بررسی نقاط قوت و ضعف بی تی اس

در دنیای بازاریابی، یکی از مهمترین گامها، شناخت و تمرکز روی مشتری هدف است. ابزار bts یکی از بهترین ابزارها در تبلیغات پیامکی برای متمرکز کردن تبلیغات روی مشتریان هدف است. در این مطلب قرار است ابتدا این ابزار را بشناسیم و سپس نقاط قوت و ضعف بی تی اس را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر با این ابزار تبلیغاتی آشنا شوید، با ما همراه باشید.
بی تی اس چیست؟
اگر روی این مطلب کلیک کردهاید احتمالا سوالاتی مانند btsچیست و چه کاربردی در تبلیغات دارد ذهن شما را مشغول کرده است. پس بیایید ابتدا به سوال مهم bts چیست پاسخ دهیم. bts مخفف عبارت انگلیسی Base Transceiver Station است که در فارسی با نام ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده شناخته میشود. درواقع بی تی اس به مجموعهای از تجهیزات مخابرات گفته میشود که ارتباط مشترکین را با یک شبکه فراهم میکند که به زبان ساده آن را آنتنهای مخابراتی مینامیم. البته که این تجهیزات به آنتن محدود نمیشوند اما اگر بخواهیم آن را ساده کنیم، میتوان به آنتنهای بی تی اس اشاره کرد.
پیامک bts چیست؟
حالا که با ماهیت بی تی اس آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به بعد تبلیغاتی آن بپردازیم. پیامک bts، روشی از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است که گیرندگان آن افرادی هستند که در محدوده یک دکل مخابراتی ایرانسل بوده و از آن دکل آنتن میگیرند. این دکلها به صورت میانگین هر دو هفته یکبار بین ساعت ۱۲ تا ۲ نیمه شب شمارههایی که از همان دکل آنتن گرفتهاند را درون خود ذخیره میکنند. حالا شما میتوانید با استفاده از شرکمتهای ارائه دهنده سرویسهای پیامکی، به این افراد پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
بررسی نقاط قوت و ضعف بی تی اس
مانند هر چیز دیگری در این جهان، ارسال پیامک bts دو بعد مثبت و منفی، مزایا و معایب و نقاط ضعف و قوت دارد. در ادامه این نقاط قوت و ضعف را با هم بررسی میکنیم.
نقاط قوت ارسال پیامک از دکل ایرانسل
ارسال پیامک از دکل مخابراتی ایرانسل یا همان پیامک bts مزایای زیادی دارد. از قیمت پایین گرفته تا امکان هدف قرار دادن افراد ساکن در یک منطقه خاص. برای آشنایی با نقاط قوت و مزایای ارسال پیامک بی تی اس، ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید.
ارسال پیامک هدفمند به منطقه خاص
هنگامی که به پیامک بی تی اس فکر میکنیم، اولین چیزی که به ذهنمان میرسد، ارسال پیامک منطقهای است. این نوع از ارسال بسیار هدفمند است و به کسبوکارهایی که میخواهند افرادی که در یک منطقه زندگی میکنند را جذب کنند، توصیه میشود. زیرا همانطور که در پاراگرافهای قبلی گفتیم، این دکلها از ساعت ۱۲ تا ۲ شب شمارههای ایرانسل را که از آنها آنتن میگیرند را در خود ذخیره و آپدیت میکنند. بنابراین میتوان مطمئن بود بسیاری از افرادی که قرار است پیامک شما را دریافت کنند، در آن منطقه زندگی میکنند.
مثلا فرض کنید یک هایپرمارکت دارید و میخواهید فروشگاه خود را تبلیغ کنید. چه کسی مشتری شماست؟ احتمالا کسی که در آن منطقه زندگی میکند و ترجیح میدهد خاروبار و مواد مصرفی روزمره خود را از یک فروشگاه نزدیک به منزلش خریداری کند. در چنین کسبوکاری مشتری هدف، افرادی است که در نزدیکی شما هستند بنابراین بهترین روش تبلیغاتی، ارسال پیامک bts است.
بدون نیاز به خط پیامکی اختصاصی
از دیگر مزایای این نوع از ارسال، عدم نیاز به استفاده از خط پیامکی اختصاصی شماست. یعنی حتی اگر هنوز خط اختصاصی خریداری نکردهاید، باز هم میتوانید بسیار موثر، با بازاریابی پیامکی تبلیغات کنید. زیرا این نوع از ارسال، از طرف خود شرکت ایرانسل فرستاده میشود و خط اختصاصی از اپراتور سامانتل تمام پیامکها را میفرستد.
سرعت ارسال بالا
در دنیای مدرن امروزی، سرعت یکی از مولفههای مهم برای بسیاری از کارها از جمله تبلیغات است. ارسال پیامک با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل یکی از راههای سریع ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. پیامکهای بی تی اس نهایتا با ۲ساعت تاخیر ارسال میشوند.
ارسال بدون خطا
اگر قبلا با پنلهای پیامکی کار کرده باشید و از ماژولهای ارسال منطقهای دیگر مانند بانک شماره یا کدپستی پیامک انبوه ارسال کرده باشید میدانید که ممکن است گاهی پیامکهای شما به دلیل در دسترس نبودن مخاطب یا خاموش بودن شماره و یا هر دلیل دیگری به دست افراد نرسد. اما در ارسال پیامک با بی تی اس، تمام پیامکها به دست افراد میرسد زیرا دکلهای مخابراتی فقط پیامک را به سیمکارتهای روشن و فعال ارسال میکند. بنابراین پیامکهای انبوه ارسال شده با این روش بدون خطا فرستاده میشوند.
امکان درج لینک
حتما میدانید که درج لینک در متن پیامک چه مزایایی به همراه دارد. خوشبختانه ارسال از طریق دکل مخابراتی ایرانسل به شما اجازه میدهد لینک سایت، درگاه پرداخت و یا حتی لینک شبکههای اجتماعی خود را در متن پیامک بگنجانید.
هزینه ارسال پایین
یکی از نقاط قوت ارسال پیامک با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل، قیمت مقرونبهصرفه آن است. این مزیت باعث میشود این روش برای کسبوکارهای نوپا و حتی بزرگ، یکی از بهترین راههای تبلیغات در یک منطقه خاص باشد. مثلا اگر بخواهیم هزینه ارسال این روش را با نصب بیلبورد یا پخش تراکت مقایسه کنیم، باید گفت با ارسال پیامک با دکل ایرانسل، میلیونها تومان هزینه تبلیغات شما پایین خواهد آمد. حتی این روش از ارسال، از همپای پیامکی خود یعنی ارسال با دکل همراه اول، که به آن lbs میگویند، هم کمتر است.
نقاط ضعف پیامک بی تی اس
قبلا گفتیم که هر چیزی چالشهایی هم به همراه دارد و ارسال پیامک bts هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه این نوع از تبلیغات مزایای زیادی دارد، اما برخی از فاکتورها ممکن است برای برخی از افراد و برندها، چالشبرانگیز باشد. بنابراین اگر نقاط ضعف بی تی اس برای تبلیغات در کسبوکار شما اهمیت زیادی دارد، باید از روشهای دیگر استفاده کنید.
عدم امکان گزارش گیری
از آنجا که پیامک bts از سمت خود شرکت مخابرات ایرانسل ارسال میشود، امکان گزارش گیری در آن وجود ندارد. یعنی نمیتوانید پس از ارسال پیامکها ببینید به چه شمارههایی فرستاده شده و اطلاعات دیگری که در فایل اکسل گزارش توسط سامانههای پیامکی ارائه میشود را مشاهده کنید. بنابراین برای تحلیل و آنالیز تبلیغات خود باید از روشهای دیگر و بنچمارکهای متفاوت استفاده کنید.
محدودیت در تعداد ارسال
در ارسال بی تی اس نمیتوان کمتر از ۵۰ هزار پیامک ارسال کرد. این محدودیت در تعداد ارسال، یکی از نقاط ضعف این روش از تبلیغات منطقهای است. زیرا شاید در آن منطقه اصلا ۵۰ هزار شماره ایرانسل نباشد و مجبور شوند تعداد باقی مانده را برای ارسالهای بعدی نگه دارند.
عدم ارسال به مشترکین همراه اول
همانطور که پیشتر گفتیم، در ارسال bts فقط به شمارههای ایرانسل پیامک تبلیغاتی ارسال میشود. بنابراین اگر مایل باشید تبلیغات شما به دست مشترکین همراه اول هم برسد، نمیتوانید از این روش استفاده کنید و یا در کنار بهرهگیری از این روش باید از راههای دیگر تبلیغات منطقهای مانند ارسال lbs و یا ارسال از روش نقشه و کدپستی نیز استفاده کنید.
عدم امکان تفکیک پیش شمارهها
در ارسال پیامک با دکل مخابراتی ایرانسل یا همان پیامک bts نمیتوانید پیش شمارههای ایرانسل را تفمکیک کنید. مثلا نمیتوانید بگویید تمام پیامکها به سیمکارتهای ۰۹۳۵ برسند. بلکه دکل خودش تعیین میکند پیامکهای شما به دست چه مجموعهای از پیش شمارهها برسد.
عدم ارسال به سن و جنسیت
اگرچه در ارسال پیامک bts میتوانید خیلی هدفمند یک منطقه را هدف قرر دهید، اما نمیتوانید افراد ساکن در این مناطق را از نظر سن و جنسیت تفکیک کنید. مثلا نمیتوانید بگویید پیامکهای تبلیغاتی شما که قرار است به شمارههای فعال ایرانسل فرستاده شوند، به دست مردان بین ۲۰ تا ۴۰ سال برسند.
خلاصه و نتیجهگیری
در این مطلب به اینکه اصلا bts چیست و چگونه میتوان با دکل مخابراتی ایرانسل بریا افراد پیامک فرستاد پرداختیم. همچنین نقاط قوت و ضعف بی تی اس را هم بررسی کردیم و فهمیدیم کدام انواع کسب و کار میتوانند برای تبلیغات از این روش ارسال پیامک استفاده کنند. به طور خلاصه نقاط قوت ارسال بی تی اس شامل موارد زیر میشود:
- ارسال پیامک هدفمند به منطقه خاص
- بدون نیاز به خط اختصاصی
- سرعت ارسال بالا
- ارسال بدون خطا
- هزینه ارسال پایین
- امکان درج لینک
نقاط ضعف بی تی اس هم عبارتند از:
- عدم امکان گزارش گیری
- محدودیت در تعداد ارسال
- عدم ارسال به مشترکین همراه اول
- عدم امکان تفکیک پیش شمارهها
- عدم ارسال به سن و جنسیت
امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آوردهاید بتوانید در یک محدوده خاص تبلیغات کنید و مشتریان جدید جذب کرده و فروش خود را بیشتر کنید.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰