین وکیل ارث مشهد یا شهر خودتان شکایتتان را پیگیری کنید، ملزم به پیمودن مسیری طولانی هستید؛ در صورتی که اگر از قبل منزل پدری تان را بیمه کرده بودید، تمام خسارت ها را بیمه پرداخت می کرد و نیازی به هیچ شکایتی وجود نداشت. در ادامه انواع بیمه مسکونی را همراه شرایط هر یک نام برده ایم، این بیمه ها عبارت هستند از:

بیمه آتش سوزی یا حوادث مشابه

در صورتی که خانه خود را در برابر حوادثی مثل آتش سوزی، صاعقه یا انفجار بیمه کنید، دیگر نگران خسارت های به بار آمده از این طریق نخواهید بود. در واقع آتش سوزی را می توان در لیست شاخه های اصلی بیمه خانه ها قرار داد، چون در هر لحظه امکان بروز این حادثه ناگوار وجود دارد.

در شاخه فرعی مشکلات دیگری قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به سیل، زلزله یا طوفان اشاره کرد که هر کدام از آنها قاعدتا می توانند خسارت هایی را برایتان به بار بیاورند. مشکلاتی مانند شکستن شیشه، تندباد، گردباد، ترکیدگی لوله ها، طغیان آب دریاها، رانش زمین، سقوط بالگردها یا لوازم آنها، برخورد اجسام خارجی و … نیز همه در این دسته بندی قرار می گیرند.

شما باید ابتدا حوادثی را که بیشتر در محل زندگی تان رخ می دهند، تشخیص دهید و سپس خانه تان را بر اساس همان حوادث بیمه کنید تا درگیر مشکلی در این زمینه نشوید. پیشنهاد می دهیم که در بیمه تان هرگونه حادثه احتمالی را پوشش دهید تا در صورت بروز بتوانید خسارت های ناشی از آن را بپردازید.

بیمه آتشسوزی قیمت مقطوعتری نسبت به هم خانواده های خود دارد. شرکت های ارائه دهنده این خدمات بر اساس نرخ ارزش دوباره ساخت ساختمان مبلغ را در قراردادشان با شما ذکر می کنند. آنها حتی ارزش اثاثیه داخل منزلتان را نیز در نظر خواهند گرفت تا خسارت های پرداخت شده منطقی باشند.

مثلا فرض کنید یک شرکت برای یک منزل مسکونی خسارت را برای هر متر مربع یک میلیون تومان در نظر می گیرد؛ بنابراین وقتی چنین حادثه ای برای یک خانه ۱۰۰ متری رخ دهد، شرکت مورد نظر موظف است که مبلغ حدود ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان را به فرد خسارت دیده بپردازد.

بیمه سرقت، مهم ترین مدل بیمه ای

یکی دیگر از انواع بیمه نامه، بیمه سرقت است. این مدل بیمه برای اولین بار توسط شرکت لویدز لندن ایجاد شد و سپس در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرد. در حالتی که اموال شما بدون رضایتتان به صورت غیرقانونی گرفته شود، امکان استفاده از این بیمه را خواهید داشت. بیمه سرقت در ۳ نوع بیمه نامه برای منازل مسکونی، بانک ها و مراکز تجاری دسته بندی می شود.

شما در بیمه سرقت منزل مسکونی می توانید خسارت هایی را از شرکت های مربوطه در صورت فقدان وسایلتان دریافت کنید. البته اگر دزدی فقط با شرایطی خاص انجام شده باشد، امکان پرداخت خسارت وجود دارد، در غیر این صورت شرکت از پرداخت آن خودداری می کند. در واقع در صورتی که سارقین با شکست حرز وارد منزل شوند، شرکت مبلغ را پرداخت خواهد کرد.

بیمه زلزله

اگر در مناطق زلزله خیز کشورمان زندگی می کنید، پیشنهاد می دهیم که حتما منزل خود را بیمه زلزله کنید تا نگران بروز آسیب های احتمالی در خانه تان بر اثر این بلایای طبیعی نباشید. متاسفانه آمار خرابی ها در خانه هایی که به معماری ضد زلزله در آنها توجه ای نشده است، بسیار بالاست، به همین دلیل باید خانه خود را بیمه کنید تا در صورت بروز مشکل دچار دردسر نشوید.

زلزله همانطور که متوجه شدید، جزو شاخه های فرعی بیمه هاست، بنابراین برای دریافت آن ابتدا باید بیمه آتش سوزی را دریافت کنید. در این بیمه تمام وسایل خانه به همراه خود خانه بیمه می شوند، برای همین خیالتان از بابت آسیب دیدگی آنها راحت خواهد شد.

برای اینکه تحت پوشش بیمه زلزله قرار بگیرید، ابتدا باید فرم های اطلاعات مربوط به آن را پر کنید. در این فرم از شما متراژ ساختمانتان را به صورت دقیق می گیرند. همچنین شما باید نوع سازه ساختمان خود را مشخص کنید که مثلا از نوع فلزی یا بتنی است.

چنانچه قصد داشتید وسایلتان را تحت پوشش قرار دهید، در فرم مربوطه ارزش واقعی آنها را ذکر کنید. بعد از این موارد باید هزینه های احتمالی در زمان بروز خسارت برای هر متر مربع را نیز بنویسید که شرکت ها در جریان دقیق هزینه هایتان قرار بگیرند.

 

معرفی جامع انواع بیمه منازل مسکونی + کاربرد (تجاری و اداری)

بیمه سیل، یکی از زیر مجموعه های انواع بیمه

بیمه سیل نیز در شاخه فرعی قرار می گیرد که در صورت پرداخت مبلغی اضافه می توانید از آن بهره مند شوید. در صورت دریافت این خدمات اگر خانه تان در کنار دریا باشد، دیگران نگران طغیان آب دریا و مشکلات مشابه نباشید. در واقع ساختمان های ساحلی باید حتما برای دریافت این خدمات اقدام کنند.

آیا امکان دریافت بیمه منازل مسکونی برای مستاجرین وجود دارد؟

با شناخت انواع بیمه منازل مسکونی، اکنون این سوال به وجود می آید که آیا مستاجرین نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، آنها می توانند فقط اقدام به بیمه وسایل خود کنند. صاحب خانه نیز می تواند در صورت تمایل خانه خود را تحت پوشش در بیاورد تا از بروز هرگونه مشکل برای آن جلوگیری کند.

نکات مهم در ثبت بیمه منزل مسکونی

چندین نکته مهم در ثبت بیمه منزل مسکونی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید:

  • در فرم مربوطه حتما ارزش واقعی منزلتان را ذکر کنید، چون در صورت گذاشتن قیمت کمتر، با بروز حادثه شرکت ها بر اساس همان مبلغ برایتان خسارت پرداخت می کنند.
  • شما باید به سراغ شرکت های معتبر بروید که مطمئن هستید در صورت بروز مشکل تمام خسارت ها را پرداخت می کنند و مشکلی برایتان به وجود نمی آورند.
  • در صورتی که ملک یا وسایلتان ارزش مادی زیادی دارد، حتما از این خدمات بهره مند شوید تا مبادا در آینده خسارت های مالی زیادی برایتان بر اثر بروز برخی حوادث ناخواسته به وجود بیاید.
  • از یک کارشناس حرفه ای بخواهید که شرایط محل زندگی تان را بررسی کرده و بر اساس این شرایط بیمه های مورد نیاز را به شما معرفی کند.

 

معرفی جامع انواع بیمه منازل مسکونی + کاربرد (تجاری و اداری)

انواع بیمه منازل مسکونی، محافظ خانه و اموال شما

انواع بیمه منازل مسکونی محافظ خانه و اموال شما در برابر حوادث مختلفی از جمله آتش سوزی، سیل، زلزله و … هستند. شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک برای این خدمات در زمان بروز حوادث خسارت بگیرید و درگیر ضرر و زیان های زیاد نشوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم که از یک کارشناس بیمه حرفه ای کمک بگیرید. همچنین گاهی ممکن است با شرکت های بیمه ای نیز به مشکل بخورید، در این حالت باید به وکلایی خبره مراجعه نمایید تا مشکل شما را به صورت کلی حل نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مبل شنی تبلیغات متنی