تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 12:12
کد خبر : 3032

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند
نتیجه عمل اسلیو معده و لاغری و کاهش وزن

نتیجه عمل اسلیو معده و لاغری و کاهش وزن بعد از آن، به عوامل متعددی از جمله بیماری‌های زمینه‌ای بیمار، رژیم غذایی، شاخص توده بدنی و میزان اضافه وزن بستگی دارد. بررسی تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند باید با در نظر گرفتن تمامی شرایط بیماران انجام شود. در این مطلب به بررسی تجربه بیماران از عمل اسلیو معده می‌پردازیم.

عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده به عنوان رایج‌ترین عمل لاغری شناخته می‌شود. در عمل اسلیو حدود ۸۰% از معده بیمار به همراه هورمون گرلین از بدن خارج می‌شود. با ترشح هورمون گرلین، احساس گرسنگی در افراد شکل می‌گیرد. کاهش حجم معده بیمار در عمل اسلیو معده منجر به کاهش غذای مصرفی و در نتیجه، کاهش وزن و لاغری خواهد شد.

عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود که دوره نقاهت پس از عمل را، به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد. ۲۴ ساعت پس از انجام عمل اسلیو معده می‌توانید از بیمارستان مرخص شده و حدود ۱ تا ۲ هفته بعد، زخم‌های ناشی از عمل لاپاراسکوپی بهبود می‌یابد. در عمل‌هایی که به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود، به جای برش عرضی در شکم بیمار، چندین حفره به قطر حدود چند میلی‌متر در شکم بیمار ایجاد می‌شود.

از یکی از حفره‌های ایجاد شده در شکم بیمار، لاپاراسکوپ که دوربینی به سر آن متصل است، و از حفره‌های دیگر، ابزار مورد نیاز جراحی وارد می‌شود. برای ایجاد فاصله بین اندام‌های داخلی شکم بیمار و جلوگیری از آسیب به آن‌ها و همچنین ایجاد فضای مناسب برای انجام عمل اسلیو معده، گاز دی‌اکسید کربن به شکم بیمار تزریق می‌شود. این گاز پس از انجام عمل به طور کامل تخلیه شده و آسیبی برای بیمار نخواهد داشت.

تجربیات عمل اسلیو معده

همانطور که گفته شد، تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند، براساس شرایط می‌تواند منحصربه‌فرد باشد. نکته مهمی که در مورد تجربیات عمل اسلیو معده باید در نظر گرفته شود، این است که در صورت تبعیت از رژیم غذایی و عادات روزانه قبل از عمل لاغری امکان کاهش وزن و لاغری به حداقل خود می‌رسد. همچنین ممکن است با پرخوری و استفاده از حجم زیاد غذا، نشتی معده و افزایش حجم معده اتفاق بیفتد.

تجربه عمل اسلیو معده سالار عقیلی

اگر عکس‌های جدید آقای سالار عقیلی را مشاهده کرده باشید، متوجه کاهش وزن و لاغری شدید ایشان شده‌اید. سالار عقیلی، خواننده سنتی کشور، به تبع اضافه وزن و چاقی، دچار مشکلاتی مانند آپنه انسدادی خواب، فشار خون بالا، دیابت نوع دوم، مشکلات قلبی و مشکلات گوارشی شده بودند و پس از تجربیات ناموفق در کاهش وزن به سایر روش‌های موجود (غیر از عمل جراحی مانند رژیم‌های غذایی، ورزش و سایر روش‌های موجود)، تصمیم به انجام عمل اسلیو معده گرفتند.

عمل اسلیو معده سالار عقیلی در بیمارستان عرفان تهران توسط دکتر فرهمند در آبان ماه ۱۴۰۱ انجام شد. طی عمل ۴۵ دقیقه‌ای ایشان، حدود ۸۰% از معده برداشته شده و کمتر از ۲۴ ساعت پس از اتمام عمل، ایشان ترخیص شده‌اند. عمل اسلیو معده ایشان به روش لاپاراسکوپی منجر به کاهش وزن ۵۰ کیلویی و درمان بیماری‌های آپنه انسدادی خواب، فشار خون، دیابت و برطرف شدن مشکلات گوارشی شد.

 

تجربه عمل اسلیو و عوارض بعد از آن

با توجه به اینکه عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود، عوارض بعد از جراحی در کمترین حالت ممکن است. همانطور که گفته شد، در عمل‌هایی که به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود، به جای برش عرضی از حفره‌هایی با قطر چند میلی‌متر  پس از عمل اسلیو، حفره‌های ایجاد شده در شکم بیمار بخیه شده و حدودا ۱۰ روز برای بهبودی زمان نیاز دارد. یکی از عوارض شایع عمل اسلیو، نشتی معده بیماران است که بر اثر پرخوری و وارد کردن حجم زیادی از غذا در معده اتفاق می‌افتد. نشتی معده یعنی مصرف غذا بیش از ظرفیت معده بوده و باعث پارگی منگنه معده (محل بخیه قسمت جدا شده معده) می‌شود.

تجربه عمل اسلیو و کاهش وزن

تجربه عمل اسلیو خانم آقایی (اسم مستعار) و کاهش وزن بعد از آن نشان می‌دهد که ۶ ماه پس از عمل اسلیو، بیشترین کاهش وزن را داشته و تا ۲ سال بعد از عمل این کاهش وزن ادامه داشته است. وزن ایشان قبل از عمل اسلیو معده چیزی در حدود ۱۸۱ کیلوگرم بود که در ۶ ماهه اول پس از اسلیو به وزن ۱۴۶ کیلوگرم و پس از یکسال، به وزن ۱۰۰ کیلوگرم رسیدند. برای درک بهتر میزان کاهش وزن پس از عمل اسلیو، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مدت زمان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو در مجله دکتر فرهمند را مطالعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی