تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:38
کد خبر : 2010

بهترین روش برای دوخت زیر قابلمه ای را مرحله به مرحله

بهترین روش برای دوخت زیر قابلمه ای را مرحله به مرحله

یکی از آموزش‌های خیاطی ساده و پرکاربرد، دوخت زیر قابلمه ای است که می‌توانید با استفاده از تکه پارچه‌های اضافی در دسترس خود، مدل‌های زیر قابلمه ای زیبا و مطابق با سلیقه خود را به راحتی در منزل بدوزید و استفاده کنید. زیر قابلمه ای یا زیر بشقابی یکی از وسایل کوچک و کاربردی در

یکی از آموزش‌های خیاطی ساده و پرکاربرد، دوخت زیر قابلمه ای است که می‌توانید با استفاده از تکه پارچه‌های اضافی در دسترس خود، مدل‌های زیر قابلمه ای زیبا و مطابق با سلیقه خود را به راحتی در منزل بدوزید و استفاده کنید.

زیر قابلمه ای یا زیر بشقابی یکی از وسایل کوچک و کاربردی در سرویس آشپزخانه است که برای محافظت از سفره یا میز غذا در برابر حرارت و گرمای ناشی از قابلمه‌ها و ظروف داغ استفاده می‌شود و به زیبایی چیدمان سفره کمک می‌کند. خانم‌های خانه‌دار و کدبانوها معمولاً با استفاده از مهارت خود، سعی می‌کنند این وسایل را خودشان در منزل تولید کنند. در این مطلب، آموزش دوخت زیر قابلمه ای را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

آموزش دوخت زیر قابلمه ای:

ابتدا یک تکه پارچه را با اندازه‌ای که برای زیر قابلمه ای مد نظرتان است، برش دهید. معمولاً ابعادی حدود ۳۰×۳۰ سانتی‌متر مناسب است.
دو لبه مخالف پارچه را به هم دوخته و با دوخت درز مستقیم و استفاده از ماشین دوخت یا دستی، آن را ببندید. این درز، یکی از لبه‌های زیر قابلمه ای را تشکیل می‌دهد.
حالا روی لبه مقابل پارچه، نوار پارچه‌ای دیگری بچسبانید. این نوار پارچه، کمک می‌کند قابلمه را به خوبی درون زیر قابلمه ای قرار دهید و پارچه را بهتر بچسبانید.
با استفاده از دوخت دستی یا ماشین دوخت، لبه مقابل پارچه را ببندید و درزی شبیه به درز اول بسازید.
در نهایت، اگر تمایل دارید می‌توانید زیر قابلمه ای خود را با دکوپاژ، تزئینات گل، خطوط یا هر نوع طرح دلخواه دیگری تزئین کنید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، می‌توانید زیر قابلمه ای زیبا و منحصر به فرد خود را بدوزید و از آن در طول وعده‌های غذایی لذت ببرید. همچنین، ازروش دوخت زیر قابلمه ای را در ادامه توضیح می‌دهیم:

ابتدا تکه‌ای از پارچه را با اندازه‌ای که برای زیر قابلمه ای مد نظرتان است، برش دهید. معمولاً ابعادی حدود ۳۰×۳۰ سانتی‌متر مناسب است.
دو لبه مخالف پارچه را با هم مطابق مدل دلخواه دوخته و با دوخت درز مستقیم و استفاده از ماشین دوخت یا دستی، آن را ببندید. این درز، یکی از لبه‌های زیر قابلمه ای را تشکیل می‌دهد.
سپس لبه مقابل پارچه را با استفاده از دوخت دستی یا ماشین دوخت ببندید. در این مرحله، می‌توانید از دوخت زیگزاگ یا دوخت مستقیم استفاده کنید.
برای افزایش استحکام و زیبایی زیر قابلمه ای، می‌توانید یک نوار پارچه را در لبه‌های قابلمه بچسبانید. این نوار پارچه می‌تواند باعث جلوگیری از ریزش قابلمه از زیر قابلمه ای شود.
در نهایت، اگر تمایل دارید، می‌توانید زیر قابلمه ای را با طرح‌ها و تزئینات دلخواهتان تزئین کنید. برای این کار می‌توانید از چرم، جواهرات، دکوپاژ یا هر نوع تزئینات دیگری استفاده کنید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، شما می‌توانید زیر قابلمه ای زیبا و منحصر به فرد بسازید که به طراحی و سلیقه شما بستگی دارد. این وسیله همچنین می‌تواند هدیه‌ای خوشایند و منحصر به فرد برای دوستان و خانواده باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی