تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 12:11
کد خبر : 1655

طریقه دوخت پرده پانچ در منزل

طریقه دوخت پرده پانچ در منزل

آموزش دوخت پرده پانچ ساده در منزل پرده پانچ یکی از مدل‌های ساده و جذاب پرده است که با داشتن کمی مهارت در خیاطی، می‌توانید آن را با استفاده از چین‌های فلزی به آسانی دوخته و در منزل خود نصب کنید. در این مقاله، نحوه دوخت یک پرده پانچ ساده را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش دوخت پرده پانچ ساده در منزل

پرده پانچ یکی از مدل‌های ساده و جذاب پرده است که با داشتن کمی مهارت در خیاطی، می‌توانید آن را با استفاده از چین‌های فلزی به آسانی دوخته و در منزل خود نصب کنید. در این مقاله، نحوه دوخت یک پرده پانچ ساده را به شما آموزش می‌دهیم.

لیست ابزار و مواد مورد نیاز:
۱. پارچه مورد نظر برای پرده
۲. چین‌های فلزی (حلقه‌های پانچ)
۳. سوزن، نخ و قیچی
۴. متر و مداد
۵. دستگاه چرخ خیاطی یا دست

مراحل دوخت پرده پانچ:

۱. اندازه‌گیری: ابتدا ابعاد پنجره یا محلی که قصد نصب پرده دارید را اندازه‌گیری کنید. اضافه کردن مقداری به ابعاد برای دوخت و خطاپذیری مناسب است.

۲. برش پارچه: پارچه را با توجه به ابعاد اندازه‌گیری شده ببرید. برای هر بخش از پرده به طول دو برابر ارتفاع مورد نیاز دارید.

۳. دوخت پارچه: پارچه را به دو شیوه دوخته و یا دوخت ماشینی تا کنید. باید بخش پایینی پرده به طول دو برابر قسمت بالایی بشود.

۴. نصب چین‌ها: در لبه بالایی پرده، با استفاده از سوزن و نخ، چین‌های فلزی را به طور متناوب درون پارچه دوخته و گره بزنید. فاصله‌ی مناسب بین هر دو چین حدود ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر است.

۵. نصب پرده: حالا پرده را می‌توانید با کمک چین‌ها به چوب پرده یا قسمتی از پنجره بچسبانید. این چین‌ها به پرده ثبت می‌شوند و پرده‌ی شما آماده استفاده خواهد بود.

۶. تنظیم: پرده را به دلخواه باز و بسته کنید و در صورت نیاز، طول چین‌ها را تنظیم کنید تا پرده در ارتفاع مورد نظر باشد.

۷. اتو کردن: برای از بین بردن چین‌ها و صاف کردن پارچه، پرده را با دقت اتو کنید. از حرارت متوسط استفاده کنید تا پارچه آسیب نبیند.

پرده پانچ ساده اما جذابیت و شیوه‌ای ویژه به فضای منزل شما می‌بخشد. با دنبال کردن این مراحل ساده می‌توانید پرده‌ی خود را با دستان خود دوخته و نصب کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی