تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1403 - 18:14
کد خبر : 4912

چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟

چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟

ترک قطعی انواع مواد مخدر، نیازمند اراده و کاربرد روش‌های ترک اصولی است. حقیقت این است که اکثر مواد مخدر دارای وابستگی فیزیکی و روانی هستند، به همین دلیل ترک آن‌ها باید از هر دو جنبه فیزیکی و روانی صورت گیرد. برای این امر لازم است تا از روش‌هایی مانند سم زدایی و روان درمانی

ترک قطعی انواع مواد مخدر، نیازمند اراده و کاربرد روش‌های ترک اصولی است. حقیقت این است که اکثر مواد مخدر دارای وابستگی فیزیکی و روانی هستند، به همین دلیل ترک آن‌ها باید از هر دو جنبه فیزیکی و روانی صورت گیرد. برای این امر لازم است تا از روش‌هایی مانند سم زدایی و روان درمانی برای ترک بهره گرفته شود، که این نیازمند مراجعه شما به یک مرکز ترک خوب است. در این مطلب به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ می‌دهیم که عبارت است از:

  • آیا عدم مصرف مواد مخدر برای ترک قطعی کافی است؟
  • چه عواملی در ترک همیشگی تاثیرگذارند؟
  • ترک قطعی مواد مخدر مختلف چقدر زمان می‌خواهد؟
  • چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟
  • چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟

 

آیا عدم مصرف مواد مخدر برای ترک قطعی کافی است؟

همانگونه که گفتیم اکثر مواد مخدر، فرد را دچار وابستگی فیزیکی و روانی می‌کنند. وابستگی فیزیکی به این معناست که با مصرف مواد مخدر، در فعل و انفعاعات بدن تغییراتی رخ می‌دهد و بدن برای عملکرد طبیعی خود نیازمند استفاده از مواد مخدر است. اما وابستگی روانی در حقیقت مساله‌ای ذهنی است و فرد از لحاظ ذهنی احساس نیاز به مواد مخدر را دارد. جالب است بدانید برخی از مواد مخدر مانند الکل و ماری جوانا در بین جوانان شیوع زیادی پیدا کرده است. این شایعه در بین جوانان شایع شده است که این مواد مخدر اعتیاد آور نیستند یا صرفا با قطع این مواد مخدر می‌توانند آن را ترک کنند. شیوع اعتیاد در بین دانشجویان پزشکی در پی این شایعات بسیار افزایش یافته است. دانشجویان با مصرف این مواد مخدر به اشتباه سعی دارند تمرکز خود را افزایش دهند و هر زمان که اراده کنند این مواد را با قطع مصرف ترک کنند. اما زمانی که تصمیم به ترک این مواد می‌گیرند، با چالش‌های زیادی روبه رو می‌شوند.

در واقع برای برای ترک قطعی، افراد نیازمند ترکیبی از روش‌های درمانی هستند و عدم مصرف مواد مخدر برای ترک قطعی کافی نیست، زیرا با این روش تنها ترک جسمی اتفاق می‌افتد.

اگر به صورت سرخود و ناگهانی، اقدام به عدم مصرف مواد مخدر کنید، در واقع شما سم زدایی بوقلمون سرد را برای ترک انتخاب کرده‌اید. این روش می‌تواند علائم ترک بسیار شدیدی را داشته باشد و اکثرا منجر به عود می‌شود. حال اگر از سم زدایی تدریجی برای ترک استفاده کنید، از شدت علائم بروزیافته کاسته خواهد شد. در سم زدایی تدریجی، دوز مصرفی مواد مخدر به مرور کاهش می‌یابد تا بدن به عدم حضور مواد مخدر عادت کند.

اما مساله اینجاست که با انجام سم زدایی، شما تنها پاکسازی مواد مخدر از بدن را انجام داده‌اید و هنوز اعتیاد روانی پابرجا است. برای برطرف کردن علائم ترک روانی و خود اعتیاد ذهنی، نیازمند داروهای روانپزشکی و انجام جلسات روان درمانی هستید تا اعتیاد شما بطور کامل درمان شود.

چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟

 

چه عواملی در ترک همیشگی تاثیرگذارند؟

از جمله عوامل موثر در ترک همیشگی اعتیاد، اراده شماست. در حقیقت شما باید برای ترک تصمیم گیری قاطع داشته باشید. زیرا اگر مردد باشید، با کوچک‌ترین محرکی دوباره عود خواهید کرد. محرک‌های اعتیاد هر آن چیزیست که شما را به یاد مصرف مواد مخدر می‌اندازد، از وسایل مصرف مواد گرفته تا محیطی و دوستانی که در آن مصرف می‌کرده‌اید. بنابراین عامل مهم اول برای ترک همیشگی اعتیاد، اراده محکم برای شروع زندگی سالم و طبیعی است. برای تقویت انگیزه و اراده، حتما هدف خود را از ترک قطعی نوشته و جلوی چشمتان قرار دهید، همچنین می‌توانید از یک مشاور ترک کمک بخواهید.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در روند ترک همیشگی، دوری از محرک‌های مصرف مواد است. پیشنهاد می‌کنیم روابط خود را با دوستان معتاد و یا مصرف‌کننده کم کنید، محیط خانه خود تغییر دهید و این‌گونه به خود کمک کنید.

برای ترک همیشگی لازم است تا از روش های درمانی استاندارد و اصولی بهره بگیرید. این رویکردها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با کم‌ترین درد و خماری و بصورت کامل اعتیاد خود را ترک کنید. در مراکز ترک از به روزترین روش‌های ترک برای درمان شما استفاده می‌شود. متخصصین این مراکز در تلاشند تا بدون درد و خماری و بطور کامل اعتیاد شما را درمان کنند، بدین منظور از روش‌هایی مانند سم زدایی، داروی ترک، روان درمانی، کاشت ایمپلنت و دی سولفیرام، rtms ،نقشه مغزی و… استفاده می‌شود.

ترک قطعی مواد مخدر مختلف چقدر زمان می‌خواهد؟

مواد مخدر به هرگونه ماده‌ای اطلاق می‌شود که توانایی ایجاد تغییرات در عملکرد مغز و سیستم عصبی را داشته باشد و باعث ایجاد وابستگی و اثرات مخرب بر روی روحیه، احساسات و رفتار فرد شود. از جمله این مواد عبارتست از: هروئین، کوکائین، شیشه، ماری جوانا، الکل، قرص(LSD)، اکستازی و مواد مخدر تجویزی مانند اکسی کدون، هیدروکدون و….

مدت زمان ترک بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع مواد مخدر، میزان مصرف، مدت زمان مصرف، روش‌های ترک مواد مخدر و وضعیت سلامتی شخص. بعضی افراد ممکن است برای ترک مواد مخدر چند هفته یا چند ماه نیاز داشته باشند، در حالی که برای برخی دیگر این فرآیند بسیار طولانی‌تر است و حتی ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. اما مهم‌ترین نکته این است که ترک مواد مخدر نیازمند پشتیبانی و مراقبت‌های مناسب است.

چگونه برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنیم؟

اگر خواهان بهره گیری از جدیدترین رویکردهای درمانی ترک اعتیاد هستید، می‌توانید به مراکزی که از جدیدترین متدهای درمانی استفاده می‌کنند، مراجعه کنید. متخصصین این مراکز شما را در مسیر درمان همراهی می‌کنند  و کاری می‌کنند که حداقل درد و خماری را در این مسیرطی کنید. این مراکز با استفاده از روش‌هایی مانند سم زدایی، نقشه مغزی، برگزاری جلسات روان درمانی، استفاده از داروهای ترک و… به درمان کامل و قطعی اعتیاد شما خواهیم پرداخت.

جمع بندی:
در این مقاله آموختیم که ترک قطعی مواد مخدر نیازمند اراده قوی و بهره‌گیری از روش‌های اصولی مانند سم‌زدایی و روان‌درمانی است. برای موفقیت در ترک، توجه به جنبه‌های فیزیکی و روانی وابستگی ضروری است. عوامل موثر شامل اراده محکم، دوری از محرک‌ها و استفاده از روش‌های درمانی استاندارد است. مدت زمان ترک به نوع، میزان مصرف و وضعیت سلامتی فرد بستگی دارد و نیازمند حمایت و مراقبت مناسب است. مراکز تخصصی ترک با استفاده از روش‌های به‌روز می‌توانند به کاهش درد و خماری کمک کنند و به ترک کامل و دائمی فرد منجر شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مبل شنی تبلیغات متنی