تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 12:53
کد خبر : 3004

دانشگاه سماشکو روسیه روس دانش

دانشگاه سماشکو روسیه روس دانش

دانشگاه سماشکو مسکو به عنوان معروفترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه یکی از دانشگاه هایی است که رشته دندانپزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. نام این دانشگاه چندین بار تغییر کرد. در ابتدا به نام سومین دانشگاه پزشکی مسکو معروف بود. بعد تغییر نام داد به نام دانشگاه

دانشگاه سماشکو مسکو به عنوان معروفترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه یکی از دانشگاه هایی است که رشته دندانپزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. نام این دانشگاه چندین بار تغییر کرد. در ابتدا به نام سومین دانشگاه پزشکی مسکو معروف بود. بعد تغییر نام داد به نام دانشگاه سماشکو مسکو و بعد از مدتی به دانشگاه اودوکیموا تغییر نام داد. آخرین بار در سال ۲۰۲۳ به مجدد به نام دانشگاه سماشکو تغییر نام پیدا کرد و نام رسمی آن در حال حاضر همین است. تاریخ تاسیس دانشگاه سماشکو به سال ۱۹۲۲ میلادی بر میگردد. نکته قابل توجه در مورد این دانشگاه این است که فقط رشته دندانپزشکی آن مورد تایید ایران می باشد. این دانشگاه رشته های دیگر مثل پزشکی هم دارد اما مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست

رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو

دانشگاه سماشکو همانطور که گفتیم به دانشگاه تخصصی دندانپزشکی معروف است و رشته اول این دانشگاه دندانپزشکی است. در چند سال گذشته هم رشته پزشکی و هم رشته دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید ایران بود اما از سال ۲۰۲۱ تنها رشته دندانپزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

طول دوره دندانپزشکی دانشگاه سماشکو روسیه ۵ سال است. در دانشگاه سماشکو دندانپزشکی فقط به زبان روسی تدریس می شود و امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود ندارد. شهریه رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو در سال ۵۸۰ هزار روبل است که در حال حاضر در بین دانشگاه های مورد تایید ایران میتوان گفت گرانترین دانشگاه مورد تایید است.

رنکینگ دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو تنها دانشگاه مورد تایید ایران در روسیه می باشد که رنکینگ جهانی مناسبی ندارد. در لیست دانشگاه های برتر روسیه در رتبه بندی های جهانی متاسفانه نامی از این دانشگاه به چشم نمی خورد. که البته با توجه به توضیح وزارت بهداشت که فقط دانشگاه های با رتبه جهانی بالا مورد تایید هستند عجیب است که چرا این دانشگاه مورد تایید قرار گرفته است. شاید به علت این که دانشگاه تخصصی دندانپزشکی است کارشناسان وزارت بهداشت تشخیص داده اند که این دانشگاه از کیفیت لازم برخوردار است. که البته برای تایید مدراک در ایران همین که مورد تایید وزارت بهداشت است کافی است و رتبه جهانی در ایران ارزشیابی نمی شود.

خوابگاه دانشگاه سماشکو

در زمان تحصیل در خارج از کشور یکی از نکات مهمی که باید مورد بررسی قرار دهیم وضعیت خوابگاه دانشگاه می باشد. چرا که محل اقامت در میزان هزینه نقش تایین کننده ای دارد. در دانشگاه سماشکو مسکو چند سه خوابگاه وجود دارد که البته به سنبت تعداد دانشجوی متقاضی خوابگاه در این دانشگاه این عدد بسیار کم است و به همین خاطر خوابگاه معمولا به دانشجویان سالهای سوم به بالاتر تعلق می گیرد و دانشجویان جدید باید محلی دیگری را برای اسکان در نظر بگیرند و به امید خوابگاه دانشگاه نباشند.

گزینه های جایگزین برای اقامت در شهر مسکو یکی خوابگاه های خصوصی و هتل ها یا هاستل ها هستند و یکی هم اجاره خانه در مسکو. البته اجاره خانه نسبتا گران است و بهتر است چند نفر با هم به صورت اشتراکی خانه اجاره بکنید که به صرفه تر باشد.

دانشگاه سماشکو روسیه روس دانش

سختگیری دانشگاه سماشکو

یکی ازنکات مهم در مورد دانشگاه سماشکو میزان سختگیری این دانشگاه است. میتوان گفت در بین دانشگاه های مورد تایید ایران دانشگاه سماشکو از بقیه دانشگاه های مورد تایید سختگیری کمتری دارد و همین تسهیل در درس خواندن در این دانشگاه باعث شده است که علارقم هزینه بالای تحصیل و زندگی در آن دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در دانشگاه سماچکو را داشته باشند.

خرید صندلی در دانشگاه سماشکو

متاسفانه یکی از نکات تاریک در پرونده دانشگاه سماشکو روسیه این است که در این دانشگاه در سالهای قبل تعداد زیادی مسائل مربوط به رشوه گذارش شده است و همین باعث شده است که حتی صحبت این مطرح شود که این دانشگاه از لیست دانشگاه های تایید وزارت بهداشت ایران خارج شود. یکی از نکات خیلی شایع در مورد این دانشگاه مسئله خرید آزمون ورودی یا با اصطلاح خرید صندلی سماشکو باشد. در بعضی موارد گذارش شده است که دانشجو با پرداخت هزینه و بدون پاسخ به سوالات در ازمون ورودی موفق به ورود به این دانشگاه شده است. در زمان تحصیل هم این مسئله بارها از طرف دانشجوها مطرح شده است که بعضی افراد در صورت عدم قبولی در ازمونها با پرداخت هزینه به اساتید نمره قبولی میگیرند. البته ما اصلا این مسئله را تایید یا رد نمی کنیم. فقط گفیتم که چنین صحبت هایی در مورد این دانشگاه مطرح می شود.

خرید بورسیه تحصیلی دانشگاه سماشکو

یکی دیگر از شایعاتی که درباره این دانشگاه مطرح است مسئله خرید بورسیه دانشگاه سماشکو است. بعضی افراد مدعی هستند که با پرداخت هزینه ای به افراد خاصی می توانند بورسیه تحصیلی دانشگاه سماشکو را دریافت کنند.

البته ما اعلام می کنیم که موسسه روس دانش نه در بحث خرید صندلی سماشکو و نه در بحث خرید بورسیه سماشکو هیچ فعالیتی ندارد و نه تنها انجام نمی دهیم که به دوستان هم توصیه می کنیم این کار را انجام ندهند چرا که در آینده ممکن است مشکلات جدی را برای شما ایجاد کند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید

علاوه بر دانشگاه سماشکو دانشگاه های دیگری نیز در روسیه وجود دارند که مورد تایید ایرن می باشند. برای رشته دندانپزشکی در حال حاضر دانشگاه های پیراگوا مسکو – دانشگاه ملی سن پترزبورگ – دانشگاه فدرال کازن نیز مورد تایید هستند و امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آن وجود دارد

پادفک دانشگاه سماشکو مسکو

دوره پادفک دوره آمادگی قبل از ورود به دانشگاه های روسیه است که در آن زبان روسی و دروس تخصصی تدریس می شود. در پادفک دانشگاه سماشکو در کنار زبان روسی دروس زیست شناسی و شیمی نیز تدریس می شود. هزینه پادفک سماشکو ۲۵۰ هزار روبل می باشد. البته شما می توانید پادفک را در هر دانشگاه معتبر دیگری نیز بگذرانید و بعد از آن برای دانشگاه دیگر از جمله سماشکو اقدام کنید.

دانشگاه سماشکو روسیه روس دانش

پادفک تهران کازان روس دانش

یکی از پادفک هایی که در چند سال اخیر مورد استقابل ایرانیان قرار گرفته است پادفک دانشگاه فدرال کازان است که به پادفک تهران کازان معروف است. در این پادف دانشجو ترم اول را در تهران می گذراند و در ترم دوم دروس خود را در دانشگاه فدرال کازان ادامه میدهد و در نهایت مدرک پادفک دانشگاه فدرال کازان را دریافت می کند که مورد تایید همه دانشگاه های روسیه می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با موسسه روس دانش تنها نماینده رسمی دانشگاه فدرال کازان در ایران که مجری برگزاری دوره های پادفک تهران کازان می باشد تماس بگیرید. مشاوره تلفنی و حضوری کامل رایگان است. دفتر شرکت روس دانش در تهران – خیابان پاسداران – برج سفید – طبقه ۱۰ قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی