تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 12:33
کد خبر : 3108

آیا ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است؟

آیا ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است؟

شکستن یا ترک برداشتن صفحه تلویزیون، یکی از مشکلات رایجی است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. به طور معمول علت این اتفاق پرتاب شدن جسمی سخت به سمت تلویزیون و یا افتادن آن در زمان جابه جایی شناخته شده است. در چنین شرایطی مسلما باید تلویزیون را به مراکز تعمیر بسپارید. در ادامه قصد داریم نکات

شکستن یا ترک برداشتن صفحه تلویزیون، یکی از مشکلات رایجی است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. به طور معمول علت این اتفاق پرتاب شدن جسمی سخت به سمت تلویزیون و یا افتادن آن در زمان جابه جایی شناخته شده است. در چنین شرایطی مسلما باید تلویزیون را به مراکز تعمیر بسپارید. در ادامه قصد داریم نکات بیشتری را درباره تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون بیان کنیم و راه‌هایی برای تعمیر ال سی دی تلویزیون پیشنهاد کنیم. همراه ما باشید.

 آیا می‌توانیم ال سی دی تلویزیون را تعمیر کنیم؟

تلویزیون‌های ال سی دی تصاویر را با وضوح بالا و کیفیت قابل ملاحظه‌ای به نمایش می‌گذارند و به این ترتیب تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها را برای کاربران لذت بخش‌تر می‌کنند. با توجه به اینکه تلویزیون یک وسیله سرگرم‌کننده است و شما بخش زیادی از اوقات فراغتتان را به پای تماشای برنامه‌های آن می‌نشینید، قطعا ترک خوردن یا شکستن صفحه آن اتفاقی تلخ و ناخوشایند برای شما خواهد بود.

صفحه ال سی دی تلویزیون در شرایط معمولی و استاندارد مقاومت مناسبی دارد و هیچ گاه بدون دلیل و یا با ضربه‌های کوچک آسیب نمی‌بیند، اما در صورت افتادن از ارتفاعات و یا پرتاب اجسام سخت، صفحه ال سی دی آن می‌شکند و یا ترک بر می‌دارد.

زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید، قطعا به شدت مضطرب خواهید شد و سراسیمه به دنبال راه چاره‌ای می‌گردید. در چنین شرایطی باید آرامش خود را حفظ کرده و به مراکز تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون مراجعه کنید. به طور کلی تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون کاری بسیار هزینه بر است؛ چرا که این کار زحمت بسیاری دارد و مسلما دستمزد بالایی را نیز در پی خواهد داشت.

با توجه به این شرایط، معمولا تعمیرکاران پیشنهاد می‌کنند صفحه ال سی دی تلویزیون را به طور کلی تعویض کنید و یا تلویزیون جدیدی را بخرید. اما در صورتی که میزان آسیب صفحه بسیار کم و جزئی باشد، می‌توان با هزینه‌ای اندک، آن را تعمیر و برای استفاده مجدد آماده کرد.

 از بین بردن ترک‌های جزئی روی صفحه تلویزیون

اگر روی صفحه تلویزیون ترک‌های جزئی و سطحی ایجاد شده است، می‌توانید برای از بین بردنشان از کیت‌های ضدخش که به همین منظور تولید و در بازار عرضه می‌شوند، استفاده کنید. علاوه بر آن استفاده از پارچه‌های گرم نیز برای از بین بردن ترک‌های جزئی تلویزیون کاربردی است.

منظور از پارچه گرم این است که یک تکه پارچه را بردارید و آن را با استفاده از آب جوش کاملاً گرم کنید. سپس آن را داخل یک کیسه قرار دهید و به آرامی روی صفحه تلویزیون و ترک‌ها بکشید. به هیچ عنوان پارچه را با فشار زیاد و به مدت طولانی روی صفحه نکشید؛ چرا که این کار مشکلات جدیدی را برای تلویزیون ایجاد می‌کند. همچنین در صورتی که روی سطح تلویزیون ناهمواری مشاهده کردید، به مراکز تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون مراجعه کنید و موضوع را با افراد متخصص در این حوزه در میان بگذارید.

 اقدامات لازم پس از ضربه خوردن به تلویزیون

زمانی که صفحه تلویزیون ضربه می‌خورد، بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فورا تلویزیون را خاموش کنید و سپس آن را از برق بکشید. تا ۲۴ ساعت به هیچ وجه تلویزیون را روشن نکنید‌.
  • اگر روی صفحه تلویزیون بر اثر ضربه، خط و خش ایجاد شده است، حتما به مراکز تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون مراجعه کنید‌.
  • اگر یک یا چند پیکسل تلویزیون سوخته است، نیازی نیست کاری انجام دهید؛ چرا که این مشکل به مرور زمان رفع خواهد شد.
  • در صورت خیس شدن صفحه تلویزیون، آن را خاموش کنید. هرچه سریع‌تر صفحه را خشک کرده و تا ۴۸ ساعت آن را روشن نکنید.
  • به هیچ عنوان از سشوار و دستگاه‌های حرارتی برای خشک کردن صفحه تلویزیون استفاده نکنید.
  • در صورتی که در تلویزیون شما یک پیکسل سوخته گیر کرده است و تلویزیون خاموش نمی‌شود، سیم آن را از برق بکشید و تا ۴۸ ساعت از روشن کردن تلویزیون بپرهیزید. این کار باعث خاموش شدن پیکسل و خالی شدن برق اضافی آن می‌شود.

 

آیا ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است؟

 نشانه‌های سوختن پنل تلویزیون

از کجا بفهمیم که پنل تلویزیون سوخته است؟ سوختن پنل تلویزیون یک سری علائم و نشانه‌ها دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید این موضوع را تشخیص دهید و برای رفع مشکل آن، اقدامات لازم را انجام دهید. از جمله این نشانه‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تیره شدن تصویر
  • پخش صدا بدون تصویر
  • به هم ریختگی تصویر
  • گیر کردن پیکسل

 تعمیر تلویزیون ال سی دی

جواب پرسش آیا ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است؟ همیشه «بله» نخواهد بود. اگر صفحه تلویزیون ال ‌سی‌ دی شما دارای یک سری خطوط عمودی وحشتناک باشد، نیمی از صفحه کاملا تیره و سیاه می‌شود، ولی در نهایت قابل تعمیر است. اما اگر صفحه ترک خورده و یا به طور کامل شکسته باشد، به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست. برای تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون باید صفحه آن را به طور کامل تعویض کنید که این کار هزینه‌های بالایی را در پی دارد. در این شرایط به جای صرف هزینه بالا به منظور خرید پنل تلویزیون، شما را به خرید تلویزیون جدید توصیه می‌کنیم.

 چه مواردی شامل گارانتی تلویزیون می‌شود؟

رخ دادن یک سری اتفاقات برای تلویزیون آن هم در یک بازه زمانی تعیین شده، شامل گارانتی می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تغییر رنگ صفحه نمایش و وجود خط، رنگ و لک بر روی ال سی دی اشاره کرد. اما مواردی مانند آسیب دیدگی بر اثر ایجاد ضربه، خسارات وارد شده بر تلویزیون بر اثر حمل و نقل، عدم استفاده صحیح از تلویزیون و دستکاری تنظیمات و برنامه‌های آن، نوسانات برق و یا نصب و راه اندازی تلویزیون توسط فردی به جز تعمیرکاران مرکز خدمات مجاز، شامل گارانتی نخواهند شد‌‌.

 

آیا ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است؟

 سخن پایانی

شکستن و آسیب دیدن ال سی دی تلویزیون یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که معمولاً افراد برای تعمیر آن به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنند. این سانحه بر اثر پرتاب یک شی سخت به صفحه تلویزیون و یا افتادن آن از ارتفاع اتفاق می‌افتد و در شرایطی غیر از این موارد، احتمال آسیب دیدن تلویزیون بسیار کم است.

در چنین مواقعی معمولا باید به مراکز تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون مراجعه کنید تا متخصصان راجع به میزان ضربه، تعمیر یا عدم تعمیر تلویزیون، شما را آگاه کنند. ترک‌ها و خط و خش‌های سطحی معمولاً قابل تعمیر هستند، اما در صورتی که شدت ضربه بالا باشد و ترک‌ها از عمق بالایی برخوردار باشند، تعمیر ال‌سی‌دی تلویزیون چندان عاقلانه نیست. در نتیجه بهتر است تلویزیون جدیدی را جایگزین تلویزیون شکسته نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی