تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 13:57
کد خبر : 2895

کاشت ابرو چگونه انجام میشود؟

کاشت ابرو چگونه انجام میشود؟

کم پشتی ابروهاممکن است ناشی از کمبود برخی از ویتامین ها یا تغییرات هورمونی بدن باشد! در این موارد معمولاَ پزشکان از دارو درمانی استفاده می کنند. اما اگر بعد از گذشت مراحل درمانی نتیجه ای حاصل نشد می توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید. در این روش تارهای مو به صورت تک تک در

کم پشتی ابروهاممکن است ناشی از کمبود برخی از ویتامین ها یا تغییرات هورمونی بدن باشد! در این موارد معمولاَ پزشکان از دارو درمانی استفاده می کنند.

اما اگر بعد از گذشت مراحل درمانی نتیجه ای حاصل نشد می توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید. در این روش تارهای مو به صورت تک تک در ابروها کاشته می شوند که انجام این عمل معمولا بدون نیاز به بیهوشی است.

اگر علاقه مند به کاشت ابرو برای زیبایی بیشتر چهره تان هستید، بهتر است با روش های کاشت ابرو آشنا شده و تحقیقات خود را در این زمینه کامل کنید. در این مقاله بررسی می کنیم که کاشت ابرو چگونه انجام میشود و روش های آن به چه صورت هستند.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

تاثیر فرم ابرو در چهره بسیار زیاد است؛ در واقع ابروهای پهن و زیبا می توانند چهره شما را جوان تر و زیباتر کنند. به همین دلیل است که اکثر افراد از راهکارهای مختلف برای پهن کردن ابروهای خود کمک می گیرند.

یکی از این روش ها کاشت ابرو است که به عنوان یک روش طبیعی و دائمی شناخته می شود. در این روش فولیکول های مو به ناحیه ابرو پیوند زده می شوند و مانند موی این قسمت رشد می کنند.

در ابتدا جلسه مشاوره ای با حضور پزشک و زیباجو برگزار می شود و شما می توانید در این جلسه فرم دلخواه ابروها و پیشنهادات خود را با پزشک در میان بگذارید. سپس فرم ابرو روی صورت شما طراحی شده و بعد از تایید، عمل پیوند یا کاشت ابرو انجام می شود.

برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن؟

برای کاشت ابرو معمولاً از موهای پشت سر استفاده می شود. در این روش تیم پزشکی به روش نواری یا تک گراف، فولیکول های مو را از ناحیه پشت سر جدا کرده و در ناحیه ابرو به کار می برند.

کاشت ابرو باید حتماً توسط پزشک متخصص و بعد از انجام آزمایش های لازم صورت گیرد. در این روش بعد از بی حسی موضعی، منطقه ابرو و ناحیه برداشت مو کاملاً ضد عفونی شده و سپس پزشک برای برداشت و کاشت مو اقدام می کند.

بهترین روش کاشت ابرو چیست؟

در حال حاضر روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که از آن ها می توان به کاشت ابرو طبیعی و کاشت ابرو با روش sut، fit، dhi و… اشاره کرد.

با وجود این روش ها، برای زیبا جویان سوال ایجاد می شود که بهترین روش کاشت ابرو چیست؟ بهترین روش کاشت بعد از مشورت با پزشک مشخص می شود. در واقع بعد از انجام برخی آزمایشات و برگزاری جلسه مشاوره، پزشک می تواند در رابطه با بهترین روش کاشت ابرو برای شما تصمیم گیری کند.

کاشت ابرو چگونه انجام میشود؟

روش کاشت ابرو طبیعی

افرادی که دارای ابروی نازک، ضعیف یا ناقص هستند، می توانند از روش کاشت ابرو طبیعی استفاده کنند. در این روش فولیکول های مو معمولاً از پشت سر گرفته شده و در قسمت ابروها کاشته می شوند.

این موها قابلیت رشد دارند و مانند ابروهای طبیعی ماهانه مقداری رشد می کنند. بنابراین باید هر چند وقت یکبار برای کوتاهی آن ها اقدام کنید.

کاشت ابرو به روش sut

sut جزو جدیدترین تکنیک های کاشت ابرو به شمار می رود. در این روش بعد از بی حسی موضعی، فولیکول های مناسب کاشت ابرو از پشت سر برداشته شده و در عمق و زاویه مناسب پیوند زده می شوند.

در واقع روش sut نسبتاً شبیه به دیگر روش های پیوند ابرو است با این تفاوت که از ابزارهای متفاوتی برای برداشت و پیوند مو استفاده شده و دوره نقاهت در آن کوتاه تر است. این عمل تنها در یک جلسه انجام می شود و بعد از آن احتمال زخم و خونریزی ناحیه ابروها به حداقل می رسد.

روش کاشت ابرو fit

اگر به دلیل بیماری، حوادث مختلف یا حتی وراثت دچار ریزش ابرو شده اید، می توانید از روش fit برای کاشت ابرو استفاده کنید. معمولاً این روش برای زنان بین ۳۰ تا ۵۰ سال با موفقیت انجام می شود؛ اما به طور کل افراد بالای ۲۵ سال می توانند از این روش استفاده کنند.

در کاشت ابرو به روش fit گرافت های مو از فاصله بین دو گوش و پشت گردن گرفته شده و بعد از جداسازی پیوند زده می شوند. این عمل بین ۳ تا ۶ ساعت طول می کشد و عوارض جانبی آن بسیار کم است.

کاشت ابرو چگونه انجام میشود؟

کاشت ابرو به روش dhi

اگر به دنبال نتایج کاملاً طبیعی از کاشت ابرو هستید حتماً روش dhi را در نظر داشته باشید. در این روش کاشت مو با استفاده از ابزاری به نام چویی بسیار آسان می شود.

در واقع ابزار قلم مانند چویی (Choi implanter) به راحتی فولیکول های مو را از ناحیه پشت گردن استخراج کرده و بلافاصله در ناحیه مورد نظر می کارد.

کاشت ابرو به روش fue

در روش fue می توانید شاهد نتایج کاملاً طبیعی باشید. این روش با دقت بسیار بالایی انجام می شود و بعد از پیوند هیچ نوع جای زخمی باقی نمی ماند.

در این روش ابتدا فولیکول های مو به صورت تک تک از ناحیه اهدا کننده پشت سر برداشت شده و در ناحیه ابرو پیوند زده می شوند. برای پیوند ابرو از یک ابزار به نام پانچ استفاده می شود که می تواند موها را به صورت تکی در ناحیه مورد نظر بکارد.

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

با وجود روش های مختلفی که در قسمت قبل معرفی شد، به نظر شما کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟ انتخاب روش مناسب کاشت به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برای مثال لازم است گرافت های مورد نیاز از نظر کیفیت و مقدار بررسی شوند تا پزشک بتواند بهترین روش را انتخاب کند.

همچنین انتخاب روش مناسب به شرایط شما نیز بستگی دارد. اگر قصد دارید بعد از عمل هر چه سریع تر به فعالیت های روزانه و عادی خود برگردید، بهتر است روش هایی را انتخاب کنید که دوره نقاهت کوتاه تری دارند.

جدیدترین روش کاشت ابرو چیست؟

احتمالاً بعد از مطالعه در رابطه با روش های مختلف کاشت ابرو علاقه مندید بدانید جدیدترین روش کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ باید گفت روش میکرو فیت به عنوان جدیدترین روش کاشت ابرو به حساب می آید.

این روش تقریباً شبیه به روش fit است و در آن امکان برداشت گرافت ها بدون برش وجود دارد. به همین دلیل دوره نقاهت زیباجو در روش میکرو فیت بسیار کم و میزان دقت این روش بسیار بالا است.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو می تواند با عوارضی همراه باشد که از آن ها می توان به نتیجه غیر طبیعی، التهاب و قرمزی، حساسیت و آلرژی، عفونت، اسکار و جای زخم و… اشاره کرد.

برای مثال ممکن است پزشک متخصص از تجربه کافی برخوردار نباشد و کاشت ابرو را با زاویه مناسب انجام ندهد. به این صورت احتمال رشد ابروها در جهت های مختلف وجود دارد که باعث نامرتب شدن ابرو می شود.

دیگر عوارض کاشتن ابرو مانند حساسیت و آلرژی یا التهاب و قرمزی معمولاً بعد از گذشت چند روز بهبود پیدا می کنند. اما عفونت می تواند یک خطر جدی باشد که باید با رعایت دستورات پزشک از بروز آن جلوگیری کنید.

جمع بندی

در صورتی که ابروهایتان دچار ریزش شده یا به طور طبیعی ابروهای کم پشت و نازکی دارید می توانید از روش های کاشت ابرو استفاده کنید.

در حال حاضر روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که برای انتخاب بهترین روش می توانید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی