تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 11:53
کد خبر : 4020

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

گندم یکی از معروف‌ترین غلات است که محصولات متنوعی از آن تهیه می‌شود. علاوه بر آن، روغن‌های طبیعی مبتنی بر گندم نیز به دلیل خواص مفیدشان شناخته شده‌اند. این روغن‌ها از جوانه‌های ریز گندم استخراج می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای حفظ نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است. در چین باستان، از این روغن

گندم یکی از معروف‌ترین غلات است که محصولات متنوعی از آن تهیه می‌شود. علاوه بر آن، روغن‌های طبیعی مبتنی بر گندم نیز به دلیل خواص مفیدشان شناخته شده‌اند. این روغن‌ها از جوانه‌های ریز گندم استخراج می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای حفظ نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است.

در چین باستان، از این روغن برای جلوگیری از التهاب در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شد و امروزه نیز در زیبایی‌شناسی، به‌ویژه در مراقبت از پوست زنان و درمان مشکلات عروق، رایج است.

در زنان، میزان متوسط اسید پالمیتولئیک در ترکیب سبوم حدود ۲۰ درصد است. این مقدار در سن حدود ۲۰ سالگی به حداکثر می‌رسد و تا ۵۰ سالگی به نصف آن کاهش می‌یابد. کمبود این اسید با خشکی و زبری پوست همراه است.

عصاره دریایی buckthorn یک روغن با محتوای منحصر به فرد اسید پالمیتولئیک – ۳۹٫۵٪ دارد. این عصاره یک افزودنی آنتی اکسیدانی طبیعی حاوی کاروتنوئید در هر لوازم آرایشی است. از آن به عنوان یک افزودنی در لوازم آرایشی روزانه برای محافظت در برابر تابش خورشیدی استفاده می‌شود تا یک “انبار آنتی اکسیدان” در پوست ایجاد کند. همچنین به عنوان منبع ویتامین‌ها (از جمله ویتامین C، گروه B، E، K، و همچنین کاروتنوئیدها – پروویتامین A) عمل می‌کند.

این ماده به عنوان یک جزء با اثرات ضد التهابی، بازسازی کننده، ترمیم کننده زخم، آنتی اکسیدان، ضد میکروبی، و تحریک زیستی شناخته شده است. با خواص بیوشیمیایی خود به خواص پوست نزدیک است، بنابراین می‌تواند به عمق لایه‌های ساختاری پوست نفوذ کند و به طور فعال مواد شفابخش را منتقل و آزاد کند، پوست را تغذیه و نرم کند، در حالی که تنفس سلول‌های پوست را مختل نمی‌کند و منافذ و غدد مسدود نمی‌شوند.

این ماده از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد، وضعیت پیری پوست صورت را بهبود می‌بخشد. همچنین در برابر اثرات منفی محیطی و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به طور موثر التهاب و قرمزی را از بین می‌برد و تحریک و پوسته‌پوسته شدن را کاهش می‌دهد، در حالی که تنفس سلول‌های پوست را مختل نمی‌کند و منافذ و غدد مسدود نمی‌شوند.

ترکیب جادویی روغن و کرم جوانه گندم برای پوست یک ترکیب شگفت‌انگیز است که به طور قابل توجهی برای بهبود و زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد. این ترکیب دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که از ظاهر تغییرات مرتبط با افزایش سن جلوگیری می‌کند و باعث تحریک فرآیندهای متابولیک پوست می‌شود.

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

به‌طور خاص، موارد زیر از ترکیب روغن و کرم جوانه گندم برای پوست به دست می‌آید:

اسیدهای چرب: این ترکیب باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده، محافظت در برابر عوامل منفی، بهبود فرآیندهای گردش خون و بهبود زخم‌های مختلف پوستی می‌شود.

آمینو اسیدها: باعث افزایش تشکیل الاستین و کلاژن، صاف کردن اپیدرم، رفع چین و چروک، لایه‌برداری و حذف ذرات مرده و غیرضروری پوست می‌شود.

ویتامین‌ها: این ترکیب باعث بازسازی پوست، سفید کردن، ضدپیری، خاصیت ضدالتهابی درمانی، رفع پف کردگی و توروپوست می‌شود.

آلانتوئین: باعث از بین بردن فرآیندهای التهابی، خواص آنتی‌اکسیدانی، افزایش خاصیت ارتجاعی، لحن عمومی و بهبود رنگ اپیدرم می‌شود.

مواد معدنی: این ترکیب باعث پاکسازی عمیق، مرطوب کنندگی، اکسیژن‌رسانی، تسکین دهندگی، خاصیت ضدباکتریایی، دفع سموم و اثر ضد‌سلولیت می‌شود.

روغن و کرم جوانه گندم به‌طور عمیق در پوست نفوذ کرده و به سلول‌های پوستی در سطح سلولی و عمیق‌ترین سطح پوست اثر می‌گذارند. نتیجه استفاده از این ترکیب پس از چند مرحله اولیه قابل مشاهده است.

کرم یا روغن جوانه گندم دارای مجموعه‌ای از مواد مفید برای پوست است که به زیبایی و سلامت آن کمک می‌کند. این ترکیبات شامل ویتامین‌های A، E، PP، F و B است که به پوست انرژی می‌دهند و از آن مراقبت می‌کنند.

ویتامین PP: این ویتامین دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که با پیری زودرس مبارزه می‌کند.

ویتامین A: این ویتامین از ایجاد بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند و وضعیت مو را بهبود می‌بخشد.

ویتامین F: این ویتامین نیز فعالیت هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند.

روغن جوانه گندم علاوه بر این موارد دارای ویتامین E غنی است که به روند پیری پوست “آهسته” می‌کند، متابولیسم چربی را عادی می‌کند و عملکرد غده تیروئید را بهبود می‌بخشد. این روغن همچنین حاوی فسفولیپید، تری‌گلیسیرید، آهن، سلنیوم و روی است که همگی دارای خواص ضداکسیدانی و مغذی هستند.

استفاده برای صورت: روغن جوانه گندم برای پوست صورت بهتر است به صورت رقیق استفاده شود و می‌تواند به عنوان یک ماسک مغذی استفاده شود.

استفاده برای مژه: روغن جوانه گندم برای پر کردن و تقویت مژه‌ها به کار می‌رود.

استفاده برای چین و چروک: کرم جوانه گندم برای کاهش چین و چروک استفاده می‌شود.

استفاده برای لب: این ترکیب می‌تواند لب‌ها را مرطوب نگه دارد و از ترک‌خوردگی جلوگیری کند.

استفاده برای مو: روغن جوانه گندم به عنوان یک ماسک مو استفاده می‌شود که باعث تقویت و درخشندگی موها می‌شود و در درمان مشکلات مویی مانند ریزش مو و سبوره موثر است.

از این روغن می‌توانید به صورت خالص یا به صورت مخلوط با دیگر روغن‌ها و مواد طبیعی مانند نعناع یا کره شی استفاده کنید.

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

مواد لازم برای تغذیه ابرو:

– ۵ گرم روغن کرچک
– ۱۰ گرم روغن جوانه گندم
– روغن هلو

روش تهیه:

۱. روغن‌ها را در یک ظرف آب گرم کنید تا مخلوط شوند.
۲. ترکیب حاصل را به آرامی بر روی پوست تمیز ابروها مالیده و ماساژ دهید.

استفاده از کمپرس روغن برای ابرو و مژه:

۱ قاشق چایخوری روغن کرچک و هلو

روش تهیه:

۱. تاژک‌های نازک پشم را با مخلوط روغن داغ خیس کنید.
۲. مخلوط را به آرامی بر روی ابروها و مژه‌ها مالیده و با نوارهای کاغذ روغنی بپوشانید و با بانداژ محکم کنید.
۳. مدت ۱۰-۱۵ دقیقه نگه دارید، سپس مواد روغن اضافی را با دستمال پاک کنید.

روغن جوانه گندم در لوازم آرایشی خانگی و محصولات آرایشی تمام شده کارخانه، همچون کرم‌ها، بالم لب، ماسک‌ها و شامپوها به عنوان یک ماده غنی‌کننده و مغذی استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یکی از موارد زیر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد:

در کرم‌های آرایشی خانگی، ماسک‌ها، برنامه‌های کاربردی، و محصولات آرایشی برای پاکسازی پوست و آرایش
در روغن‌های ماساژ و ضد سلولیت
در محصولات مراقبت از پوست حساس کودک
به عنوان روغن پایه در رایحه‌درمانی
برای تقویت ناخن‌ها
برای مراقبت از انواع پوست، تحریک گردش خون، عادی سازی فرآیندهای متابولیک و تغذیه پوست.

نحوه استفاده از کرم جوانه گندم:

برای رشد مژه:
۱. ابتدا آرایش را پاک کرده و صورت خود را با آب گرم و راحت بشویید.
۲. چند قطره روغن جوانه گندم را با استفاده از برس به آرامی روی مژه‌ها بمالید.
۳. پس از چند روز، مژه‌ها به طور قابل توجهی ضخیم‌تر، بلندتر و درخشان‌تر خواهند شد.

برای لب
۱. یک لایه نازک از روغن جوانه گندم را روی لب‌ها بمالید. این کرم لایه‌های اضافی را از بین می‌برد و شکاف‌ها و ترک‌ها را التیام می‌بخشد.
۲. بستر گندم از لب‌ها در برابر سرما و باد شدید محافظت می‌کند.

کرم جوانه گندم برای آبرسانی عمیق
۱. ۳ قطره روغن جوانه گندم را با اسانس‌های پرتقال، شی، و نعناع (هر کدام ۱ قطره) مخلوط کنید.
۲. یک دستمال نازک را به این مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید یک ربع روی صورت بماند. لازم به شستن صورت نیست، اجازه دهید پوست تمام مواد را به خود جذب کند.

برای روشن‌شدن (در برابر کک و مک، و لکه‌های پیری)
۱. ۱۵ میلی‌لیتر مایع روغنی گندم را با استرهای لیمو، گریپ‌فروت یا ارس (هر کدام ۱ قطره) مخلوط کنید.
۲. یک گوش پاکن را به این مخلوط آغشته کنید و آن را بر روی لکه‌ها و یا کک و مک خود بمالید. این کار را دو بار در روز و هر بار به مدت نیم ساعت انجام دهید. تاثیر را پس از ۵ روز خواهید دید.

برای براق شدن پوست
برای درمان پوست‌های مشکل‌دار و چرب، روغن جوانه گندم را با اسطوخودوس یا سدر مخلوط کنید (از هر نوع ۲ قطره). یک پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و بگذارید ۲۵ دقیقه روی پوست بماند.

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

لایه برداری
برای لایه برداری، محل مورد نظر را با مخلوطی از عصاره گندم روغنی (۷ میلی‌لیتر) با اسانس بادرنجبویه گل رز (هر کدام ۱ قطره) چرب کنید. برای مناطق مورد نظر، ترکیب را چندین بار در روز روغن کاری کنید.

ترمیم کننده خستگی پوست
ماسک صورت با روغن جوانه گندم از بلغور جو دوسر آسیاب شده (۲۰ گرم)، شیر گرم (۱۵ میلی‌لیتر) و عصاره جوانه گندم (۷ میلی‌لیتر) به بازیابی سلامتی پوست خسته کمک می‌کند. مخلوط گفته شده را بگذارید ۲۵ دقیقه روی صورت بماند. روغن جوانه گندم با روش‌های طبیعی چهره شما را به ظاهری جوان و درخشان باز می‌گرداند.

ماسک مخصوص پوست‌های چرب و مشکل‌دار
به عنوان ماسک برای پوست‌های چرب مخلوطی از روغن جوانه گندم (نصف قاشق چای‌خوری) و روغن انگور (یک و نیم قاشق چای‌خوری) ترکیب کنید و این کار را تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ماسکی مخصوص بسازید.

ماسک برای انواع پوست
یک قاشق غذاخوری تکه های بلغور جو دوسر خرد شده را با شیر گرم اضافه کنید و یک قاشق چای‌خوری روغن جوانه گندم تا زمانی که توده‌ای شبیه خامه ترش غیرمایع تشکیل شود. ترکیب را بیست دقیقه بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک برای پوست مختلط
هلو را با روغن جوانه گندم به نسبت مساوی ترکیب کنید و به مدت بیست دقیقه بمالید. می‌توانید باقی مانده‌ها را روی پوست ماساژ داده و یا با دستمال پاک کنید.

روغن جوانه گندم از محصولات گیاهی است که خصوصیات ویژه‌ای برای حفظ سلامتی و زیبایی دارد. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین E و مواد فعال دیگری است که بهبود کیفیت پوست را فراهم می‌کنند. با استفاده از روش پرس سرد، از گندم جوانه زده استخراج می‌شود و در زمینه‌های مختلف از جمله آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و دارویی استفاده می‌شود.

استفاده از روغن جوانه گندم در درمان برخی بیماری‌ها و خواص آن برای پوست چاق و سفت:
روغن جوانه گندم (جوانه) منبع غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که خواص شگفت‌انگیز آن را تعیین می‌کند. این روغن کمک می‌کند پوست را جوان و الاستیک نگه داریم و حالت سالم و پر زندگی آن را حفظ کنیم، به خصوص برای پوستی که نیاز به چاق و سفتی دارد.

کشف کنید: بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت‌انگیز درمانی و زیبایی آن

سایر خواص کرم جوانه گندم

روغن جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری و غیر ضروری (از جمله امگا ۳، ۶، ۹)، اسیدهای آمینه ضروری، لسیتین، و آلانتوئین است که خواص ضد التهابی و ضد باکتری را فراهم می‌کند.

عناصر موجود در این روغن بهبود کار اندام‌ها و سیستم‌های بدن ما را تقویت می‌کنند. مصرف مداوم این روغن می‌تواند به بهبود عملکرد اندام‌های گوارشی، غدد درون‌ریز، قلب و عروق، تولید مثل و سیستم عصبی کمک کند، همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی، تعادل هورمونی، تنظیم متابولیسم چربی، و تحریک فرآیندهای تمیز‌کردن و دفع سموم بدن و مواد مضر کمک کند.

ترکیب خاص روغن جوانه گندم باعث تقویت عروق خونی، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول بد، جلوگیری از تشکیل پلاک آترواسکلروتیک و لخته‌های خون می‌شود. همچنین، مصرف مداوم این روغن می‌تواند اثرات ضد التهابی داشته باشد و به عنوان یک محافظ قلب و عروق عمل کند و از پیشرفت بیماری‌های سرطانی و مشکلات دیگر اجتناب کند.

این ترکیب مواد موجود در روغن جوانه گندم به تولید هموگلوبین کمک می‌کند. تمام این خواص باعث می‌شود این روغن به عنوان یک ماده پیشگیرانه و درمانی برای بیماری‌ها مانند کم‌خونی، سکته مغزی، تصلب شرایین، فشار خون بالا، حمله قلبی، رتینوپاتی دیابتی، ایسکمی قلبی، و غیره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، مصرف این روغن می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد زیرا حاوی موادی است که در تولید انسولین نقش دارند.

روغن جوانه گندم برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و مفاصل بسیار مفید است زیرا دارای ویتامین D است. همچنین، استفاده از این روغن برای مشکلات بینایی و اختلالات سیستم عصبی موثر است.

مصرف منظم روغن جوانه گندم می‌تواند بر کیفیت و کمیت اسپرم‌ها تأثیر بگذارد و بر برخی اختلالات در مردان از جمله مشکلات جنسی اثر مثبت داشته باشد. همچنین، در زنان، مصرف این روغن می‌تواند چرخه تخم‌گذاری را تنظیم کرده و از ایجاد فرآیندهای التهابی در اندام‌های تناسلی جلوگیری کند.

روغن جوانه گندم وسیله‌ای بسیار موثر برای پیشگیری و درمان ناباروری و برخی بیماری‌های زنانه مانند واژینیت، ماستوپاتی، اندومتریوز، و فرسایش دهانه رحم است.

مصرف روغن جوانه گندم می‌تواند اثرات محافظتی بر سلول‌های کبد داشته باشد، دستگاه گوارش را ترمیم کند، اسیدیته شیره معده را تنظیم کند و خواص ضد التهابی و التیام‌بخشی داشته باشد. همچنین، می‌تواند در مواجهه با مشکلاتی مانند سوزش سردل، یبوست، و بازگشت به سلامتی میکروفل

ور روده کمک کند، و به عنوان یک عامل پیشگیری و درمانی برای بیماری‌هایی همچون زخم معده، کولیت، گاستریت، هپاتیت، دیس‌باکتریوز، انتروکولیت، و کولیت سیستیت عمل کند.

استفاده از روغن جوانه گندم در درمان بیماری‌های مختلف

روغن جوانه گندم برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین تقویت اندام‌ها و سیستم‌های مختلف بدن بسیار موثر است. این روغن می‌تواند در رابطه با تمام ارگان‌های بدن مانند سیستم عصبی، غدد درون‌ریز، جنسی، تولید مثلی، و سیستم گوارشی مفید باشد.

استفاده از روغن جوانه گندم پس از عمل‌های جراحی پیچیده، دوره‌های شیمی درمانی، و حتی در مواجهه با استرس و بی‌خوابی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از همه مهم‌تر، احساس راحتی و آرامش را بهبود بخشد.

این روغن همچنین به تنظیم کربوهیدرات و متابولیسم چربی کمک کرده و به ورزشکاران، افرادی که در محیط‌های نامساعد فعالیت می‌کنند، و حتی کارگران صنایع خطرناک توصیه می‌شود.

همچنین، استفاده از روغن جوانه گندم برای پیشگیری از علائم پیری و بهبود پوست بسیار ارزشمند است. این روغن می‌تواند در مقابل آسیب‌های پوستی، التهابات، و حتی برخی بیماری‌های پوستی مبارزه کند.

برای بهبود کلیت سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، می‌توانید روغن جوانه گندم را به صورت خوراکی مصرف کنید، یک قاشق چایخوری از آن را صبح و عصر بیست دقیقه قبل از غذا بخورید. اما بهتر است دوره درمان بیش از دو ماه نباشد.

اگر نمی‌توانید روغن را بخورید، می‌توانید آن را به عنوان یک مکمل در سالاد، سبزیجات، یا غلات مصرف کنید، اما از گرم کردن یا سرخ کردن آن خودداری کنید، زیرا ممکن است ارزش آن را از دست بدهد.

جوانه گندم برای تنظیم تعادل هورمونی

جوانه گندم به دلیل حاوی بودن ویتامین E و ویتامین B کمپلکس، که دونه عملکرد دستگاه تناسلی را هماهنگ می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند، برای تنظیم تعادل هورمونی پیشنهاد می‌شود. به همین دلیل، مصرف جوانه گندم می‌تواند در مواجهه با بی نظمی‌های قاعدگی، اختلالات هورمونی، یائسگی، و تخمدان پلی کیستیک مفید باشد.

جوانه گندم برای پیشگیری از دیس باکتریوز

فیبر طبیعی موجود در جوانه گندم تأثیر موثری بر عملکرد رکتوم و ترکیب مدفوع دارد، که باعث افزایش توده مدفوع می‌شود. این افزایش توده مدفوع می‌تواند به پیشگیری از دیس باکتریوز کمک کند.

جوانه گندم برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

افزایش توده‌های مدفوع و کاهش زمان عبور آنها می‌تواند موجب افزایش تماس کوتاه مدت بین محتویات روده بزرگ و مواد سرطان‌زا، رادیونوکلئیدها، و فلزات سنگین شود. این موارد می‌توانند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کنند.

جوانه گندم برای تقویت فعالیت ذهنی

حاوی گاما آمینوبوتیریک اسید، که یک انتقال‌دهنده عصبی مهم است، جوانه گندم می‌تواند به تحریک فرآیندهای انرژی در مغز کمک کند. این موضوع می‌تواند باعث بهبود حافظه و تمرکز شود. بنابراین، مصرف جوانه گندم پس از سکته مغزی، آسیب‌های مغزی، و حتی در تقویت فعالیت ذهنی توصیه می‌شود.

جوانه گندم برای عضله‌سازی

مصرف جوانه گندم می‌تواند به افزایش توده عضلانی، بهبود شاخص‌های قدرت و ریکاوری پس از تمرینات سنگین کمک کند. بنابراین، برای تغذیه ورزشکارانی که در ورزش‌های سنگین فعالیت می‌کنند، بسیار مفید است. عضلات برای رشد به مواد ساختمانی به شکل اسیدهای آمینه نیاز دارند و این مواد در جوانه گندم به وفور یافت می‌شوند.

موارد منع مصرف روغن جوانه گندم

در بعضی موارد، استفاده از روغن جوانه گندم مناسب نیست. برای مثال، اگر شما به گندم و غلات آلرژی دارید، باید از قبل آزمون اولیه را انجام دهید تا از واکنش نامطلوب بدن خود جلوگیری کنید.

در موارد زیر از روغن جوانه گندم استفاده نکنید

اگر پسوریازیس دارید.
اگر پوست شما اگزما دارد.
اگر پوست صورت شما مستعد آکنه است.
اگر اپیدرم شما درماتوز دارد.

روش استفاده از روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم دارای خواص درمانی و زیبایی بسیار گسترده است و برای مواردی مانند پژمرده شدن و شل شدن پوست، چین و چروک، تورم و کبودی زیر چشم، و منافذ آلوده پوست صورت استفاده می‌شود.

نکات مهم

داروی مورد نظر را برخلاف دستور سازنده استفاده نکنید.
استفاده از ظروف شیشه‌ای برای نگهداری مناسب است.
دمای اتاقی محیط نگهداری روغن نباید از +۱۵ درجه سانتیگراد تجاوز کند.
از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی