تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 15:52
کد خبر : 1644

منظور از فرش طلاکوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از فرش طلاکوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش طلاکوب به‌فرشی گفته می‌شود که در نقش و طرح آن از رنگ طلایی استفاده شده است. این فرش‌ها به‌دلیل ظاهر لوکس و بااصالتی که دارند، به‌وفور در چیدمان خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ طلایی با رنگ‌هایی مانند نسکافه‌ای، دودی، نقره‌ای، کرمی و زغالی از پرطرفدارترین ترکیب‌های رنگی این نوع فرش در

فرش طلاکوب به‌فرشی گفته می‌شود که در نقش و طرح آن از رنگ طلایی استفاده شده است. این فرش‌ها به‌دلیل ظاهر لوکس و بااصالتی که دارند، به‌وفور در چیدمان خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ طلایی با رنگ‌هایی مانند نسکافه‌ای، دودی، نقره‌ای، کرمی و زغالی از پرطرفدارترین ترکیب‌های رنگی این نوع فرش در میان خریداران است.

فرش طلاکوب چیست؟

فرش‌های طلاکوب به‌فرش‌هایی گفته می‌شود که در بافت آن از نخ‌های طلایی رنگ استفاده شده است. رنگ طلایی در اغلب فرهنگ‌ها نشانه‌ ثروت است و به‌همین دلیل استفاده از آن در فرش نیز ثروت و لوکس‌بودن را برای افراد تداعی می‌کند.

بافت فرش‌های طلاکوب مانند دیگر فرش‌های معمولی و کلاسیک انجام می‌شود. تنها تفاوت این نوع از فرش با دیگر فرش‌ها استفاده ماهرانه از رنگ طلایی در نقشه و طرح آن است. آنچه در بافت این نوع فرش باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده مناسب از رنگ طلایی است. استفاده بیش از حد از این رنگ باعث می‌شود جلوه و زیبایی فرش از بین برود.

فرش طلاکوب معمولا با نقوش برجسته بافته می‌شود اما در بسیاری از فرش‌های غیربرجسته نیز می‌توان از طرح‌های فرش‌های طلاکوب استفاده کرد. فرش طوسی طلاکوب را می‌توان فرشی ایده‌آل برای دکوراسیون‌های کلاسیک و لوکس دانست.

آیا در بافت فرش طلاکوب از طلا استفاده شده است؟

برخی از فروشندگان برای بازارگرمی ادعا می‌کنند که از الیاف طلا در بافت این نوع فرش‌ها استفاده شده است. اما از آنجایی که ماشین‌های بافندگی قادر به استفاده از طلا در بافت فرش نیستند، دیگر الیاف طلایی‌رنگ در بافت این نوع فرش‌ها به‌کار می‌روند.

به‌هنگام خرید فرش‌های طلاکوب باید توجه داشته باشید که نوع خواب یا پرز باید از الیاف ۱۰۰ درصد آکرولیک هیت ست شده باشد. زیرا الیاف ویسکوزی که برای بافت این نوع فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه بسیار درخشنده و زیبا هستند، اما نسبت به الیاف آکریلیک از کیفیت و ماندگاری کمتری برخوردارند.

ویژگی‌ فرش‌های طلاکوب

برای بافت‌ فرش‌های طلاکوب معمولا از طراح‌های ریز و حرفه‌ای کمک گرفته می‌شود. نقشه‌های سلطنتی، نقوش کنده‌کاری‌شده و همچنین نقوش برجسته‌ از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرش‌ها هستند که باعث ظاهری شیک و لوکس در آنها می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این نوع فرش می‌توان به ترکیب رنگی منحصر‌به‌فرد آن اشاره کرد. برای طرح‌ نقوش فرش‌های طلاکوب معمولا از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که بتوانند رنگ طلایی را به‌صورت غالب نشان دهند. به‌عنوان مثال استفاده از رنگ‌های دودی، طوسی، کرمی، سفید و دیگر رنگ‌های خنثی باعث بیشتر نمایان‌شدن رنگ طلایی می‌شود.

استفاده از تناژ رنگی خنثی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع ترکیب رنگ به‌ویژه برای دکوراسیون‌های فانتزی و جدید تناسب عالی ایجاد می‌کند. از طرف دیگر فشار رنگ طلایی در کنار این رنگ‌ها باعث به‌چشم‌آمدن این رنگ در بستر فرش می‌شود.

معرفی جدیدترین نقشه‌های فرش طلاکوب کارخانه فرش کاشان

امروزه استفاده از فرش‌های طلاکوب با نقوش زیبا و برجسته در طراحی دکوراسیون‌ خانه‌های ایرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به‌معرفی جدیدترین، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نقشه‌های این نوع فرش اشاره می‌کنیم.

منظور از فرش طلاکوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش طرح جردن

فرش طرح جردن یکی از جدیدترین و زیباترین فرش‌های طلاکوب است که با زمینه کرم و گل‌های برجسته، طاهری لوکس و مدرن به خانه شما خواهد داد. این مدل با هر فضایی به‌راحتی ست می‌شود و زیبایی را به دکوراسیون خانه‌های شما خواهد آورد.

در طراحی این مدل فرش طلاکوب از ترنجی شمسه و لچک استفاده شده است. از ویژگی‌های مورد توجه این فرش می‌توان به طرح‌های مدرن آن اشاره کرد که به آن ظاهری متفاوت از دیگر طرح‌های سنتی می‌دهد.

فرش مدل جردن با تراکم ۳۶۰۰ بافته شده و به‌همین دلیل بسیار شبیه به فرش‌های دستبافت‌گونه و ابریشم‌نما به‌نظر می‌رسد. قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری این مدل در مقایسه با فرش‌های دستبافت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به گل‌های برجسته، نخ‌های هیت ست‌شده و بدون پرزدهی آن اشاره کرد. مقاومت بافت بسیار بالای الیافت ۱۰۰ درصد آکریلیک این نوع فرش از دیگر ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود.

طرح افشان گل رز

مدل گل رز دارای رنگ‌بندی خاص، جذاب و شاد است که باعث می‌شود بتوانید آن را به‌راحتی با هر مبلمان و فضایی ست کنید. رنگ زمینه این مدل فرش فیلی است که در کنار رنگ‌های طلایی روی آن ظاهری لوکس و مدرن به فضای خانه شما می‌دهد.

از طرف دیگر، این پالت رنگی باعث می‌شود تا ظاهر قالی خلوت‌تر به‌نظر بیاید که خود باعث بزرگ‌تر به‌نظررسیدن فضای خانه شما خواهد شد. نخ‌های به‌کاررفته برای بافت این فرش ۱۰۰ درصد آکریلیک هستند و کیفیتی عالی دارند.

از دیگر ویژگی‌های این مدل فرش طلاکوب می‌توان به بدون پرزدهی‌بودن و ضدحساسیت‌بودن آن اشاره کرد. فرش مدل گل رز دارای بافتی نرم و لطیف است و به‌همین دلیل می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که به فرش‌های دستبافت‌گونه علاقه دارند.

فرش افشان طلاکوب

فرش افشان طلاکوب از دیگر مدل‌های جدید فرش‌های اصیل کارخانه فرش کاشان بوده که با رنگ‌بندی خاصی که دارد به یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این کارخانه تبدیل شده است. زمینه فیلی این فرش آن را به‌بهترین انتخاب برای افرادی تبدیل کرده است که به فرش‌های مدرن با طراحی اصیل ایرانی علاقه‌مند هستند.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این فرش می‌توان به سادگی و خلوت‌بودن طرح آن اشاره کرد. اصولا فرش‌های ساده و خلوت فضای خانه‌ را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و همین امر فرش طرح افشان را به‌یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک تبدیل کرده است.

فرش طلاکوب نقره‌ای طرح مرجان

فرش طرح مرجان از دیگر مدل‌های جدید کارخانه فرش کاشان است که به‌دلیل طراحی و رنگ‌بندی مدرن و همچنین گل‌های برجسته آن، به یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها در بازار تبدیل شده است. این مدل که با دکوراسیون‌های جدید و امروزی کاملا منطبق است، پالت رنگی خنثی و ساده دارد و باعث می‌شود تا بتوانید آن را با هر نوع مبلمان و فضایی ست کنید.

ترنج بسیار بزرگ این فرش در کنار گل‌های شاه عباسی آن و همچنین رنگ‌بندی فوق‌العاده آن در میانه فرش، ظاهری خاص و لوکس به آن داده است. رنگ‌های خنثی در کنار طرح‌های اصیل ایرانی باعث می‌شود تا بتوانید از این فرش زیبا در دکوراسیون های مختلف استفاده کنید.

جمع‌بندی

فرش طلاکوب یکی از انواع فرش‌های لوکس و زیبایی است که به‌دلیل ظاهری شکیل و خاص، امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از این نوع فرش معمولا در مکان‌های مجلل و لوکس مانند هتل‌ها یا سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شود.

مدل‌های جدید فرش‌های طلاکوب کارخانه فرش کاشان، به‌دلیل ظاهری زیبا، رنگ‌بندی مدرن و شیک و همچنین طرح‌های بااصالت و جذاب، از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فرش‌های بازار به‌شمار می‌روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی