تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 11:14
کد خبر : 3522

مزایا و معایب خرید سوله دست دوم

مزایا و معایب خرید سوله دست دوم

سوله‌ها در واقع ساختمان‌های بزرگ و صنعتی هستند که برای استفاده در فعالیت‌های تجاری مختلف مانند کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های نمایشگاهی، سالن های ورزشی و …  مورد استفاده قرار می‌گیرند. فضای بزرگ، ارتفاع بالا، اقتصادی بودن و انعطاف پذیری در استفاده، از مهمترین مزایای سوله‌ها به شمار می روند اما بزرگترین چالش، هزینه ی بالای ساخت

سوله‌ها در واقع ساختمان‌های بزرگ و صنعتی هستند که برای استفاده در فعالیت‌های تجاری مختلف مانند کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های نمایشگاهی، سالن های ورزشی و …  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضای بزرگ، ارتفاع بالا، اقتصادی بودن و انعطاف پذیری در استفاده، از مهمترین مزایای سوله‌ها به شمار می روند اما بزرگترین چالش، هزینه ی بالای ساخت و ساز آنها است.

با در نظر گرفتن این شرایط، خرید سوله دست دوم گزینه ی بسیار مناسبی است.

خرید سوله دست دوم، یعنی خرید یک ساختمان صنعتی که قبلاً توسط شخص دیگری خریداری واستفاده شده است؛ از طرفی، فروشندگان سوله‌های دست دوم معمولاً تلاش می‌کنند تا سوله‌های خود را با قیمتی مناسب و کمتر از قیمت ساخت اولیه به فروش برسانند بنابراین می توان از فرصت به دست آمده، بهترین بهره را برد.

درادامه، مزایای خرید سوله دست دوم را بررسی کرده و به شرح جزئیات هر یک میپردازیم:

مزایای خرید سوله دست دوم:

هزینه کمتر:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، یکی از مزایای بارز خرید سوله های دست دوم، هزینه کمتر آنها در مقایسه با سوله‌های جدید است. با توجه به اینکه هزینه آهن نو و اجرت ساخت سوله بسیار بالا بوده و ممکن است برای بسیاری از کسب و کارها صرفه ی اقتصادی نداشته باشد، با خرید سوله دست دوم، به دلیل نداشتن اجرت ساخت، می توان هزینه‌های ساخت را کاهش داده و با این رقم صرفه جویی، بخشی از هزینه پوشش سقف و اجرای فونداسیون را پرداخت و یا هرگونه کم و کاستی در جهت پیشرفت امور کسب و کار خود را جبران کرد.

صرفه جویی در زمان:

ساخت سوله جدید، مسلما زمان بر بوده و سبب ایجاد توقف، تاخیر و یا شروع مجدد در کسب و کارها خواهد شد؛ برای حل این مسئله، صاحبان کسب و کارها با خرید سوله ی دست دوم، می‌توانند به سرعت در محیط جدید، فعالیت خود را آغاز کرده و از اتلاف زمان برای شروع ساخت سوله ی جدید جلوگیری کنند.

تجهیزات و زیرساخت‌های موجود:

بسیاری از سوله‌های دست دوم دارای تجهیزات و زیرساخت‌هایی هستند که در طول سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته ومعمولاً کامل و در دسترس هستند؛ با وجود این شرایط، هزینه و زمان مورد نیاز برای تهیه تجهیزات جدید کاهش یافته و دستیابی به منابع فنی بیشتری فراهم خواهد شد.

برای مثال، یک سالن ورزشی، با خرید یک سوله ی دست دوم، می تواند تجهیزاتی نظیر چمن مصنوعی، تجهیزات تمرینی، نورپردازی مناسب، سیستم تهویه، سرمایشی و گرمایشی، رختکن و … را داشته باشد.

یا یک استودیو ضبط صدا را در نظر بگیرید. خرید یک سوله دست دوم، دسترسی به  دیوارهای صوتی، تجهیزات ضبط، میکس و مسترینگ، طراحی آکوستیک اتاق و همچنین فضای کافی برای نصب تجهیزات صوتی را فراهم می کند که در این صورت، هزینه‌های ساخت و تجهیز به طرز چشمگیری کاهش یافته و کسب و کارها می توانند به سرعت به فعالیت خود بپردازند.

موقعیت مکانی مناسب:

یکی از امتیازهای ویژه ی سوله های دست دوم، موقعیت‌ مکانی مناسب آنهاست.

محل قرارگیری این سوله ها معمولا در نزدیکی محورهای حمل و نقل اصلی، شهرها و بازارهای مهم هستند. با خرید سوله دست دوم در چنین موقعیت هایی، می توان از فرصت‌های بیشتری برای رشد و توسعه استفاده نمود.

 

مزایا و معایب خرید سوله دست دوم

افزایش پایداری زیست ‌محیطی:

خرید سوله دست دوم را می توان به عنوان کمکی شایان به حفاظت از محیط زیست تلقی کرد. با استفاده از سوله های قبلی و بدون نیاز به ساخت سوله جدید، منابع طبیعی کمتری استفاده شده و مقدار زباله و پسماندهای ساخت و سازبه طرز چشمگیری کاهش می‌یابند. این موضوع در جهت حفظ محیط زیست و کاهش اثرات منفی بر آن بسیار مهم است.

با وجود تمام مزایایی که گفته شد، توصیه می شود قبل از خرید سوله دست دوم به نکاتی که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت توجه کنید.

۱_ بررسی دفترچه محاسبات سوله

۲_ بازدید از سوله در محل نصب قبلی

۳_ بررسی آهن آلات سوله قبل از رنگ آمیزی مجدد

۴_ خرید سوله بر اساس وزن

_ تطابق سوله با شرایط جوی شهر موردنظر جهت نصب۵

۶_ بستن قرارداد قطعی

۷_ اخذ ضمانت نصب

حال با دقت، به شرح جزئیات چند نمونه ازمهم ترین موارد مذکور میپردازیم.

دفترچه محاسبات چیست و چه کاربردی در خرید سوله دست دوم دارد؟

هنگامی که یک شرکت سوله سازی، با توجه به سفارش شما سوله ی مد نظرتان را طراحی می کند، باید لیست دقیقی از مشخصات فنی سازه را در اختیار شما قراردهد؛ به این مشخصات، اصطلاحا دفترچه محاسبات گفته می شود.

 

مزایا و معایب خرید سوله دست دوم

این مشخصات فنی شامل: ابعاد سوله، نوع کاربری، محل اجرای سوله ، تعداد طبقات، نوع و مقدارمتریال مصرفی، بار جرثقیل و … می باشد.

توجه داشته باشید که دفترچه محاسبات سوله خود را صرفا از فروشنده دریافت کرده و سپس جهت بررسی و تایید، به کارشناسان سازمان نظام مهندسی شهرخود ارائه دهید تا از صحت اطلاعات ارائه شده اطمینان حاصل فرمایید.

 چرا آهن آلات سوله قبل از رنگ آمیزی مجدد، نیاز به بررسی دارند؟

خوب است بدانید که شخص فروشنده سازه ی دست دوم را قبل از فروش، مجدد رنگ آمیزی می کند و در مواردی ممکن است سازه دارای وصله هایی با ضایعات فولادی باشد که بعد از رنگ آمیزی متوجه آن نشوید؛ بنابراین باید قبل از رنگ آمیزی، سوله را با دقت بررسی کرده و از سلامت اجزا و آهن آلات آن مطمئن شوید.

دلیل اهمیت تطابق سوله با شرایط جوی شهری که در آن نصب می شود چیست؟

دقت داشته باشید که سوله ی دست دومی که خریداری می کنید؛ باید قبلا هم در شهرمورد نظرشما نصب شده باشد. اهمیت این موضوع به این خاطر است که هر شهر استانداردهای خاص خود را داشته و شرایط ساخت سوله برای هر یک متفاوت است.

به عنوان مثال می توان به میزان و شدت بارش در شهر های مختلف اشاره کرد.

میزان بارش دردو شهر مازندران و بندرعباس را در نظربگیرید؛ روشن است سوله ای که طبق استاندارد های جوی بندرعباس ساخته شده، امکان نصب در شهری مانند مازندران را ندارد زیرا با بارش یک برف سنگین، سوله ریزش کرده و آسیب های جبران ناپذیری را به بار می آورد.

در نتیجه، دریافتیم که سوله های دست دوم همانطور که می توانند گزینه ای عالی برای کسب و کارها باشند، با ناآگاهی و تصمیم گیری نادرست ممکن است منجر به خسارت و پشیمانی شوند؛ بنابراین، با مطالعه ی صحیح و تصمیم گیری اصولی، می توانید از اشتباهات احتمالی جلوگیری کرده و با کمترین هزینه به بیشترین میزان بهره وری دست پیدا کنید.

ما نیز در این مقاله تلاش کردیم، تا شما را با  تمام ویژگی های سوله دست دوم و شرایط خرید آن آشنا کنیم تا بهترین تصمیم گیری را در این زمینه داشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی