تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 16:15
کد خبر : 652

طرز تهیه شنیسل بادمجان یک غذای متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه شنیسل بادمجان یک غذای متفاوت و خوشمزه

شنیسل بادمجان یک غذای خوشمزه و متفاوت است که با استفاده از بادمجان، گوشت چرخ کرده و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود. در زیر طرز تهیه شنیسل بادمجان را برای شما توضیح می‌دهیم: مواد لازم: ۲ عدد بادمجان متوسط ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گوشت مرغ ۱ عدد پیاز خرد شده ۲ حبه سیر

شنیسل بادمجان یک غذای خوشمزه و متفاوت است که با استفاده از بادمجان، گوشت چرخ کرده و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود. در زیر طرز تهیه شنیسل بادمجان را برای شما توضیح می‌دهیم:

مواد لازم:

۲ عدد بادمجان متوسط
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گوشت مرغ
۱ عدد پیاز خرد شده
۲ حبه سیر خرد شده
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه
۱ قاشق چایخوری زردچوبه
۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز
۱ قاشق چایخوری کمون
نمک به میزان لازم
روغن مایع برای سرخ کردن

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید و سرشان را کنده کنید. سپس آن‌ها را به شکل قرصی برش دهید و با نمک پاک کنید. سپس آن‌ها را با روغن مایع سرخ کنید و آن‌ها را روی کاغذ آشپزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خشک شود.
پیاز و سیر را با روغن در تابه سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به آن‌ها اضافه کنید و تا زمانی که گوشت سرخ شده و آبش برای تهیه شنیسل بادمجان تبخیر شده است، آن‌ها را بپزید.
رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، کمون و نمک را به تابه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
بادمجان‌های سرخ شده را در سینی فر قرار دهید و روی هر قطعه بادمجان، تعدادی از گوشت چرخ کرده را قرار دهید. سپس روی آن‌ها مقداری از مخلوط رب گوجه فرنگی را بریزید.
سینی را در فر گرم کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.
شنیسل بادمجان را از فر درآورده و با سس روی آن سرو کنید. می‌توانید با سبزیجات تزیین کنید و سرو کنید.

تهیه شنیسل بادمجان به سادگی انجام می‌شود و می‌تواند به عنوان یک غذای خوشمزه و متفاوت در جمع خانواده و دوستان سرو شود. این غذا با طعم خوشمزه و ملایم بادمجان و ترکیب آن با گوشت چرخ کرده و ادویه‌های خوشمزه، به دلیل مزه و ظاهر خوبی که دارد، مورد پسند بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

چه غذای دیگری می‌توان با بادمجان تهیه کرد؟

بادمجان یک ماده غذایی پرکاربرد و محبوب در آشپزی است و می‌توان با استفاده از آن غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای تهیه کرد. در زیر به برخی از غذاهایی که با بادمجان تهیه می‌شوند اشاره شده است:

کوکو بادمجان: این غذا با ترکیب بادمجان، پیاز، تخم مرغ و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود. کوکو بادمجان می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی یا پیش غذا سرو شود.
خورشت بادمجان: این غذا با ترکیب بادمجان، گوشت، لوبیا، نخود، قارچ و سبزیجات تهیه می‌شود. خورشت بادمجان با طعم خوشمزه و ملایمی که دارد، می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی سرو شود.
کباب بادمجان: این غذا با ترکیب بادمجان، گوشت، پیاز و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود. کباب بادمجان می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی یا پیش غذا سرو شود.
بادمجان پخته: در این غذا، بادمجان با روغن و ادویه‌های خوشمزه پخته می‌شود و به عنوان یک پیش غذا سرو می‌شود.
موسیر بادمجان: این غذا با ترکیب بادمجان، پیاز، سیر و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود. موسیر بادمجان می‌تواند به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی سرو شود.
پاستا بادمجان: در این غذا، بادمجان با پاستا، روغن زیتون، سیر و پنیر ترکیب می‌شود. پاستا بادمجان می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی سرو شود.

در کنار این غذاها، می‌توانید با استفاده از بادمجان، سالاد، پیتزا، برگر و غذاهای دیگری نیز تهیه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی