تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 17:30
کد خبر : 2094

۸ بانک عامل در فرآیند توزیع تسهیلات اقدام کرده‌اند.

۸ بانک عامل در فرآیند توزیع تسهیلات اقدام کرده‌اند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار درباره مشارکت ۸ بانک عامل در توزیع تسهیلات مشاغل خانگی اعلام کرد که امسال بانک مرکزی مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده است. این مبلغ توسط ۸ بانک عامل توزیع شده و به متقاضیان مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار درباره مشارکت ۸ بانک عامل در توزیع تسهیلات مشاغل خانگی اعلام کرد که امسال بانک مرکزی مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده است. این مبلغ توسط ۸ بانک عامل توزیع شده و به متقاضیان مشاغل خانگی ارائه می‌شود.

آزیتا همتیان، در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات مشارکت بانک‌ها در طرح مشاغل خانگی را توضیح داد و اظهار کرد که هر ساله اعتبارات و تسهیلات مخصوص ایجاد و توسعه مشاغل خانگی توسط بانک مرکزی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود.

وی افزود که در امسال، بانک مرکزی مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است و هشت بانک عامل، شامل بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، بانک مهر ایران، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، بانک ملی و پست بانک، مسئولیت توزیع این منابع و تسهیلات را برعهده دارند.

او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک رفاه کارگران و بانک مهر ایران در جلسه اخیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار کرد: ما در حال رایزنی با بانک‌ها بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی هستیم. بانک‌ها ابزارهای مالی متعدد، سامانه‌های فروش، پلتفرم‌ها و سکوهایی را در اختیار دارند که می‌توان از این ظرفیت برای حمایت از مشاغل خانگی بهره‌برداری کرد.

همتیان بیان کرد که هدف آنها پیگیری بازارسازی مشاغل خانگی است و برنامه آنها تا پایان سال برای گسترش بازار مشاغل خانگی است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت که در گذشته به مشاغل خانگی به اندازه کافی توجه نمی‌شد، اما اکنون با توجه به رشد صدور مجوزها، اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ما از بانک‌ها درخواست کرده‌ایم که با همکاری ما، برای توسعه مشاغل خانگی، بسترهای فروش و عرضه محصولات خانگی را فراهم کنند.

همتیان از دستگاه‌ها و نهادها خواست تا طبق دستورالعمل قانون مشاغل خانگی که به زودی ابلاغ خواهد شد و رسمی است، عمل کنند و ادعا کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادها فرآیند اعطای تسهیلات و نظارت را طبق دستورالعمل‌های وزارت کار انجام دهند، به پایداری مشاغل خانگی کمک خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی