تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 18:15
کد خبر : 2064

درمان کنه سگ؛ علل + ۵ راه مقابله

درمان کنه سگ؛ علل + ۵ راه مقابله

کنه سگ یکی از مشکلات رایجی است که اکثر سگ ها، حتی سگ های خانگی که مراقبت از آن ها زیاد است مبتلا می شوند. از همین رو اطلاع از روش های شناسایی و “درمان کنه سگ” بسیار مهم است. این مشکل می تواند بر سلامت حیوان و حتی اطرافیان سگ تاثیر گذار باشد. در

کنه سگ یکی از مشکلات رایجی است که اکثر سگ ها، حتی سگ های خانگی که مراقبت از آن ها زیاد است مبتلا می شوند. از همین رو اطلاع از روش های شناسایی و “درمان کنه سگ” بسیار مهم است. این مشکل می تواند بر سلامت حیوان و حتی اطرافیان سگ تاثیر گذار باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “درمان کنه سگ؛ علل + ۵ راه مقابله ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

کنه سگ چیست؟

کنه سگ یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از سگ ها به آن مبتلا می شوند. این بیماری یکی از بیماریهای پوستی است که علت آن نوعی انگل خارجی می باشد. در بیشتر مواقع زمانی که سگ را برای تفریح به پارک، مناطق ساحلی یا روستایی می برید، حیوان به این انگل مبتلا می شود. این انگل با استفاده از خون سگ میتواند رفته رفته باعث بروز مشکلات مختلفی در حیوان شود. کنه این توانایی را دارد که با هزاران تخم روی پوست سگ ها افزایش پیدا کند. رفته رفته به داخل پوست حیوان نفوذ کرده و باعث بیماری می شود.

شایع ترین قسمت های بدن سگ که می تواند به کنه مبتلا شود شامل بخش های زیر می باشد:

  • اطراف ناحیه تناسلی
  • کشاله ران
  • گردن
  • کنار چشم ها
  • بین انگشتان دست و پا
  • اطراف گوش

زمانی که سگ ها به این بیماری مبتلا می شوند، در موارد پیشرفته بدن حیوان به دلیل بروز علائم کم خونی ضعیف و آسیب پذیر می شود. در این شرایط باید با خرید مولتی ویتامین سگ بسیاری از مواد مغذی به حیوان منتقل شود. علاوه بر این حیوان به دلیل بروز مشکلات شدید پوستی اشتهای خود را از دست می دهد یا نسبت به غذا بی میل خواهد شد. خرید غذای تر سگ که مزه و طعم مناسبی دارد می تواند تا حد زیادی انرژی حیوان را تامین کند. بسیاری از فروشگاه های معتبر عرضه محصولات پت برندهای مختلف غذاهای سگ را انجام می دهند. خرید غذای سگ رویال کنین می تواند یکی از گزینه های مناسب برای تقویت حیوان در دوران بیماری می باشد.

تشخیص کنه در سگ

درمان کنه سگ؛ علل + 5 راه مقابله

کنه ها حشره های ریزی هستند که به محض تماس با بدن سگ ها می توانند لای موهای حیوان پنهان شوند و پس از مدت برای مصرف خون حیوان تخم ریزی می کنند. از همین رو پس از هر بار بیرون بردن حیوان، سریعا بدن سگ را معاینه کنید، تا در صورت ابتلا به کنه سریعا مانع از پیشرفت این بیماری در حیوان کنید.

گوش ها، زیربغل، کشاله ران و لای انگشتان سگ را به صورت روزانه یا هفتگی معاینه دقیق کنید. علاوه بر این می توانید از شامپوها و شانه های ضد کنه استفاده کنید. اگر دیدید که حیوان دائما خارش دارد و احساس بی قراری می کند، می توانید از کمک یک متخصص برای تشخیص دقیق تر استفاده کنید.

علل و علائم مبتلا شدن سگ به کنه

سگ های به دلایل مختلفی ممکن است به کنه مبتلا شوند. از مهمترین این علت ها می توان به تماس با سگ های آلوده، آلوده بودن چمن پارک و… اشاره کرد. از همین رو همواره توصیه می شود که بدن سگ را پس از هر بار گردش در محیط بیرون به طور کامل بررسی و معاینه شود. به ویژه اطراف گوش ها، کشاله ران، لای انگشتان دست و پا که بیشتر از قسمت های دیگر بدن حیوان مستعد انگل است.

از مهمترین علائم ابتلای سگ ها به کنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک و خارش شدید پوست در قسمت های مختلف بدن سگ
  • بی قراری بیش از اندازه و چرخیدن حیوان به دور خود
  • ایجاد زخم و خراش روی سطح پوست سگ
  • بروز عفونت های پوستی در بخش های مختلف پوست سگ
  • ریزش موی سگ در نواحی نزدیک به باسن و دم
  • افزایش ترشحات گوش حیوان و ایجاد عفونت های ثانویه
  • بروز کم خونی شدید در حیوان

 درمان و راه های مقابله کنه سگ

درمان کنه سگ؛ علل + 5 راه مقابله

راه های مختلفی برای درمان سگ ها در خانه وجود دارد. در موارد ابتدایی می توان به راحتی این مشکل را در خانه درمان کرد. اما در شرایطی که این بیماری پیشرفت کرده باشد، باید به متخصص مراجعه کنید تا از بروز مشکلات جدی تر در حیوان پیشگیری شود. از بهترین راه های درمان کنه سگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده از شانه و شامپوهای های ضد کنه

در صورتی که سگ شما به تازگی به کنه مبتلا شده می توانید با استفاده از شامپوهای ضد کنه حیوان را حمام کنید. پس از آن با استفاده از شانه های مخصوص بدن سگ را شانه کرده تا کنه ها از بدن آن جدا شود.

۲- استفاده از سم کنه کش

این سم ها به طور موقت می تواند کنه ها را از بدن حیوان تخلیه کند. در صورت تماس مجدد حیوان با سگ های مبتلا یا محیط های آلوده احتمال ابتلای مجدد وجود دارد.

۳- تزریق آمپول ضد کنه

این آمپول ها یکی از بهترین داروهای ضد انگل برای سگ به شمار می آید. این دارو به صورت قرص نیز وجود دارد اما بهترین روش درمان سگ های مبتلا به کنه، استفاده از این آمپول ها می باشد. اگر می خواهید از نمونه های قرص برای درمان کنه سگ استفاده کنید و حیوان از خوردن دارو ممانعت می کنید می توانید با خرید کنسرو سگ دارو را با غذا ترکیب کرده و به خورد حیوان بدهید.

۴- استفاده از غذاهای تقویتی

یکی از مواردی که می تواند مقاومت سگ را در برابر انواع انگل ها مانند کنه افزایش دهد، استفاده از مواد غذایی مقوی و در عین حال سالم است. خرید پوچ سگ که حاوی ترکیبات مقوی است، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

۵- استفاده از پراکسید هیدروژن و بوراکس

این ماده نیز می تواند در حمام کردن سگ به از بین بردن و درمان حیوان از این انگل کمک کند. استفاده هفتگی از این ترکیب مانع از ابتلای سگ به کنه می شود.

نتیجه گیری

کنه سگ یکی از انگل های خارجی است که می تواند سطح پوست سگ ها را آلوده کند و در نهایت با مکیدن حجم زیادی از خون حیوان باعث ضعف شدید و کم خونی در سگ ها شود. این عارضه به دلایل مختلف مانند تماس با سگ یا محیط های آلوده ایجاد می شود از همین رو معاینه سگ ها برای اطمینان از عدم آلوده شدن سگ به این انگل ضروری است. بسیاری از داروها و مواد غذایی و لوازمی مانند شامپو شانه ضد کنه نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. برای این منظور باید این لوازم را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی پتی پت گزینه مناسبی برای خرید غذای خشک سگ، دارو و لوازم ضد کنه و انواع مختلف غذای سگ می باشد. شما می توانید تمامی محصولات مورد نظر را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا از طریق این فروشگاه برای حیوان خانگی خود خریداری کنید. قیمت غذای رویال کنین نیز به عنوان یکی از برندهای معتبر غذای سگ نیز در این فروشگاه بسیار مناسب است که می توانید برای تقویت قوای سگ خانگی خود خریداری کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی