تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 13:27
کد خبر : 3823

خواص غیرمنتظره رب انار برای درمان آفت دهان که نباید از دست بدهید

خواص غیرمنتظره رب انار برای درمان آفت دهان که نباید از دست بدهید

درمان آفت دهانی با استفاده از رب انار یکی از روش‌های درمان خانگی است. آفت دهانی زخم‌هایی دردناک است که ممکن است در دهان، روی لب، لثه، گونه و حتی زبان ایجاد شود. دلیل دقیق ایجاد این آفت‌ها مشخص نیست، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که واکنش‌های ایمنی بدن ممکن است یکی از دلایل آفت

درمان آفت دهانی با استفاده از رب انار یکی از روش‌های درمان خانگی است. آفت دهانی زخم‌هایی دردناک است که ممکن است در دهان، روی لب، لثه، گونه و حتی زبان ایجاد شود. دلیل دقیق ایجاد این آفت‌ها مشخص نیست، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که واکنش‌های ایمنی بدن ممکن است یکی از دلایل آفت دهانی باشد. استفاده از روش‌های درمانی خانگی مثل استفاده از رب انار یکی از روش‌های درمان آفت دهانی است که می‌تواند موثر باشد.

آفت دهان چیست؟
آفت دهانی زخم‌هایی هستند که در دهان ایجاد می‌شوند و معمولاً دارای رنگ‌های زرد یا سفید هستند. این زخم‌ها دارای بافت نرم و التهابی هستند. برای درمان آفت دهانی، روش‌های مختلفی وجود دارد، اما استفاده از روش‌های درمانی خانگی معمولاً موثرتر است. آفت دهانی ممکن است به مدت تا ۶ هفته باقی بماند، اما استفاده از رب انار می‌تواند در بهبود زخم‌های دردناک آفت دهانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

خواص غیرمنتظره رب انار برای درمان آفت دهان که نباید از دست بدهید

علائم آفت دهان

– زخم‌های سفید یا زرد با شکل بیضی
– دردناک بودن زخم در دهان و اطراف آن
– حس سوزش در دهان
– افزایش دمای بدن و تورم غده‌های لنفاوی
– حس نامطلوب در دهان

انواع آفت دهان
آفت دهان به دو نوع ساده و پیچیده تقسیم می‌شود. در آفت دهان ساده، زخم در سال حدودا ۳ تا ۴ بار ایجاد می‌شود و طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابد. اما در آفت دهان پیچیده، درمان معمولاً طولانی‌تر است.

علت آفت دهان
استرس و اضطراب می‌توانند عاملی برای ایجاد آفت دهان باشند، زیرا استرس ممکن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و باعث ایجاد زخم‌های دهانی شود.

آسیب‌های جزئی به عنوان عامل اصلی آفت دهان
در بعضی موارد، لثه و لب‌ها ممکن است کبود و زخمی شوند. بنابراین در هنگام استفاده از مسواک، باید مواظب باشید که لب و لثه آسیب نبیند و زخم دهانی ایجاد نشود.

استفاده از افزودنی‌های شیمیایی مثل سدیم لوریل سولفات که در خمیر دندان و دهانشویه‌ها به کار می‌رود، ممکن است باعث ایجاد آفت دهان و زخم‌های دهانی شود. اگر دچار آفت دهان شدید شدید، بهتر است از خمیر دندان حاوی SLS استفاده نکنید.

حساسیت به غذا و آلرژی هم می‌تواند باعث ظهور آفت دهان شود، زیرا واکنش سیستم ایمنی به غذاهایی که حساسیت دارید ممکن است با زخم‌های دهانی و آفت‌ها همراه شود.

همچنین کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن می‌تواند باعث ظهور آفت دهان شود.

تغییرات هورمونی نیز ممکن است آفت دهان را ایجاد کند، به‌ویژه در زنان قبل و بعد از دوره‌های مختلفی مثل قاعدگی.

خواص غیرمنتظره رب انار برای درمان آفت دهان که نباید از دست بدهید

درمان آفت دهان با استفاده از جوش شیرین یک روش خانگی است. برای این کار، جوش شیرین را به صورت پودری یا با حل کردن آن در چند قطره آب روی زخم آفت دهان قرار دهید. این کار باعث کاهش سوزش و درد زخم‌های دهانی می‌شود. اگر از بار اول این روش به نتیجه مطلوب نرسید، می‌توانید یک ساعت بعد دوباره از آن استفاده کنید.

آویشن یک گیاه دارویی است که برای درمان آفت دهان مفید است. این گیاه دارای خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضد التهابی است. همچنین اسپری‌های آویشن نیز در بازار موجود هستند.

استفاده از عسل هم یک روش درمانی برای آفت دهان است. کافی است مقداری عسل را روی زخم دهانی قرار داده و ماساژ داد.

خواص رب انار هم برای درمان آفت دهان مفید است. این میوه دارای خواص ضدمیکروبی است که می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد. بر پایه تحقیقات، رب انار می‌تواند درمانی موثری برای آفت دهانی فراهم کند. این رب دارای پلی‌فنل‌ها و اسید الاجیک است که خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی دارند.

در صورتی که آفت دهان شما شدید است، می‌توانید از این روش‌های درمانی استفاده کنید. اما اگر تعداد زخم‌ها زیاد است و درمان خانگی نتیجه نمی‌دهد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در گذشته، برای درمان آفت دهان از آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند دیفن هیدرامین و تتراسایکلین استفاده می‌شد. امروزه نیز این داروها برای درمان آفت دهان توصیه می‌شوند. اما افرادی که مبتلا به ایدز و سرطان هستند، قبل از استفاده از این داروها باید با پزشک مشورت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی