تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 14:58
کد خبر : 3041

بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن

بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن
 اگر نیاز است برای هدفتان چربی سوزی انجام دهید، مصرف بعضی مکمل‌ها دراین زمینه می‌تواند برایتان بسیار موثر باشد. مکمل‌های چربی سوز راه را برای شما هموارتر کرده و کمک می‌کنند تا زودتر به وزن و اندام دلخواه خود برسید. اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خطرات احتمالی این مکمل ها، لازم است از آنها زیرنظر متخصص استفاده نمایید.

بدنسازی یکی از تمرینات ورزشی پرطرفدار و مؤثر برای تقویت عضلات است. گاهی بدنسازان به دنبال یک مکمل چربی سوز و عضله ساز می‌گردند تا با مصرف آن‌ بتوانند در کنار افزایش انرژی، کاهش وزن نیزداشته باشند.

اگر نیاز است برای هدفتان چربی سوزی انجام دهید، مصرف بعضی مکمل‌ها دراین زمینه می‌تواند برایتان بسیار موثر باشد. مکمل‌های چربی سوز راه را برای شما هموارتر کرده و کمک می‌کنند تا زودتر به وزن و اندام دلخواه خود برسید. اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خطرات احتمالی این مکمل ها، لازم است از آنها زیرنظر متخصص استفاده نمایید. فراموش نکنید که برای سوزاندن چربی، ابتدا باید بر روی یک برنامه غذایی سالم و انجام ورزش تمرکز کنید، سپس سراغ مکمل چربی سوز و عضله ساز بروید.

در این مقاله قصد داریم چند تا از معروف ترین و بهترین مکمل های چربی سوزی بدنسازی برای کاهش وزن و عضله سازی را به شما معرفی ‌کنیم، همراه ما باشید.

چربی سوزی چگونه اتفاق می افتد؟

چربی سوزی یک فرایند پیچیده است و به فاکتور های مختلفی بستگی دارد و با توجه به اینکه چه مقدار کاهش وزن میخواهید داشته باشید مدت زمان چربی سوزی و طول دوره کاهش وزن هم تغییر میکند.

در حالت عادی و بدن مصرف مکمل، با گرفتن رژیم غذایی مناسب و محدویت مناسب در کالری دریافتی و همچنین داشتن فعالیت بدنی کافی میتوانید به مرور زمان از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی بدن استفاده کرده و لاغر شوید و به ظاهر ایده آل خود برسید، اما اگر بسته به شرایط بدنی، در کنار ورزش و رژیم غذایی مکملی مصرف کنید، مکمل چربی سوز جذب برخی از کربوهیدرات ها را که در حالت عادی جذب بدن می شوند، مسدود مینماید و سپس این مواد را بدون آنکه در بدن هضم شوند از بدن خارج می کند. قابل ذکر است که کربوهیدرات ها مهم ترین موادی هستند که سبب افزایش وزن و توده چربی می شوند و نتایج بدی بر سلامتی دارند.

معروف ترین مکمل های چربی سوز:

چربی سوزها مکمل‌های بدنسازی هستند که ادعا می‌کنند که باعث افزایش متابولیسم، چربی سوزی و لاغری می‌‍شوند. همه چربی سوزها یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن و سرکوب اشتها، سرعت لاغری شما را بیشتر می کنند.

بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن

  1. چربی سوز BCAA:

BCAAها، ترکیبی از اسیدآمینه‌های کلیدی هستند. آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAA) نقش مهمی در بدنسازی و کاهش وزن دارند. چربی سوز قوی بدنسازی BCAA حاوی سه اسید آمینه ضروری: لوسین، ایزولوسین و والین است. مکمل‌های BCAA به دلیل خاصیت حفظ عضلات شناخته شده‌اند. مکمل‌های چربی سوزی BCAA در طول تمرینات شدید یا دوره‌های محدودیت کالری برای جلوگیری از تجزیه عضلانی استفاده می‌شوند. همچنین مکمل و قرص BCAA از عضله‌سوزی و تحلیل رفتن عضلات شما جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید در جدید ترین مطالعات و مشاهدات، تأثیر BCAA بر کاهش وزن و حفط توده عضلانی مشاهده شده است.

  1. پروتئین وی ایزوله:

پروتئین وی ایزوله یک مکمل عالی برای افرادی است که می‌خواهند عضله سازی بدون چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. بیشتر مکمل‌های وی ایزوله، فاقد چربی و لاکتوز هستند و حاوی بالاترین درصد پروتئین اند. همچنین این مکمل حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای رشد و ترمیم عضلات اند. پروتئین ایزوله برای ورزشکارانی که به‌دنبال راه‌حلی سالم و منطقی برای رسیدن به حجم بالای عضله بدون افزایش چربی و افزایش وزن هستند،بسیار گزینه مناسبی است.

  1. مکمل چربی سوز CLA :

CLA یک ابزار موثر برای کسانی است که می خواهند بدون قربانی کردن توده عضلانی خود، چربی بدن خود را کاهش دهند. به همین دلیل، در سراسر جامعه بدنسازی مورد علاقه است و طرفداران زیادی دارد. CLA با افزایش سرعت متابولیسم بدن، تحریک تجزیه چربی‌های ذخیره شده و مهار تولید چربی، به کاهش وزن و عضله سازی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که مکمل CLA فواید بسیار کمی بر روی افراد چاق و کم تحرک دارد و درواقع اگر کسی میخواهد از این مکمل استفاه کند حتما باید رژیم غذایی داشته باشد و ورزش کند.

  1. مکمل چربی سوز و کاهش اشتهای گارسینیا کامبوجیا:

قرص گارسینیا کامبوجیا Garcinia Cambogia مکمل‌‌ لاغری محبوبی است که با سرکوب اشتها و افزایش چربی سوزی باعث کاهش وزن می‌شود. این محصول از گارسینیا کامبوجیا یک میوه استوایی و حاوی هیدروکسی سیتریک اسید تهیه شده است که با کنترل کربوهیدرات ها و مهار آنها سبب میشود تا شما به وزن و اندام دلخواهتان برسید. همچنین گارسینیا کامبوجیا با افزایش سطح سروتونین، منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریزه خواری‌ها می‌شود.

  1. مکمل چربی سوز ال کارنیتین:

قرص لاغری ال کارنیتین نوعی مکمل دارویی است که طرفداران زیادی میان ورزشکاران دارد و چربی‌ های ذخیره شده در بدن را به انرژی تبدیل می کند. این مکمل اغلب توسط ورزشکاران و افرادی که بدن‌سازی کار می‌کنند؛ استفاده می‌شود و کم پیش میاید که افراد غیرحرفه ای از این مکمل استفاده کنند. ال کارنیتین یک ترکیب اسید آمینه برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن است. این ترکیب قدرتمند اسیدهای چرب را به داخل میتوکندری منتقل کرده و در آنجا به انرژی سلولی تبدیل می‌کند. مکمل الکارنیتین از چربی‌های ذخیره شده به عنوان منبع سوخت استفاده کرده و به ترویج چربی سوزی در طول تمرینات و فعالیت‌های روزانه کمک زیادی می نماید. توجه داشته باشید که بدون رژیم غذایی و ورزش این مکمل کار زیادی برای شما انجام نمیدهد.

  1. اسیدهای چرب امگا ۳:

امگا ۳ نوعی اسید چرب ضروری است که نقش های مختلفی در بدن دارد و برای سلامتی اهمیت زیادی دارد. مهم ترین فایده این ماده برای ورزشکاران و بدنسازان کاهش چربی و عضله سازی است. مصرف مکمل امگا ۳ همراه با تمرینات ورزشی مناسب و رژیم غذایی صحیح می‌تواند بدن شما را برای کاهش وزن و عضله سازی آماده نماید. همچنین مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ با افزایش ارتباط میان مغز و بدن، در افزایش قدرت تصمیم‌گیری و افزایش سرعت بروز واکنش در ورزشکاران، ثاثیر زیادی خواهد داشت.

آیا استفاده از مکمل چربی سوز برای سلامتی خطرناک است؟

مصرف مکمل‌های چربی سوز اگر طبق دستورالعمل پزشک و متخصصان تغذیه مصرف شود؛ بی خطر است.

بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش وزن

چگونه بدون مکمل چربی سوزی کنیم؟

بسیاری از مواد غذایی و خوراکی چربی بالایی داشته و مصرف نادرست آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد چاقی و اضافه وزن شود. اما اگر مواد طبیعی و خوراکی به درستی مصرف شوند، می‌توانند در فرآیند سوخت و ساز بدن مؤثر بوده و باعث چربی سوزی شوند.

در ادامه به چند مورد خوراکی طبیعی برای چربی سوزی اشاره میکنیم:

  1. چای سبز، معروف ترین نوشیدنی لاغری:

چای سبز حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین است که یک آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که هر دوی این ترکیبات می توانند متابولیسم را تسریع کنند. کاتچین می تواند به تجزیه چربی اضافی کمک کند، در حالی که هم کاتچین و هم کافئین می توانند میزان انرژی مصرفی بدن را افزایش دهند؛ البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد تمام مواد خوراکی حتی طبیعی آن برای بدن مضر بوده و توصیه نمی‌شود.

  1. ادویه ها، دشمن چربی ها:

همانطور که میدانید ادویه‌ها اغلب به عنوان چاشنی غذا شناخته می‌شوند. اما ادویه‌ها نیز مانند مواد غذایی اصلی، تأثیر بسیاری بر متابولیسم بدن دارند. برخی از انواع ادویه‌ها مانند زردچوبه، دارچین، فلفل تند، چینسینگ، زنجبیل و…. میل و هوس به غذا خوردن را کم کرده و به افزایش چربی سوزی بدن کمک می‌کنند.

  1. قهوه، نوشیدنی پرطرفدار و چربی سوز:

کافئین برای افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی و کاهش اشتها شناخته شده است، با مصرف روزانه ۱۰۰ میلی گرم تخمین زده می شود که مصرف انرژی را حدود ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.

  1. سرکه، کاهش دهنده اشتها:

برخی معتقد اند که مصرف سرکه میل به خوردن را کم میکند و میتواند منجر به چربی سوزی شود، اما باید بدانید که این مورد در همه افراد ممکن است یکسان نباشد ولی به طور کلی میتوان سرکه را برای از بین بردن چربی ها امتحان کرد.

سخن پایانی:

مصرف مکمل‌ بدنسازی برای عضله سازی واجب و ضروری نیست؛ ولی اگر با اجازه مربی و زیر نظر متخصص مصرف شود، می‌تواند به بهبود عملکرد و روند عضله سازی شما کمک شایانی کند. فراموش نکنید که مصرف مکمل چربی سوز و عضله ساز، بدونِ برنامه غذایی و ورزشی اصولی، بی‌فایده است و گاهی منجر به ایجاد خطراتی برای بدن میشود. درضمن استفاده از مواد خوراکی طبیعی برای چربی سوزی هم حدی دارد و زیاده روی در آن نیز ممنوع می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی