تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 22:11
کد خبر : 259

راههای تقویت حافظه تحلیلی

راههای تقویت حافظه تحلیلی

مهارت های تحلیلی شما چگونه است؟ مهارت های تفکر تحلیلی، مانند هر مهارت دیگری، برای برخی طبیعی است، اما برای همه ذاتی نیست. برای به دست آوردن این مهارت باید علاقه شدید، حس انگیزه و پشتکار برای یادگیری در مورد یک موضوع خاص داشته باشید. از این گذشته، پرورش یک مجموعه مهارت تحلیلی مانند هر

مهارت های تحلیلی شما چگونه است؟ مهارت های تفکر تحلیلی، مانند هر مهارت دیگری، برای برخی طبیعی است، اما برای همه ذاتی نیست. برای به دست آوردن این مهارت باید علاقه شدید، حس انگیزه و پشتکار برای یادگیری در مورد یک موضوع خاص داشته باشید. از این گذشته، پرورش یک مجموعه مهارت تحلیلی مانند هر مهارت دیگری است که نیاز به تقویت و به کارگیری دارد. اگر برای تقویت مهارت های تحلیلی خود آماده هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا در محل کار به مهارت های تفکر تحلیلی نیاز دارید؟
مهارت های تفکر تحلیلی در محیط کار بسیار مهم است. برای جمع آوری داده ها، حل مسائل پیچیده، تصمیم گیری منطقی و همچنین خلاصه کردن داده ها و اجرای پروژه های اندیشیده شده ضروری است. هنگامی که برای شغلی درخواست می دهید، بسیاری از مدیران استخدام به این مهارت خاص همراه با سایر مهارت های شغلی بسیار مطلوب توجه می کنند تا تعیین کنند آیا شما برای شرکت مناسب هستید یا خیر. واضح است که این مهارتی است که هر کارمند باید آن را به دست آورد و آن را تیز کند تا بتواند از نردبان شغلی بالا برود.

۷ گام برای بهبود مهارت های تفکر تحلیلی
اگر فکر می‌کنید مهارت‌های تفکر تحلیلی شما نیاز به تقویت دارد یا فقط می‌خواهید آن را بهبود ببخشید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

مراقب باشید

بیرون از خانه قدم بزنید یا افرادی را در دفتر خود مشاهده کنید. از حواس خود استفاده کنید، ببینید در اطراف شما چه اتفاقی می افتد. آیا چیزی هست که به شما علاقه مند باشد؟ به یاد داشته باشید که باید ذهن خود را فعالانه درگیر کنید.

خواندن کتاب ها

یک بار دیگر، کلید بهبود مهارت تفکر تحلیلی شما این است که ذهن خود را فعال و فعال نگه دارید. کتاب بخوانید و سعی کنید روی یک استراتژی خواندن فعال کار کنید: فعالانه بخوانید و هضم کنید و آنچه را که می خوانید زیر سوال ببرید. می‌توانید برجسته کنید، سؤالاتی را مطرح کنید، با صدای بلند بخوانید یا پیش‌بینی کنید تا با مطالب خواندنی خود درگیر بمانید.

یاد بگیرید که کارها چگونه کار می کنند

فقط راه حل را پیدا نکنید، بلکه بدانید که چگونه برخی چیزها دقیقاً کار می کنند. با بررسی دقیق نحوه کار، درک بهتری از فرآیندی که در تحریک مهارت های تحلیلی شما حیاتی است، خواهید داشت.

سوال بپرس

آیا می دانستید که کنجکاوی ما را باهوش تر می کند؟ به گفته متخصص مغز و اعصاب آراچلی کارماگو، «هرچه در مورد موضوعی کنجکاوتر باشیم، کارکردهای شناختی ما مانند توجه و حافظه را بیشتر درگیر می‌کند». با این اوصاف، پرسیدن سوالات بیشتر می تواند به توسعه مهارت های حل مسئله، حفظ و حافظه بهتر یک موضوع کمک کند. بنابراین از پرسیدن سؤال خجالتی نباشید، به خصوص اگر سؤال شما معتبر است.

بازی های فکری انجام دهید

اگر می خواهید مهارت های تفکر تحلیلی خود را بهبود ببخشید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که سودوکو یا سایر بازی های فکری مانند پازل، شطرنج یا جدول کلمات متقاطع را انجام دهید. بهترین بخش کار بر روی بازی های فکری برای توسعه مجموعه مهارت های تحلیلی شما این است که سرگرم کننده است و برای شروع به انگیزه زیادی نیاز ندارد.

مهارت های حل مسئله خود را تمرین کنید

به خاطر داشته باشید که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. تجسم کنید و در ارائه یک مفهوم خاص بیان کنید. دو، سه یا حتی بیشتر راه حل برای یک مشکل آماده کنید. و در صورت امکان، آزمایشی را روی آن راه حل ها انجام دهید. ببینید کدام یک بهترین و منطقی ترین است.

به تصمیمات خود فکر کنید

گرفتن تصمیمات مهم در محل کار بسیار رایج است. بنابراین، سخت فکر کنید و تصمیمات خود را منطقی کنید. مزایا و معایب تصمیم شما چیست؟ در صورت وجود نظر متخصص بخواهید یا تحقیقات گسترده ای انجام دهید. از خود بپرسید آیا این بهترین راه حل برای این مشکل است؟ یک قدم به عقب بردارید تا کمی بیشتر در مورد آن تجدید نظر کنید و در نهایت می توانید تصمیم بگیرید.

در پایان روز، مانند هر توسعه مهارتی، باید تمرین و کاربرد زیادی داشته باشید. از تجربیات روزمره خود درس بگیرید. سپس، مهارت های تحلیلی خود را تا زمانی که به طور طبیعی به دست آید، تمرین کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مبل شنی تبلیغات متنی