تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 12:35
کد خبر : 2255

کدام پارچه مناسب فرم مدرسه است؟ (معرفی ۷ مدل باکیفیت)

کدام پارچه مناسب فرم مدرسه است؟ (معرفی ۷ مدل باکیفیت)

برخلاف عموم افراد که به لباس فرم مدرسه دقت چندانی ندارند، این لباس اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که هر دانش آموز به طور متوسط ۵ تا ۷ ساعت از روز و ۹ ماه از سال را در مدرسه سپری می ‌کند. در نتیجه باید لباسی بپوشد که در آن احساس راحتی و زیبایی

برخلاف عموم افراد که به لباس فرم مدرسه دقت چندانی ندارند، این لباس اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که هر دانش آموز به طور متوسط ۵ تا ۷ ساعت از روز و ۹ ماه از سال را در مدرسه سپری می ‌کند. در نتیجه باید لباسی بپوشد که در آن احساس راحتی و زیبایی کند. بنابراین توصیه می‌ شود تا هنگام انتخاب پارچه دقت و سلیقه بیشتری به خرج داده شود.

برای دانش آموزان دختر نیز خرید مقنعه فرم، موضوعی مهم و قابل توجه است. استفاده از مدل های زیبا و راحت، مانند مقنعه ابردوزی شده که به آسانی روی سر فیکس شده و ایستایی بهتری دارد، باعث می شود وقت کمتری برای مرتب کردن آن صرف کنند. شما می توانید انواع مقنعه ابری در رنگ بندی مختلف که با استفاده از پارچه نخی بروجرد تولید می شود، از حجاب خورشید تهیه کنید.

ویژگی‌ های مهم پارچه مناسب فرم مدرسه

  • جنس پارچه
  • ضخامت و دوام پارچه
  • رنگ ثابت
  • اتو کشی راحت
  • تنوع طرح و رنگ

لباسی که در ۹ ماه از سال به صورت مداوم هر روز پوشیده می‌ شود، اول از همه باید باکیفیت و مقاوم باشد بنابراین پارچه مناسب فرم مدرسه باید از جنسی انتخاب شود که در شستشو مکرر دوام داشته باشد و تغییر رنگ ندهد. برای دوخت روپوش و لباس فرم مدارس دخترانه، معمولا از پارچه های نخی و تترون در دوخت مقنعه استفاده می شود. این ویژگی به خصوص برای بچه‌ های مقطع دبستان اهمیت بیشتر پیدا می ‌کند. همچنین شما می توانید برای تنوع و زیبایی بیشتر از انوع مقنعه مدلدار، مانند مقنعه تل دار بروجرد که یک نوار رنگی مانند تل روی سر دارد، استفاده کنید.

فرم مدرسه باید به راحتی شستشو داده شده و ترجیحا نیازی به اتو هم نداشته باشد. در این صورت والدین می ‌توانند در روزهای میانی هفته هم یک بار روپوش را شسته و خشک کنند. جنس پارچه ‌ای که برای فرم مدرسه انتخاب می ‌شود باید تنوع طرح و رنگ زیادی داشته باشد.

دانش آموزان ابتدایی معمولا لباس ‌هایی با رنگ شاد و طراحی‌ های متنوع به تن می‌ کنند. با اینکه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیشتر به رنگ‌ های تیره تمایل دارند، اما می ‌توان در بخشی از فرم مدرسه از رنگ ‌های شاد هم استفاده کرد. همچنین استفاده از پارچه ‌های چهارخانه برای لبه آستین، یقه و جیب می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

محبوب‌ ترین پارچه فرم مدرسه؛ ترگال

ترگال یک پارچه مناسب فرم مدرسه بوده که معمولا بیشتر لباس ‌های فرم از آن دوخته می‌ شود. مهم‌ ترین ویژگی این پارچه قیمت بسیار مناسب و در دسترس بودن آن است. به همین دلیل اولین گزینه برای دوخت یک فرم مدرسه با قیمت و جنس ایده آل ، پارچه ترگال است.

کدام پارچه مناسب فرم مدرسه است؟ (معرفی 7 مدل باکیفیت)

پارچه ترگال دو مدل ساده و کجراه دارد که هر دو به یک اندازه مورد استفاده قرار می ‌گیرند. تبادل دمایی در پارچه ترگال به خوبی انجام می ‌شود؛ بنابراین دانش آموزان در طول زمان مدرسه عرق نمی ‌کنند. شستشوی آن راحت بوده و نیاز خاصی هم به اتو ندارد، به خصوص اگر بعد از شستشو بلافاصله آن را روی بند رخت، پهن کنید.

پارچه پرشیا؛ شیک و امروزی

اگر برای فرم مدرسه به دنبال یک پارچه شیک و خوش فرم هستید، پرشیا انتخاب مناسبی است. الیاف پارچه پرشیا بسیار مقاوم بوده و طرح آن به گونه ‌ای است که کثیفی و لکه به راحتی روی آن دیده نمی ‌شود. به همین دلیل ظاهر آن همیشه تمیز و مرتب خواهد بود.

پارچه پرشیا تنوع رنگی زیادی دارد، اما طوسی، سورمه‌ ای و مشکی آن از دیگر رنگ ‌ها جذاب ‌تر هستند. شستشوی این پارچه بسیار راحت بوده و لکه روی آن ثابت نمی ‌شود. از طرفی اتو کردن پارچه پرشیا هم ساده است و با یک بخار، چروک ‌های پارچه از بین می ‌رود.

انواع مانتو و فرم مدرسه با پارچه فوتوس

پارچه فوتوس یکی از پارچه‌ هایی بوده که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. چرا  که ظاهر آن مانند پرشیا و لینن، اما مقاومت بالاتر دارد. همچنین عرض یک و نیم متری آن برای انواع مانتو، کت و فرم مدرسه مناسب است.

مدل رنگرزی این پارچه به شکلی بوده که رنگ ‌ها به عمیق ‌ترین بخش الیاف نفوذ می ‌کنند. در نتیجه با پوشیدن لباس و قرار گرفتن در معرض آفتاب، رنگ آن از بین نمی ‌رود. والدین هم می ‌توانند با خیال راحت لباس فرم را به دفعات، داخل ماشین لباسشویی انداخته، و از ثابت ماندن رنگ آن مطمئن باشند.

پارچه ویسکوز؛ مناسب برای لباس فرم کودکان

کدام پارچه مناسب فرم مدرسه است؟ (معرفی 7 مدل باکیفیت)

پارچه ویسکوز پایه طبیعی دارد. اما مکانیزم ساخت آن به شیوه‌ای است، که در نهایت محصولی با الیاف مصنوعی ساخته می ‌شود. این پارچه با نام ریون نیز شناخته شده و شبیه ابریشم مصنوعی است. پارچه ویسکوز خاصیت کشسانی خوبی داشته و به عنوان لباس فرم بچه‌ ها می ‌تواند بسیار خوب عمل کند. چین و چروک این پارچه کم است و در برابر پاره شدن از خود مقاومت نشان می ‌دهد. مدارس زیادی از این پارچه به عنوان لباس فرم استفاده می‌ کنند.

پارچه لینن؛ یک انتخاب معقول

پارچه لینن به طور طبیعی سفید بوده و از کتان به دست می آید. در ایران بیشتر از همه با نام لنین شناخته شده و پارچه مناسب فرم مدرسه است. نمی ‌توان از شباهت‌ های این پارچه به پنبه گذشت، اما قیمت مناسب ‌تر آن باعث شده تا بیشتر افراد از این پارچه در طراحی لباس فرم استفاده کنند.

پارچه لینن بسیار خنک است و رنگ آن در برابر نور خورشید، مقاومت بسیار زیادی دارد. این پارچه رطوبت را به سادگی جذب نکرده و بافت لطیف و نرمی دارد. بهترین جنس از این دسته را می ‌توان از کشورهای شمال اروپا و یا در نواحی اسکاتلند و ایرلند پیدا کرد.

پارچه سبک و راحت تترون

یکی از ارزان ‌ترین پارچه ‌هایی که در تولیدی ‌های لباس مدارس به کار می‌ رود، پارچه تترون است. این پارچه سبک و راحت است و به دلیل قیمت پایین آن، بیشتر برای دوخت مقنعه به کار می ‌رود. معمولا مرسوم نیست که از این پارچه برای تهیه کل اجزای لباس فرم استفاده شود. پارچه تترون ثبات رنگی خوبی داشته و به عنوان لباس فرم قابلیت چندین بار شستشو در طول سال تحصیلی را دارد.

پارچه فاستونی؛ مناسب کت و شلوار مدرسه

اگر به دنبال پارچه مناسب فرم مدرسه پسرانه هستید، پارچه فاستونی بهترین شکل ممکن را برای شما به ارمغان می‌ آورد. معمولا با این پارچه لباس فرم‌ هایی متشکل از کت و شلوار دوخته می ‌شود و ظاهر بسیار شیک و منظمی به دانش آموزان خواهد داد.

در برخی موارد نیز از این پارچه برای دوخت شلوارهایی باکیفیت در کنار پیراهن ‌هایی ساده استفاده می ‌شود. متاسفانه قیمت این پارچه زیاد است و در تمام مدارس از این پارچه به عنوان لباس فرم استفاده نمی ‌شود. کیفیت‌ های مختلف این پارچه از درصد پشم به کار رفته در آن، که بین ۱۰ تا ۴۵ درصد است، مشخص می ‌شود.

کلام آخر؛ بهترین پارچه برای فرم مدرسه

به عنوان بهترین پارچه مناسب فرم مدرسه می توانید یکی از انواع مدل های ترگال، پرشیا، فوتوس، ویسکوز، لینن، تترون و فاستونی را انتخاب کنید. اگر هنگام انتخاب و دوخت  لباس فرم مدرسه به زیبایی آن هم توجه شود، مطمئنا دانش آموزان از پوشیدن آن لذت بیشتری می ‌برند. نکته مهمی که وجود دارد این است که علاوه بر زیبایی و ایستایی مناسب، پارچه باید مقاوم و باکیفیت باشد تا در اثر پوشیدن‌ های مداوم آسیب نبیند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی