تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 14:35
کد خبر : 243

طرز تهیه شیرینی لوزی

طرز تهیه شیرینی لوزی

شیرینی لوزی یکی از خوشمزه ترین شیرینیهای استان آذر بایجان شرقی میباشد. همه ساله مردم عزیز آذری زبان با این شیرینی و شیرینیهای دیگر پذیرای مهمانان خود میباشند. مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی : ۱.دو پیمانه بادام اسیاب شده ۲.پودر قند ۳۰ گرم ۳.شکر یک پیمانه ۴.یک پیمانه آب ۵.دو گرم زعفران ۶.پسته خرد

شیرینی لوزی یکی از خوشمزه ترین شیرینیهای استان آذر بایجان شرقی میباشد. همه ساله مردم عزیز آذری زبان با این شیرینی و شیرینیهای دیگر پذیرای مهمانان خود میباشند.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی :

۱.دو پیمانه بادام اسیاب شده

۲.پودر قند ۳۰ گرم

۳.شکر یک پیمانه

۴.یک پیمانه آب

۵.دو گرم زعفران

۶.پسته خرد شده برای تزیین

ابتدا باید چند روز قبل بادامها را با آب داغ خیس کنیم بعد از چند دقیقه  پوست بادامها را جدا میکنیم و روی پارچه ای پخش میکنیم تا کاملا خشک شوند بعد از دو یا سه روز که کاملا خشک شدند همرا پودر قند آسیاب میکنیم تا بادامها روغن پس ندهند زمانی که این کار به پایان رسید شکر و آب را داخل ظرفی حل میکنیم و روی شعله قرار میدهیم تا کاملا شکرها حل شود و قوام بیاید زعفران را دم میکنیم تا آماده باشد برای تست این قسمت که آیا شیره آماده میباشد چند قطره از شیره را روی انگشت خود بریزید وانگشت دیگر را روی شیره قرار دهید اگر شیره کاملا کش بیاید ظرف را از روی شعله بر میداریم و آنقدر هم میزنیم تا سرد شود بعد از اینکه ماملا سرد شد زعفران دم شده را اضافه میکنیم تا پایان همچنان به هم زدن ادامه میدهیم در این قسمت بادام آسیاب شده را اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدهیم تا حالت خمیر مانند داشته باشد طوری که دیگر به دست نچسبد حال روی ظرف مورد نظر که میخواهید مواد شیرینی را پهن کنید کمی چرب کنید یا سلفن بکشید و موار را روی ان پهن کنید ضخامت این شیرینی به اندازه دلخواه خودتان میباشد فقط با قاشق روی آن را صاف کنید طوری که ضخامت همه جا یکسان باشد.

در پایان با پسته خرد شده میتوانید تزیین کنیدبرای این کار میتوانید از پشت قاشق استفاده کنید با قاشق صاف کنید .شیرینی را به مدت  ۸ تا ۱۰ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد البته روی ان را با فویل یا نایلون فریزر کامل بپوشانید تا خشک نشود . حال با خط کش اندازه بگیرید و برش دهید  و داخل ظرف مورد نظر بچینید.

این شیرینی را میتوانید داخل فریز تا ماهها نگه دارید .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی