تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1404 - 13:04 خبرنگار : رقیه نقوی
کد خبر : 8190

اسرار و ناگفته های تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا!

اسرار و ناگفته های تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا!

  آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که چطور یک متن می تواند در همان ثانیه های اول، نظر مخاطب را به خود جلب کند و او را به قدری شیفته و مجذوب نماید که تا انتهای آن مطلب، دست از خواندن بر ندارد؟… آیا می دانید که در حرفه تولید

 

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که چطور یک متن می تواند در همان ثانیه های اول، نظر مخاطب را به خود جلب کند و او را به قدری شیفته و مجذوب نماید که تا انتهای آن مطلب، دست از خواندن بر ندارد؟…

آیا می دانید که در حرفه تولید محتوای تخصصی، این کلام و لحن نوشتاری است که می تواند خوانندگان را به دنبال خود بکشاند؟ چقدر علاقه مند هستید که فوت و فن های نوشتن به سبک نویسنده های حرفه ای را یاد بگیرید تا بتوانید میلیون ها مخاطب و بازدیدکننده در سایت خود داشته باشید؟….

اگر تمامی این موارد بارها و بارها از ذهن شما می گذرند، در جای درستی قرار گرفته اید! ما تصمیم داریم درباره یکی از مهم ترین تکنیک های تولید محتوای متنی صحبت کنیم که با استفاده از آن قادر خواهید بود یک وبسایت تمام عیار، با بازدیدکنندگان و خوانندگان دائمی داشته باشید. محتواهایی که قرار است بنویسید باید آنچنان مجذوب کننده و منحصر به فرد باشند که یک مخاطب را تا انتهای مطلب به دنبال خود بکشاند….!

داستان سرایی در تولید محتوا؛ همان معجون معجزه آسایی که به دنبالش بودید!

تکنیک داستان سرایی در تولید محتوای متنی که با نام Storytelling، معروف است، یک ابزار کاملاً جدید و کاربردی بوده که اثرات بسیار عمیق بر روند نوشتن متن می گذارد. همه ما از دوران کودکی با کتاب های داستان و قصه های مختلف روبرو بوده ایم و شاید اکنون نیز مشتاق خواندن کتاب های رمان و داستان بزرگسالان باشیم! که قطعاً همینطور است! پس جای تعجب نیست که دنیا را به گونه ای دیگر نگاه کنیم!

در تکنیک داستان سرایی، نویسنده محتوا سعی می کند یک روایت را به گونه ای صمیمانه و کاملاً تأثیرگذار بیان نماید و در این مسیر، از آرایه های ادبی، واژه ها و جملات خاص و گاهاً تخیلی استفاده می کند. متنی که در نهایت به دست می آید، یک محتوای بسیار جذاب و منحصر به فرد است و می تواند بیشترین تعامل با کاربران سایت را ایجاد کند.

داستان سرایی نه تنها یک ابزار کاربردی است، بلکه یک هنر نیز هست! داستان ها باید تأثیرگذار باشند و در مخاطب، انگیزه لازم را ایجاد کنند. این تکنیک، حس وفاداری در مخاطب ایجاد می کند، بر رفتارهای انسانی تأثیر می گذارد و احساسات خوب و خوشایند را تلقین می کند. همه اینها در راستای اهداف برندها هستند و در نهایت، مخاطب را به یک مشتری تبدیل می کنند.

خب؛ شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که این تکنیک مهم، یعنی داستان سرایی، چه اثراتی برای کسب و کارهای آنلاین یا تجارت الکترونیک دارد! در قسمت بعدی به این موضوع می پردازیم. همچنان با ما همراه باشید.

چرا داستان سرایی در تولید محتوا برای بازاریابی آنلاین اهمیت دارد؟

 

اسرار و ناگفته های تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا!

با افزایش رقابت برندها، بخصوص در فضای اینترنت، جلب توجه مخاطبان، بسیار سخت و دشوارتر می شود. کاربران سایت ها هر روز با هزاران محتوا روبرو هستند و این می تواند دامنه توجه آنها را کاهش دهد. پس برای موفق شدن در مسیر بازاریابی محتوا، به محتواهایی نیاز داریم که بتواند ویژگی ها و نقاط تمایز منحصر به فردی را ارائه دهد.

وقتی کاربران با یک محتوا روبرو می شوند، آن را با چشم خود می خوانند و از طریق احساسات قلبی، آن را درک می کنند! این یعنی یک تعامل سازنده که جزو بخش اصلی استراتژی داستان سرایی در تولید محتوا قرار می گیرد. لذا مشاهده می کنید که بهره‌گیری از قدرت داستان ها برای ایجاد تعامل و ارتباط بین مشتری و یک وبسایت، چقدر می تواند مفید باشد. در این میان، آن دسته از محتواهایی که ارزش هایی را ایجاد می کنند یا جنبه آموزشی و تعاملی دارند، موفق تر هستند!

و به طور خلاصه، اهمیت استفاده از روش داستان سرایی در تولید محتوای متنی را به صورت زیر بیان می کنیم:

  • داستان ها، توجه مخاطبان را خیلی سریع تر جلب می کنند.
  • تعامل با قصه ها و داستان ها، درک مفاهیم و مسائل پیچیده تر را ساده تر می سازد.
  • داستان ها، به یادماندنی هستند و برای مدت طولاتی تری در ذهن مخاطب باقی می مانند.
  • انسان ها ذاتاً با داستان ها ارتباط بهتری برقرار می کنند.
  • داستان سرایی می تواند عناصر انسانی و مصنوعی یک برند را به نمایش بگذارد و از این طریق، تأثیر بیشتری بر احساسات کاربران داشته باشد.
  • گاهی داستان ها می توانند حس اعتماد به نفس و متفاوت بودن را در مخاطبان تلقین کنند؛ این یعنی افزایش اعتبار برای یک برند.
  • داستان ها می توانند کاربران را به خواندن کل متن، یا حتی انتقال به سایر مطالب یک سایت، تشویق کنند. این بهترین ابزار الهام بخش و ایجاد انگیزه است.
  • داستان سرایی می تواند به مخاطب نشان دهد که آن برند بخصوص، به احساسات شان آگاه است، نیازها را می‌داند و سعی می کند به بهترین شکل، پاسخگوی مشتریان باشد.

عناصر مهم در تکنیک داستان سرایی و تولید محتوا چیست؟

 

اسرار و ناگفته های تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا!

۱- اهداف:

همیشه برای نوشتن یک محتوای خوب به روش داستان سرایی باید اهداف خود را معین کنید. هر محتوا باید یک هدف داشته باشد. اهداف را دقیق بنویسید و سعی کنید در هر متن، یک هدف اصلی را بگنجانید. به طور مثال، فروش محصول، معرفی برند، معرفی خدمات، انتقال ارزش ها و …، می توانند جزو هدف های تولید محتوا باشند.

۲- انتخاب نوع داستان:

نوع داستانی که می خواهید در تولید محتوای خود بیان کنید را مشخص نمایید. می خواهید درباره داستان برند و موفقیت های آن صحبت کنید، یا به دنبال ابزار احساسات و انتقال آن به خوانندگان هستید، و یا اینکه می خواهید یک محتوای تعاملی و آموزنده تولید کنید! متن ها باید ارزش هایی را ایجاد کنند تا مخاطب بتواند آن روایت را تا انتها دنبال نماید.

۳- مقدمه جذاب و خاص:

پیام اصلی داستان سرایی، در بخش مقدمه محتوا ظاهر می شود و می تواند خیلی فوری، توجه خواننده را جلب کند! سعی کنید یک مقدمه چالش برانگیز تهیه کنید که مشتری در همان یک یا دو دقیقه اول تشخیص دهد محتوای شما چقدر برایش مفید است. مطالبی که در مقدمه می نویسید باید نیاز و خواسته ها و چالش های مشتریان را هدف قرار دهد. سعی کنید به کاربران خود نشان دهید که با آنها همسو هستید و احساسات شان را درک می کنید.

۴- متن اصلی:

در متن اصلی یک محتوا عموماً به ارائه اطلاعات و داده ها و مطالب مفید و آموزنده می پردازید. استفاده از تصاویر نیز می تواند مفید باشد. سعی کنید بدنه اصلی محتوا را معتبر و تعاملی آماده کنید تا همچنان جذاب به نظر برسد. در پایان داستان خود باید راه حل هایی را درباره موضوع مورد بحث ارائه دهید. این کار می تواند برند را به یک قهرمان در صنعت خود تبدیل کند!

۵- CTA (دعوت برای اقدام):

از دکمه CTA در لابه لای متن برای هدایت مخاطبان به سمت محصول یا خدمات استفاده کنید. وقتی مخاطبان در جذابیت های محتوای شما غرق شده اند، بیشتر تمایل دارند که بر روی دکمه CTA کلیک کنند. این گزینه را باید خاص طراحی کنید. می توانید از تکنیک شخصی سازی، خیال پردازی، استفاده از اعداد و یا عبارت های تأثیرگذار بهره ببرید.

نکات تکمیلی که باید برای داستان سرایی در تولید محتوا بدانید

  • برای برند خود، شخصیت خلق کنید.
  • در محتوا باید ارزش هایی را ایجاد کنید.
  • بر احساسات مخاطبان تأثیرگذار باشید.
  • محتوای آموزنده یا راهنما بنویسید که بتواند مشکلاتی را از مخاطبان حل کند.
  • در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و محتوا را به اشتراک بگذارید.
  • همیشه به نیازهای خوانندگان توجه کنید.
  • نگاهی بر فعالیت رقبا داشته باشید.
  • از کلمه ها و عباراتی با بار معنایی مثبت و هیجان انگیز استفاده کنید.

خدمات تولید محتوای متنی خلاقانه برای انواع وبسایت

تولید محتوای متنی برای انواع وبسایت ها، ضروری است و می تواند بر سئو سایت، جذب ترافیک بیشتر و ارتقای رتبه صفحات سایت نزد موتورهای جستجوگر تأثیر بگذارد. محتوای متنی باید طبق اصول سئو و نگارش فارسی نوشته شوند تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. در حال حاضر، همه وبسایت ها به محتوای متنی نیاز دارند که می تواند در بخش های مختلف منتشر شود.

مدیران وبسایت ها و کسب و کارهای آنلاین که دارای وبسایت هستند، می توانند جهت ثبت سفارش تولید محتوای متنی خلاقانه و سئو شده، از طریق سایت کافه محتوا به آدرس https://www.cafe-mohtava.ir اقدام نمایند. ما در کنارتان خواهیم بود تا یک سایت پویا و جذاب داشته باشید و بتوانید از طریق محتوای متنی، مشتریان قابل توجهی جذب کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.