حس میلیونر شدن در مرسدس-AMG CLE53 کابریولت: ترکیبی از تجمل، قدرت و لذت رانندگی

کانورتیبل CLE53 یکی از آن خودروهایی است که هر بار پشت فرمان آن مینشینید، به شما احساسی خاص و منحصربهفرد میبخشد. به گزارش خانه مهتاب به نقل از MotorTrend، مرسدس-AMG CLE 53 کابریولت ۲۰۲۵ از لحظهای که داوران مسابقه «خودروی سال» پشت فرمان آن نشستند، لبخندی به سبک «گربه چشایر» بر لبانشان نشاند. سقف نرم
کانورتیبل CLE53 یکی از آن خودروهایی است که هر بار پشت فرمان آن مینشینید، به شما احساسی خاص و منحصربهفرد میبخشد.
به گزارش خانه مهتاب به نقل از MotorTrend، مرسدس-AMG CLE 53 کابریولت ۲۰۲۵ از لحظهای که داوران مسابقه «خودروی سال» پشت فرمان آن نشستند، لبخندی به سبک «گربه چشایر» بر لبانشان نشاند. سقف نرم را پایین بیاورید، چند بیت موسیقی هاوس دلنشین را از سیستم صوتی پیشرفته Burmester پخش کنید، و ناگهان دنیا از آنِ شماست. یوهان دی نایسن، داور مهمان و مدیر اجرایی سابق کادیلاک، اینفینیتی و آئودی، گفت: «این خودرو به من حس یک میلیونر را میدهد.» او اغراق نمیکرد. با CLE 53، مرسدس-AMG یک نسخه عملکردمحور از کانورتیبل سایز متوسط مرسدس را خلق کرده است. این خودرو به یک اندازه اسپرت و پیچیده است—خودرویی که حواس شما را تحریک میکند و هر بار که سوارش میشوید، جرقهای از شادی را به شما هدیه میدهد.
نقاط قوت و ضعف در یک نگاه
- نکات مثبت (Pros):
- آن احساس خاصی که به شما دست میدهد
- طراحی ظاهری بسیار زیبا و جذاب
- کابین فوقالعاده لوکس
- نکات منفی (Cons):
- استایل خاص = قیمت بالا
- دکمههای خازنی روی فرمان
- سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX
قلب تپنده شش سیلندر: ترکیبی از آرامش و قدرت انفجاری
اگرچه کلاس CLE به طور کلی یک نام نسبتاً جدید است—که جایگزین مدلهای کوپه و کانورتیبل کلاس C و E شده—اما تجربه رانندگی ما محدود به نسخه جدید AMG CLE 53 کابریولت بود. زیر کاپوت، یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ قرار دارد که توسط یک سیستم هیبرید ملایم تقویت شده و قدرتی برابر با ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور ۴۴۳ پوند-فوت تولید میکند. روی کاغذ، این خودرو کاملاً یک AMG است، اما در عمل، تلاشی برای تبدیل شدن به یک هیولای پیست ندارد. در عوض، سواری آرام و باثباتی را همراه با شتابی نرم اما به طرز رضایتبخشی قوی ارائه میدهد. اسکات ایوانز، دبیر بخش ویژگیها، گفت: «هرچقدر که عاشق قدرت پیشرانه پلاگین هیبرید هستم، این موتور به تنهایی تقریباً بهتر عمل میکند. نیازی نیست نگران ترکیب منابع قدرت و دندهها باشد. فقط گاز میدهد و میرود.»
طراحی خیرهکننده: از خیابان تا کلاب شبانه روی چهار چرخ
جلوی یک رستوران شیک توقف کنید، و به احتمال زیاد مسئول پارکینگ میخواهد این یکی را درست در جلو پارک کند. چه با سقف باز و چه بسته، CLE 53 کابریولت حضوری چشمگیر دارد. تناسبات آن تمیز، و خطوط آن تیز و زیبا هستند. در داخل، کابین برخی عناصر را از آخرین نسل کلاس C به ارث برده، اما حس ارتقایافتهتری دارد و فضایی واقعاً دلپذیر برای گذراندن وقت است. در شب، حال و هوا تغییر میکند: نورپردازی محیطی در امتداد پنلهای در، داشبورد و حتی دریچههای هوا، فضای داخلی را در رنگهای نئونی غرق میکند و آن را به چیزی شبیه به یک کلاب شبانه ایبیزا روی چهار چرخ تبدیل میکند. برای برخی، این ممکن است کمی اغراقآمیز به نظر برسد—اما در CLE کابریولت، این ترکیب کاملاً جواب میدهد.
هنر رانندگی روباز: مهندسی مرسدس در بهترین حالت خود
مرسدس دهههاست که هنر رانندگی روباز را به کمال رسانده و این تخصص در CLE کابریولت به خوبی میدرخشد. سقف پارچهای را میتوان در ۲۰ ثانیه باز یا بسته کرد، و شما میتوانید این کار را در حین حرکت با سرعت حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) انجام دهید. سقف را پایین بیاورید و بادشکنهای داخلی را فعال کنید—هم بالای شیشه جلو و هم پشت صندلیهای عقب—و از اینکه کابین حتی در سرعتهای بزرگراهی چقدر آرام است، شگفتزده خواهید شد. و زمانی که هوای عصر خنک میشود، سیستم امضای این برند یعنی Airscarf وارد عمل شده و جریانی ملایم از هوای گرم را به دور گردن شما میدمد تا بتوانید با راحتی، با سقف باز، تا مدتها پس از غروب آفتاب به رانندگی ادامه دهید.
ارزیابی نهایی: آیا این بهترین کانورتیبل لوکس است؟
در برابر معیارهای ما، CLE53 کابریولت امتیاز بسیار خوبی کسب کرد. طراحی، مهندسی و عملکرد آن در راستای هدف مورد نظر، همگی برجسته بودند. با این حال، ارزش خرید، نقطه قوت آن نیست. خودروی آزمایشی ما با تجهیزات کامل، قیمتی معادل ۹۶,۳۴۵ دلار داشت، اما این مانع از آن نشد که برخی داوران یک سؤال منصفانه بپرسند: اگر به دنبال یک کانورتیبل بنز سطح بالا هستید، چرا ۱۵۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر برای یک مرسدس SL هزینه کنید، در حالی که میتوانید یک CLE53 کابریولت کاملاً مجهز داشته باشید که بخش بزرگی از همان تجربه را با هزینه قابل توجهی کمتر ارائه میدهد؟
مرسدس-AMG CLE53 کابریولت به راحتی به دایره فینالیستها راه یافت. داوران آن را به عنوان یک خودروی همهفنحریف فوقالعاده ستودند، خودرویی که هر بار پشت فرمان آن مینشستند به آنها احساس خاصی میداد. اما با وجود همه اینها، سؤال بزرگ در طول ارزیابیهای ما مطرح بود: آیا CLE 53 بهترین وسیله نقلیه در میان رقبای امسال بود؟ و به همان اندازه مهم، آیا تمام معیارها را قانعکنندهتر از رقبایش برآورده میکند؟



مشخصات فنی مرسدس-AMG CLE53 کابریولت ۲۰۲۵
| مشخصات | مقدار |
|---|---|
| قیمت پایه | $۸۳,۷۵۰ |
| قیمت نسخه تست شده | $۹۶,۳۴۵ |
| نوع خودرو | موتور جلو، موتور جلو، چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، کانورتیبل هیبریدی ۲ در |
| پیشرانه | موتور ۳.۰ لیتری توربو و سوپرشارژ I-6 با تزریق مستقیم، ۴۴۳ اسب بخار، ۴۴۳ پوند-فوت |
| موتور الکتریکی | آهنربای دائم، ۲۳ اسب بخار، ۱۵۱ پوند-فوت |
| قدرت کل | ۴۴۳ اسب بخار |
| گشتاور کل | ۴۴۳ پوند-فوت (حدود ۶۰۰ نیوتنمتر) |
| جعبهدنده | ۹ سرعته اتوماتیک |
| باتری | ۰.۹ کیلوواتساعت لیتیوم-یون NMC |
| وزن خالص | ۴,۵۷۰ پوند (حدود ۲۰۷۳ کیلوگرم) |
| فاصله بین دو محور | ۱۱۳.۲ اینچ |
| طول x عرض x ارتفاع | ۱۹۱.۰ x 76.2 x 56.5 اینچ |
| تایرها | Michelin Pilot Sport S 5 MO1 |
| مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی) | ۱۹/۲۶/۲۲ mpg |
| زمان عرضه | اکنون |
نتایج تست MotorTrend
| تست | نتیجه |
|---|---|
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۳.۷ ثانیه |
| مسافت ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) | ۱۲.۴ ثانیه @ ۱۰۷.۱ مایل بر ساعت |
| ترمزگیری از ۱۰۰ تا ۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۰۷ فوت (حدود ۳۲.۶ متر) |
| شتاب جانبی | ۰.۹۵ g |
| تست Figure-Eight | ۲۴.۴ ثانیه @ ۰.۸۰ g (متوسط) |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰