تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 22:43
کد خبر : 262

راهکارهای داشتن پوست براق

راهکارهای داشتن پوست براق

یکی از اجزا و سیگنال اصلی پوست سالم، درخشش طبیعی است. اما دلایلی مانند کمبود خواب، استرس، سن و حتی آنچه می خورید می تواند درخشندگی پوست را از بین ببرد. خبر خوب این است که می توانید پوستی را که کدر و خسته به نظر می رسد در خانه به درخشان و درخشان تبدیل

یکی از اجزا و سیگنال اصلی پوست سالم، درخشش طبیعی است. اما دلایلی مانند کمبود خواب، استرس، سن و حتی آنچه می خورید می تواند درخشندگی پوست را از بین ببرد. خبر خوب این است که می توانید پوستی را که کدر و خسته به نظر می رسد در خانه به درخشان و درخشان تبدیل کنید. فقط این نکات متخصص پوست و آرایش، درمان‌های خانگی و بهترین محصولات مراقبت از پوست را از دانشمندان آزمایشگاه زیبایی موسسه Good Housekeeping و متخصصان پوست در مورد چگونگی درخشش طبیعی صورت خود، مهم نیست که چقدر زمان دارید، دنبال کنید: ماه‌ها، یک هفته، یک شبه ، یا حتی فورا!

۱. به طور منظم (و به طور کامل!) تمیز کنید.
پاک کننده صورت سویا FRESH
پاک کننده صورت سویا
۳۹ دلار در NORDSTROM
اعتبار: NORDSTROM.COM
کلید داشتن پوستی درخشان: با از بین بردن کامل مواد زائد مانند کثیفی، روغن و ذرات آلودگی که می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث تیرگی شوند، “بوم” خود را پاک کنید. سابینا ویزمن، شیمیدان ارشد آزمایشگاه زیبایی جی اچ، می گوید: صبح و شب صورت خود را با ماساژ دادن ملایم با انگشتان در حرکات دایره ای در یک بسته کوچک پاک کننده صورت بشویید و از داخل صورت به بیرون برای پوشش کامل آن کار کنید.

برای استفاده روزانه، بهترین شوینده صورت لابراتوار زیبایی را برای افزایش درخشندگی، پاک‌کننده صورت تازه سویای تازه، امتحان کنید و با استفاده از برس پاک‌کننده صورت، شستشوی عمیق‌تر را به صورت هفتگی انجام دهید، مانند برنده تست آزمایشگاه زیبایی و ستاره ProX Good Housekeeping Seal. توسط سیستم برس پاک کننده صورت پیشرفته Olay.

بیشتر از خانه داری خوب
تست های GH: چوب نورانی زیبایی شارلوت تیلبری
پیش نمایش بخش خانه داری خوب ایالات متحده: زیبایی و سبک

ویدیوی قبلی
مکث کنید
ویدیوی بعدی
باصدا کردن
زمان فعلی
۰:۱۵
زمان باقی مانده -۱:۵۰

زیرنویس ها
به صورت تمام صفحه پخش کنید
تماشا کنید: تست های GH: چوب نورانی زیبایی شارلوت تیلبری

۲. پوست خود را لایه برداری کنید
ویزمن می‌گوید: «یکی از بهترین راه‌ها برای روشن‌کردن پوست و افزایش درخشش آن هم به صورت فوری و هم درازمدت، لایه‌برداری است. این فرآیند لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد تا سطح آن صاف‌تر و شفاف‌تر شود و نور را منعکس کند.»

او پیشنهاد می‌کند که یک لایه‌بردار فیزیکی، مانند اسکراب صورت، دو تا سه بار در هفته یا یک لایه‌بردار شیمیایی، مانند لایه‌بردار صورت، یک بار در هفته برای پوست‌های حساس یا خشک و حداکثر سه برابر برای سایر انواع پوست استفاده کنید. ۷۱% از آزمایش‌کنندگان گزارش دادند که اسکراب روشن‌کننده پوست، اسکراب روشن‌کننده صورت Acure یا لایه‌برداری، Philosophy The Microdelivery Triple-Acid Brightening Peel را امتحان کنید، که رنگ پوست را نیز یکدست می‌کند.

۳. سپس، هیدراته و محافظت کنید
برای درخشندگی بیشتر، یک لایه مرطوب کننده مانند ژل آبی مورد علاقه Neutrogena Hydro Boost Lab را با یک لایه مرطوب کننده همراه کنید. هنگامی که پوست مرطوب می شود، نور را نیز منعکس می کند و باعث می شود که فوراً درخشان تر به نظر برسد. و مطمئن شوید که پوست را با کرم ضد آفتاب با SPF 30+ یا کرم روز محافظت کنید، زیرا لایه برداری پوست را مستعد آسیب های ناشی از نور خورشید از جمله لکه های تیره می کند. برنده آزمایش GH Beauty Lab L’Oréal Paris Revitalift Bright Reveal SPF 30 همچنین حاوی اسید گلیکولیک، لایه بردار ملایم، و همچنین ویتامین C روشن کننده است.

پوست را روشن می کند
اسکراب روشن کننده صورت
اسکراب صورت روشن کننده آکور
۸ دلار در آمازون
۱۰ دلار در ULTA BEAUTY
اعتبار: AMAZON.COM
رنگ پوست را یکنواخت می کند
لایه برداری مجدد با میکرودلیوری
فلسفه The Microdelivery Resurfacing Peel
۷۲ دلار در SEPHORA
اعتبار: SEPHORA
مرطوب کننده آبرسان
ژل هیدرو بوست واتر
ژل آبی هیدرو بوست نوتروژنا
اکنون ۴۴ درصد تخفیف
۱۵ دلار در آمازون
اعتبار: آمازون
لوسیون روشن کننده
Revitalift Bright Reveal SPF 30
L’Oréal Paris Revitalift Bright Reveal SPF 30
اکنون ۲۷ درصد تخفیف
۱۵ دلار در آمازون
اعتبار: آمازون
۴. به دنبال مواد روشن کننده مراقبت از پوست باشید
در درمان های موضعی مراقبت از پوست مانند سرم ها و مرطوب کننده ها، به بسته بندی آن توجه کنید
برای عباراتی مانند “روشن کننده” و “روشن شدن رنگ پوست” و مواد فعال مراقبت از پوست مانند:

Danusia Wnek شیمیدان آزمایشگاه زیبایی GH می گوید: ویتامین C، “آنتی اکسیدانی که با مسدود کردن آنزیمی که رنگدانه تولید می کند، پوست را روشن می کند.” سرم فعال کننده درخشندگی اولیه GH Seal star No7، ساخته شده با ویتامین C را امتحان کنید.
ویزمن می‌گوید نیاسینامید (ویتامین B3) تولید رنگدانه را کاهش می‌دهد تا لکه‌های تیره را روشن کند. سینتیا پرایس، پزشک متخصص پوست در فونیکس، می‌گوید رزورسینول و آلفا آربوتین رنگدانه‌ها را تجزیه می‌کنند تا رنگ پوست یکدست‌تر شود. او سرم اصلاح کننده تن پوست صورت SkinBetter Science را پیشنهاد می کند.
استفاده روزانه از این روشن‌کننده‌های ستاره‌ای می‌تواند به مرور زمان پوست شما را روشن کند: تأثیرات آن در عرض چند هفته قابل مشاهده است و نتایج بهینه در حدود سه ماه به دست می‌آید.

سرم ویتامین C
سرم فعال کننده درخشش اولیه دفاعی
سرم No7 Early Defence Glow Activating Glow
اکنون ۵۰% تخفیف
۱۲ دلار در ULTA BEAUTY
اعتبار: ULTA
سرم نیاسینامید
سرم B3 Renewal Metacell
سرم B3 Renewal Metacell SkinCeuticals
۱۱۲ دلار در DERMSTOR
اعتبار: DERMSTORE.COM
رنگ پوست را یکنواخت می کند
سرم اصلاح کننده حتی تن
سرم تصحیح کننده تن پوست SkinBetter Science
۱۵۰ دلار در SKINBETTER
اعتبار: SKINBETTER SCIENCE
پوست را روشن می کند
سرم C E Ferulic
سرم SkinCeuticals C E Ferulic
۱۶۹ دلار در DERMSTOR
اعتبار: SKINCEUTICALS
۵. مرطوب کننده

پوست را به طور منظم چروک کنید
هر چند وقت یکبار یا زمانی که پوست خشک می شود از مرطوب کننده استفاده نکنید. Jeanine Downie، پزشک متخصص پوست در Image Dermatology در Montclair، نیوجرسی، می گوید: «فقدان هیدراتاسیون پوست شما را کدر می کند و حتی چین و چروک ها را برجسته می کند. صبح و شب از یک مرطوب کننده موضعی استفاده کنید تا هیدراتاسیون را دوباره تامین کنید.

بهترین نوع برای انتخاب؟ دکتر بیرنور آرال، مدیر آزمایشگاه زیبایی جی اچ، توضیح می‌دهد: «تست ما نشان می‌دهد که لوسیون‌ها و کرم‌های صورت عموماً آب‌رسانی بیشتری نسبت به روغن‌ها، سرم‌ها و فرمول‌های دیگر دارند. آنها امولسیون هایی (ترکیبی از اجزای روغن و آب) هستند که مواد آبرسان را به لایه های بالایی پوست حمل می کنند و به حفظ رطوبت آن کمک می کنند. برای آبرسانی مجدد به سد پوست، کرم میکرواسکالپتینگ GH Seal star Olay Regenerist را امتحان کنید، که در آزمایش GH Beauty Lab، رطوبت پوست را تا ۵۰ درصد در طی ۲۴ ساعت افزایش داد.

کرم صورت با بهترین تست
کرم Micro-Sculpting Regenerist
کرم میکرواسکالپتینگ Olay Regenerist
اکنون ۱۹ درصد تخفیف
۲۱ دلار در آمازون
اعتبار: AMAZON.COM
ماسک ورق
ماسک آبرسان صورت
ماسک صورت آبرسان لاندری
۱۰ دلار در JCPENNEY
اعتبار: NORDSTROM.COM
کرم روز
لوسیون مرطوب کننده کاملا متفاوت
لوسیون مرطوب کننده بسیار متفاوت کلینیک
۳۲ دلار در NORDSTROM
اعتبار: MACY’S
کرم شب
مرطوب کننده شب سفت کننده رزوراترول لیفت
مرطوب کننده شب سفت کننده لیفت کاودالی رسوراترول
۷۲ دلار در SEPHORA
اعتبار: CAUDALIE
۶. برای رفع سریع، ماسک صورت را امتحان کنید
برای اینکه فوراً فواید پوست را حجیم کنند و درخشش را افزایش دهید، هنگامی که پوست احساس ضعف می کند یا قبل از یک رویداد خاص، یک ماسک مرطوب کننده صورت را صاف کرده و اجازه دهید به پوست خیس شود. با توجه به اندازه‌گیری‌هایی که با دستگاه کورنئومتر انجام شد، ماسک ورقه‌ای مرطوب‌کننده صورت Skin Laundry برنده آزمایش آزمایشگاه زیبایی GH، سطح رطوبت پوست را تنها در چند دقیقه تا ۲۵ درصد افزایش داد.

۷. یا ماسک DIY خود را بسازید
این ماسک خانگی مراقبت از پوست را از جوانا وارگاس، متخصص صورت مشهور در شهر نیویورک تهیه کنید تا شادابی پوست را افزایش دهید. او می گوید: «آرامش بخش است و منافذ را سفت می کند. “اگر می خواهید لایه برداری اضافی انجام دهید، دو قاشق غذاخوری قورمه بادام اضافه کنید و قبل از اینکه به عنوان ماسک روی پوست بگذارید، فرمول را روی پوست بمالید – پوست شما درخشان خواهد شد!”

۱/۲ فنجان ماست
۱/۲ فنجان توت فرنگی له شده
۱/۴ فنجان عسل
همه مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. روی صورت و گردن بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید. بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند، سپس بشویید.

۸. صورت خود را ماساژ دهید
ماساژ بیشتر از آرامش عضلات شما مفید است. مونا گوهارا، پزشک متخصص پوست در دانشکده پزشکی ییل در نیوهون، سی‌تی‌اس، می‌گوید: «هر روز، هنگام شستن صورتم، آن را ماساژ می‌دهم – این حرکت باعث افزایش گردش خون می‌شود و به پوست طراوت طبیعی می‌دهد. “چند ضربه به سمت بالا و پایین روی هر گونه انجام دهید تا اثر آن را ببینید.”

۹. از لوسیون براق برای تقویت درخشندگی استفاده کنید
خبر خوب: شما همچنین می توانید در چند ثانیه درخشش داشته باشید! دسته جدید محصولات هیبریدی مراقبت از پوست و آرایش به نام “گلیون” فواید آبرسانی یک مرطوب کننده را با اثرات افزایش درخشندگی یک هایلایتر ترکیب می کند. (یک مورد علاقه آزمایشگاه زیبایی GH: L’Oréal Paris True Match Lumi Glotion Natural Glow Enhancer.) Wnek توضیح می دهد که این فرمول ها حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند که رطوبت را وارد پوست می کنند تا بلافاصله پوست را صاف و صاف نشان دهند. مخلوط با مواد معدنی ریز آسیاب شده مانند میکا که نور را منعکس می کند تا درخشندگی فوری اما لطیف به پوست بدهد.

مانند لوسیون صورت قبل از آرایش، یکی را صاف کنید، به تنهایی بپوشید تا ظاهری طبیعی داشته باشید یا یک نقطه را روی نقاط بلند صورت خود، مانند بالای استخوان گونه و زیر قوس ابروهایتان بزنید تا لمسی داشته باشید. درخشندگی بدون آرایش انتخاب های آزمایشگاه زیبایی GH را در زیر امتحان کنید.

درخشش طلایی
لوسیون صورت و بدن گلدن شیمر
لوسیون صورت و بدن جین ایردل گلدن شیمر
اکنون ۲۰% تخفیف
۲۶ دلار در DERMSSTORE
اعتبار: JANE IREDALE
روغن شیمر
مرطوب کننده جوانان Abeille Royale Bee Glow
مرطوب کننده جوان گرلن Abeille Royale Bee Glow
۹۹ دلار در DILLARD’S
اعتبار: DILLARD’S
بهترین ارزش
لوسیون روشن کننده ویتالیست گو گلو
لوسیون روشن کننده CoverGirl Vitalist Go Glow
اکنون ۱۰% تخفیف
۶ دلار در والمارت
اعتبار: WALMART
هیدراتور سراسری
مرطوب کننده روشن کننده SkinActive Glow Boost
مرطوب کننده گارنیر SkinActive Glow Boost Illuminating
اکنون ۱۰% تخفیف
۹ دلار در والمارت
اعتبار: WALMART
۱۰. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید
بله، آنچه می خورید می تواند بر درخشش پوست شما تأثیر بگذارد. انگور، انواع توت ها و مغزها مانند گردو و گردو را مصرف کنید که سرشار از پلی فنول هایی مانند اسید الاژیک و رسوراترول هستند. جاکلین لندن، مدیر سابق تغذیه GH، M.S., R.D می گوید: «تحقیقات اولیه این نوع آنتی اکسیدان را با کمک به محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مانند هایپرپیگمانتاسیون مرتبط دانسته است. یا به تنهایی به عنوان میان وعده.

۱۱. از داخل به بیرون هیدراته کنید
و H2O خوب قدیمی را فراموش نکنید. لندن می‌گوید: «آبرسانی مناسب مستقیماً با بازسازی سلول‌های پوست مرتبط است.» این کلید برای درخشش است. روزانه هشت تا ۱۰ فنجان از نوشیدنی های شیرین نشده مانند آب (شامل گازدار یا دم کرده میوه)، چای و قهوه را هدف قرار دهید.

۱۲. بدانید چه زمانی با متخصص پوست تماس بگیرید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی