تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:36
کد خبر : 3868

راهکارهایی برای تقویت و استحکام سازی ناخن‌ها

راهکارهایی برای تقویت و استحکام سازی ناخن‌ها

نحوه استحکام‌دهی به ناخن با استفاده از لمینت یکی از روش‌های معمول است. لمینت برای تقویت و محافظت از ناخن طبیعی استفاده می‌شود. این روش به دلیل سبکی، انعطاف‌پذیری، و ظاهر طبیعی کمتر از روش کاشت پودر ناخن به ناخن ضربه می‌زند. در واقع، لمینت کردن ناخن شبیه به کاشت ناخن است، اما به ناخن

نحوه استحکام‌دهی به ناخن با استفاده از لمینت یکی از روش‌های معمول است. لمینت برای تقویت و محافظت از ناخن طبیعی استفاده می‌شود. این روش به دلیل سبکی، انعطاف‌پذیری، و ظاهر طبیعی کمتر از روش کاشت پودر ناخن به ناخن ضربه می‌زند.

در واقع، لمینت کردن ناخن شبیه به کاشت ناخن است، اما به ناخن کمک می‌کند تا قوی‌تر شود. در این روش، از تیپ ناخن استفاده نمی‌شود و موادی به شکل لایه نازک روی ناخن طبیعی اعمال می‌شود.

استفاده از لمینت برای تقویت و زیبایی ناخن‌ها یک روش معمول است، اما استفاده بیش از حد مداوم از آن ممکن است به ناخن‌ها آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از لمینت به صورت مداوم استفاده نشود و به جای آن، به طور دوره‌ای ناخن‌ها را تقویت کرد و آن‌ها را در برابر آسیب‌های محیطی و شیمیایی حفاظت کرد.

لمینت ناخن برای چه کسانی مناسب است؟
ناخن‌ها از لایه‌های پروتئینی کراتین ساخته شده‌اند. ناخن‌های سالم باید صاف و یکدست باشند و رنگ آن‌ها بدون تغییر باشد. افرادی که حساسیتی نسبت به پودر کاشت ناخن دارند، می‌توانند از لمینت ناخن برای تقویت ناخن‌های خود استفاده کنند.

همچنین، افرادی که ناخن‌های بلند و زیبایی دارند اما استحکام مناسبی ندارند، می‌توانند از لمینت بهره ببرند. افرادی که به دنبال ناخن‌های ضخیم هستند و لاک روی ناخن‌هایشان دوام زیادی ندارد، می‌توانند به جای آن از لمینت استفاده کنند تا ناخن‌های زیبا و طبیعی‌تری داشته باشند.

زنانی که به عنوان شاغل نمی‌توانند وقت زیادی برای کاشت ناخن داشته باشند اما به دنبال داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب هستند، می‌توانند از لمینت ناخن استفاده کنند. در این روش، ناخن‌ها به دلیل ظرافت و طبیعی‌تر بودن، مانند ناخن‌های طبیعی به نظر می‌رسند.

لمینت ناخن باعث ایجاد ظاهری زیبا و جذابتر برای ناخن‌ها می‌شود و به‌طور متوسط سبک‌تر از کاشت ناخن است که حس حجیم بودن را برای انگشتان به وجود نمی‌آورد. علاوه بر این، لمینت ناخن با سرعت بیشتری نسبت به کاشت ناخن انجام می‌شود و دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به روش‌های دیگر مقاوم سازی ناخن دارد. ناخن‌های لمینت شده راحت قابل لمس کردن هستند و با ایجاد لایه‌ای نازک بر روی ناخن، کاهش شکستگی ناخن‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، می‌توان ناخن‌های لمینت شده را لاک زد و با افزایش استحکام، ناخن‌ها را تقویت می‌کند. از این‌رو، لمینت یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت و استحکام‌دهی ناخن‌ها محسوب می‌شود.

افرادی که دارای بیماری‌های قارچی و عفونی هستند، بهتر است از لمینت ناخن پرهیز کنند. استفاده از لمینت و کاور کردن ناخن ممکن است باعث افزایش بیماری‌های قارچی و عفونی در ناخن‌ها شود، به ویژه اگر از مواد با کیفیت پایین استفاده شود. همچنین، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های ناخنی هستند، نباید از لمینت ناخن استفاده کنند.

لمینت ناخن از روش‌های کاشت ناخن متفاوت است. در کاشت ناخن، ناخن‌ها سوهان کشیده و نازک می‌شوند، سپس از تیپ‌های قد ناخن بلند استفاده می‌شود و مواد کاشت ناخن با ضخامت روی ناخن قرار می‌گیرند. اما در لمینت ناخن، مواد به صورت لایه‌ای نازک روی ناخن قرار می‌گیرند و باعث افزایش استحکام ناخن‌ها می‌شود، در حالی که ناخن‌ها شکل طبیعی‌تری نسبت به کاشت ناخن‌ها دارند.

راهکارهایی برای تقویت و استحکام سازی ناخن‌ها

برای لمینت ناخن و افزایش مقاومت ناخن، از مواد زیر استفاده می‌شود:

۱.پرایمر مخصوص ناخن: این ماده برای پایه‌گذاری و آماده‌سازی ناخن برای لمینت استفاده می‌شود.

۲. مایع ضد قارچ ناخن: برای جلوگیری از ابتلا به عفونت قارچی ناخن‌ها هنگام لمینت استفاده می‌شود.

۳. ژل پایه یا بیس پایه: این ماده به عنوان پایه و زیر لایه برای لمینت ناخن استفاده می‌شود.

۴.مواد مخصوص لمینت ناخن: مواد خاصی که برای اعطای لایه‌های مختلف و افزایش مقاومت ناخن‌ها به کار می‌روند.

۵. دستگاه UV: برای خشک کردن لایه‌های مختلف مواد لمینت ناخن استفاده می‌شود.

۶. وسایل برای پدیکور و مانیکور ناخن‌ها: ابزارهای مورد نیاز برای تمیز کردن و آماده‌سازی ناخن‌ها برای لمینت.

۷. سوهان برقی: برای اصلاح و صاف کردن سطح ناخن‌ها قبل از لمینت استفاده می‌شود.

مراحل انجام لمینت ناخن شامل مراحل زیر است:

۱. شروع کار: پاکسازی ناخن و دست‌ها به‌طور کامل انجام می‌شود. هر نوع آلودگی و چربی از ناخن‌ها پاک می‌شود.

۲. سوهان کشیدن ناخن: با استفاده از سوهان برقی، سطح ناخن صاف و براق می‌شود و پوست اضافی اطراف ناخن برداشته می‌شود.

۳.تشکیل فرم ناخن: با استفاده از ابزارهای خاص، ناخن‌ها به شکل‌های مختلفی مانند گرد، مربع یا بیضی شکل داده می‌شوند.

در مرحله وسط کار لمینت ناخن، پس از صاف کردن ناخن‌ها با سوهان، باید پودرهای اضافه روی ناخن‌ها و دست‌ها را با استفاده از برس مخصوص ناخن پاک کنید. سپس مایع ضد قارچ را روی ناخن‌ها بزنید و پس از خشک شدن آن، از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر باعث می‌شود که مواد لمینت ناخن به خوبی روی ناخن بچسبد و شکلی زیبا و جذاب برای ناخن ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که پرایمر مورد استفاده غیر اسیدی باشد.

در این مرحله، باید لایه‌ای از بیس ژل را روی ناخن‌ها بزنید. مهم است که لایه بیس ژل با گوشت اطراف ناخن فاصله داشته باشد، زیرا قرار گرفتن بیس ژل بر روی پوست و گوشت ناخن می‌تواند باعث هواکشیدن لمینت ناخن شود. بعد از این مرحله، ناخن‌ها را به مدت ۶۰ ثانیه در دستگاه UV قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

در مرحله بعدی، زل فایبرگلاس را روی ناخن‌ها بزنید. برای این کار، زل فایبرگلاس باید حداقل ۳ تا ۵ بار روی ناخن‌ها زده شود. ابتدا لایه نازکی از مواد لمینت را روی ناخن بزنید و با دستگاه UV آن را خشک کنید. سپس لایه‌های بعدی را بزنید و با دستگاه خشک‌کنید.

در مرحله پایانی لمینت ناخن، لایه‌ای از مواد لمینت بر روی ناخن‌ها قرار گرفته است که به آنها چسبیده است. سپس با استفاده از پد الکلی روی ناخن‌ها بکشید تا چسبندگی ناخن‌ها رفع شود و لایه‌ای براق روی ناخن‌ها ایجاد شود. در این مرحله می‌توان با توجه به سلیقه افراد از رنگ‌های متفاوت برای لاک ناخن استفاده کرد.

راهکارهایی برای تقویت و استحکام سازی ناخن‌ها

تفاوت مهمی بین لمینت و لاک ژل وجود دارد. لاک ژل یک نوع لاک با رنگ دائمی است که روی ناخن فرم زده شده استفاده می‌شود و در این حالت قد ناخن بلند نشده و قوس داده نمی‌شود و هر ماه باید لاک ژل را ریمو کرده و دوباره لاک ژل بزنید. اما در لمینت ناخن، ناخن می‌تواند بلند شود و شکلی زیبا و طبیعی برای ناخن ایجاد شود.

برای لمینت، لازم است هر ۳ هفته ترمیم ناخن انجام شود. همچنین نکته مهم در لمینت ناخن این است که کاور ناخن را تا ۳ بار می‌توان ترمیم کرد و بعد از ۳ بار باید برداشته شود و مراحل لمینت مجدداً از ابتدا انجام شود.

برای مقاومت دادن به ناخن‌ها می‌توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. استفاده از مواد طبیعی مانند سیر، روغن زیتون و خوراکی‌های دارای پروتئین برای تقویت ناخن‌ها مناسب است. زیرا داشتن ناخن‌های زیبا برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد.

تاثیر مواد غذایی بر استحکام ناخن‌ها بسیار مهم است. ویتامین‌هایی که در مواد غذایی وجود دارند، نقش مهمی در افزایش رشد و تقویت ناخن‌ها دارند. بهتر است در رژیم غذایی‌تان از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید تا ناخن‌هایتان زیبا و قوی شوند. همچنین مصرف سبزیجات و میوه‌ها نیز به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند.

استفاده از دستکش در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و شوینده‌ها بسیار مهم است. زیرا این مواد می‌توانند به ناخن‌ها آسیب برسانند. برای استحکام ناخن‌ها، بهتر است از دستکش استفاده کنید.

سیر نیز تاثیر زیادی در افزایش استحکام و مقاومت ناخن‌ها دارد. برای استفاده از سیر، یک حبه سیر را خرد کرده و ناخن‌ها را برای ۵ دقیقه با سیر ماساژ دهید.

استفاده از روغن زیتون می‌تواند باعث استحکام ناخن و جلوگیری از شکنندگی آنها شود. این روغن می‌تواند همچنین خشکی ناخن‌ها را رفع کرده و به آنها درخشندگی بیشتری ببخشد. روغن زیتون می‌تواند رشد و رطوبت ناخن‌ها را نیز افزایش دهد.

یک نکته مهم در مورد استحکام ناخن‌ها این است که استفاده مداوم از لاک بر روی ناخن‌ها توصیه نمی‌شود. زیرا استفاده بیش از حد از لاک می‌تواند باعث مانع شدن از رسیدن اکسیژن به ناخن‌ها و نابودی سلول‌های ناخن شود.

این موارد را در نظر بگیرید تا ناخن‌هایتان قوی و زیبا باقی بمانند و زندگیتان را بدون هیچ نگرانی از شکستگی یا آسیب ناخن‌ها ادامه دهید.

برای تقویت و استحکام ناخن‌ها می‌توانید از یک محلول خانگی ساخته شده از دو قاشق نمک، روغن مغز گندم و روغن کرچک استفاده کنید. برای تهیه این محلول، این مواد را به طور مخلوط در یک ظرف قرار داده و به ناخن‌ها مالیده و سپس پنبه‌ای روی آن قرار دهید. بعد از حدود ۵ دقیقه، محلول را با پنبه پاک کنید. این روش می‌تواند به تقویت و بهبود استحکام ناخن‌ها کمک کند و آنها را محکم و سالم نگه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی