تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 13:25
کد خبر : 2952

محافظت از دندان و سفید کردن دندان

محافظت از دندان و سفید کردن دندان

چکیده : شما با استفاده از نایت گارد و کامپوزیت دندان به راحتی میتوانید از دندان های خود محافظت کنید. ما به شما کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن را پیشنهاد می کنیم که همه ی خدمات زیبایی آتن دارای شرایط پرداخت اقساط و با ضمانت میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس

چکیده : شما با استفاده از نایت گارد و کامپوزیت دندان به راحتی میتوانید از دندان های خود محافظت کنید. ما به شما کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن را پیشنهاد می کنیم که همه ی خدمات زیبایی آتن دارای شرایط پرداخت اقساط و با ضمانت میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس بگیرید.

آیا با دندان قروچه یا فشردن دندان ها به خصوص در تمام شب مشکل دارید؟ بله، وقت آن است که به فکر محافظ دندان باشید. دو نوع محافظ دندان وجود دارد. محافظ های شب و محافظ دهان که هر کدام برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند. در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد محافظت از دندان و سفید کردن دندان بدانید را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که کدام یک برای نیاز های شما بهترین است.

نایت گارد یا محافظ دندان چیست؟

نایت گارد یا محافظ دندان ابزارهای دندانی هستند که از دندان‌ها، لثه‌ها و فک شما در برابر مشکلات مختلف محافظت می‌کنند. هر دوی این محافظ ها شبیه به هم هستند اما اهداف متفاوتی دارند.

محافظ های شب برای افرادی طراحی شده اند که هنگام خواب دندان های خود را به هم می سایند یا به هم فشار میدهند. این عارضه که به آن دندان قروچه شبانه نیز می گویند، در صورت عدم درمان می تواند باعث سردرد، دندان درد یا حتی ترک خوردن دندان شود. نایت گارد با ایجاد مانعی بین دندانهای بالا و پایین کار میکنند تا از ساییده شدن آن‌ها در هنگام خواب به یکدیگر جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، محافظ‌ های دهان معمولاً در ورزش برای محافظت از دندان های ورزشکاران در برابر آسیب ناشی از ضربه یا برخورد با سایر بازیکنان استفاده می‌شوند. آنها بسته به نوع ورزش در شکل ها و اندازه های مختلف هستند.

هم محافظ های شب و هم محافظ های دهان از مواد بادوام مانند سیلیکون یا رزین اکریلیک ساخته شده اند که دقیقاً روی ردیف بالایی دندان های شما قرار میگیرند.

نسخه‌های سفارشی‌ شده راحتی بهتری نسبت به نسخه‌ های خریداری‌ شده در فروشگاه ارائه میکنند، زیرا به طور خاص برای شکل منحصر به فرد دهان شما طراحی شده‌اند.

به طور خلاصه، اینکه آیا به محافظ شب یا محافظ دهان نیاز دارید بستگی به نوع محافظتی دارد که نیاز دارید. یکی برای جلوگیری از ساییدن در شب یا دیگری برای ایمن نگه داشتن سفیدهای مرواریدی خود در حین ورزش است.

ناینت گارد دندان چگونه کار میکنند؟

ناینت گارد یا محافظ‌ دندان ابزارهای دندانپزشکی هستند که برای محافظت از دندان‌های شما در برابر آسیب‌های ناشی از فشردن، ساییدن یا دندان قروچه طراحی شده‌اند. محافظ های شب با ایجاد مانعی بین دندان های بالا و پایین کار می کنند و از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری می کند.

این باعث کاهش فشار روی دندان ها، ماهیچه های فک و مفاصل میشود که در هنگام خواب به دلیل ساییدن یا فشردن غیر ارادی ایجاد می شود. محافظ های دهان به روشی مشابه عمل می کنند اما در درجه اول برای محافظت از دندان ها در طول فعالیت های ورزشی استفاده می شوند.

آنها همچنین به عنوان ضربه گیر برای هر ضربه وارد شده به ناحیه صورت یا سر عمل می کنند. استفاده از محافظ شب یا محافظ دهان می تواند مزایای زیادی فراتر از محافظت از دندان های شما داشته باشد. چه در شب دندان قروچه کنید و چه ورزش می کنید، استفاده از این دستگاه ها می تواند به شما در حفظ سلامت دهان و دندان کمک کرده و از مشکلات دندانی در آینده جلوگیری کند.

هم نایت گارد و هم محافظ های دهان را می توان به صورت سفارشی توسط دندانپزشکان کلینیک زیبایی آتن با استفاده از قالب های دندان های شما برای حداکثر محافظت و راحتی ساخت. از طرف دیگر، آنها را می توان بدون نسخه در اندازه های استاندارد خریداری کرد، اما ممکن است به خوبی مناسب نباشند یا محافظت زیادی ارائه دهند.

توجه به این نکته مهم است که این دستگاه ها خود دندان قروچه را درمان نمی کنند. بلکه به عنوان اقدامات محافظتی در برابر اثرات مضر آن بر سلامت دندان عمل می کنند.

محافظت از دندان و سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با کامپوزیت

کامپوزیت دندان ظاهری طبیعی و زیبا برای دندان های شما ارائه می دهد که برای ساختار دندان مخرب نیست. این ماده رزین با سایه طبیعی دندانی که قرار است روکش شود مطابقت دارد. کامپوزیت به صورت لایه لایه روی سطح دندان شما اعمال میشود. سپس توسط دندانپزشک، در یک روش دندانپزشکی که غیر مزاحم و غیر مخرب است، آنها را در دهان شما شکل داده و مجسمه سازی میکنند.

سپس مواد رزین با استفاده از نور با شدت بالا سخت شده و صیقل داده می شود تا ظاهر طبیعی تری داشته باشد. در صورت نیاز، لایه های اضافی را می توان اعمال کرد و مجسمه سازی کرد تا نتیجه زیبایی شناختی مورد نظر به دست آید.

ونیر کامپوزیت دندان را می توان به دلایل مختلفی اعمال کرد، اما بیشتر زمانی استفاده می شوند که دندانی بریده شده یا به نوعی آسیب دیده باشد. روکش لایه ای به عنوان پرکننده عمل می کند و شکاف ها را پر کرده و عیوب دندان آسیب دیده را اصلاح می کند.

از کامپوزیت دندان می توان برای اصلاح دندان های انحرافی یا ناهماهنگی های جزئی در دندان‌های شما استفاده کرد و لبخندی کام تر و صاف‌ تر ارائه کرد. کامپوزیت این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی و مواد مورد استفاده در ساخت آنها دوام بیشتری دارند.

به طور متوسط بین ۵ تا ۷ سال عمر می کنند و پس از آن احتمالاً به یک ست جایگزین نیاز خواهید داشت. شما می توانید این طول عمر مورد انتظار را با دقت کافی و توجه دقیق به بهداشت دهان و دندان خود افزایش دهید.

مراحل انجام کامپوزیت دندان را دنبال کنید و از ونیر کامپوزیت خود مراقبت کنید تا ممکن است مدت طولانی تری احتمالاً تا ۱۰ سال، دوام بیاورند.

مزایای کامپوزیت دندان

بارزترین مزیت آن هزینه آنهاست، به خصوص زمانی که آن را با گزینه های دیگری مانند ونیر های چینی مقایسه کنید. ونیر پرسلن گاهی ممکن است بیش از دو برابر گرانتر از ونیر کامپوزیت باشند که برای بسیاری از بیماران یک عامل تعیین‌کننده بسیار مهم است.

درمان در همان روز

دلیل ارزان تر بودن آن ها نسبت به ونیر چینی این است که کامپوزیت ها می توانند در همان روز ملاقات اولیه دندانپزشکی شما ساخته شوند، به این معنی که می توانید جراحی دندان را با یک ونیر کامپوزیت جدید تنها در چند ساعت ترک کنید.

با روکش های پرسلن، دندانپزشک شما ابتدا باید از دندان های شما اثر بگذارد و قالب به دست آمده را برای ساخت روکش های شما به آزمایشگاه بفرستد. در این بین تا زمانی که روکش های شخصی سازی شده شما آماده شود، روکش موقت به شما داده می شود.

این بدان معناست که شما باید برای بار دوم به جراحی دندان خود بازگردید تا آن را نصب کنید. این افزایش زمان، فرآیند و مهارت به معنای هزینه بیشتر برای درمان شما است.

برگشت پذیر و قابل تعمیر

یکی دیگر از مزایای اصلی کامپوزیت برگشت پذیری و قابلیت ترمیم است. حداقل کار آماده سازی برای درمان کامپوزیت دندان مورد نیاز است، بنابراین دندان های شما به هیچ وجه به طور دائم تغییر یا آسیب نمی بینند. این بدان معنی است که مواد کامپوزیت را می توان برداشته و در صورت نیاز جایگزین کرد تا تعمیر شود یا درمان به طور کامل معکوس شود.

محافظت از دندان و سفید کردن دندان

کامپوزیت و سفید کردن دندان ها

کامپوزیت در واقع دندان های واقعی شما را سفید نمی کنند یا باعث تغییر رنگ آنها نمی شوند. مواد رزین با رنگ دندان طبیعی شما مطابقت دارد، زیرا وظیفه اصلی این روکش رفع مشکلات زیبایی مانند نامرتبی دندان ها، دندان های چرک، دندان های تراشیده و سایر عیوب است. اگر دندان‌های شما در وضعیت نسبتاً خوبی باشند، علاوه بر ایرادات کوچک مانند براده‌ها و ناهماهنگی، انتخاب خوبی است.

نتیجه گیری

شما با استفاده از نایت گارد و کامپوزیت دندان به راحتی میتوانید از دندان های خود محافظت کنید. ما به شما کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن را پیشنهاد می کنیم که همه ی خدمات زیبایی آتن دارای شرایط پرداخت اقساط و با ضمانت میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی