تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 14:07
کد خبر : 255

ترفندهای خانه داری پارت اول

ترفندهای خانه داری پارت اول

تشک خود را عمیقا تمیز کنید تختخواب شما هر چند ماه یکبار نیاز به تمیز کردن مناسب دارد تا از شر گرد و غبار خلاص شود بهترین راه برای تمیز نگه داشتن پرده های پنجره و ظاهر نو این است که گرد و غبار را به صورت هفتگی از روی آنها پاک کنید. با استفاده

تشک خود را عمیقا تمیز کنید

تختخواب شما هر چند ماه یکبار نیاز به تمیز کردن مناسب دارد تا از شر گرد و غبار خلاص شود بهترین راه برای تمیز نگه داشتن پرده های پنجره و ظاهر نو این است که گرد و غبار را به صورت هفتگی از روی آنها پاک کنید. با استفاده از ضمیمه برس گردگیری روی جاروبرقی خود، گرد و غبار را از پرده های خود از سمت چپ به راست جدا کنید. پرده ها را برعکس ببندید و در طرف مقابل و سلول های مرده پوست، عرق و روغن های بدن خود را تکرار کنید. طبق معمول ملحفه های خود را بردارید و بشویید. برای تمیز کردن تشک خود، از یک بخارشوی لباس استفاده کنید و روی بالا، کناره ها و فنر جعبه را کاملاً بگذرانید تا هرگونه کنه گرد و غباری که ممکن است در نزدیکی سطح پنهان شده باشد را از بین ببرید. سپس از ابزار تودوزی جاروبرقی خود استفاده کنید و دوباره روی تشک خود بروید. (با این کار مایت های گرد و غباری که بخار از بین رفته است پاک می شود.) هرگونه لکه را با یک پاک کننده فرش و اثاثه یا لوازم داخلی بدون خیس کردن بیش از حد تشک پاک کنید.

لکه های صندلی ماشین را پاک کنید

ممکن است سخت باشد (یا اگر بچه دارید کاملا غیرممکن باشد)، اما اجرای قانون ممنوعیت غذا خوردن در ماشین بهترین راه برای عاری از لکه نگه داشتن صندلی ماشین است. برای از بین بردن لکه از روی صندلی های پارچه ای، از یک قالیشویی مایع یا دستگاه قالیشویی قابل حمل استفاده کنید. صندلی های چرمی را فقط باید با پاک کننده چرم تمیز کرد. پس از آن یک محافظ چرمی را فراموش نکنید!

 

پرده های پنجره خود را جاروبرقی بکشید

بهترین راه برای تمیز نگه داشتن پرده های پنجره و ظاهر جدید این است که گرد و غبار را به صورت هفتگی از روی آنها پاک کنید. با استفاده از ضمیمه برس گردگیری روی جاروبرقی خود، گرد و غبار را از پرده های خود از سمت چپ به راست جدا کنید. پرده ها را به صورت معکوس ببندید و در سمت مخالف تکرار کنید

پنجره ها را در تمام طول سال درخشان نگه دارید

برای تمیز کردن پنجره های خود، منتظر یک روز خنک و ابری باشید و شیشه پاک کن را روی شیشه اسپری کنید و آن را با یک پارچه میکروفایبر تمیز پاک کنید تا رگه ای ایجاد نشود. با مسواک زدن یا جاروبرقی گرد و غبار از قاب پنجره قبل از خیس کردن سطح، از یک اشتباه رایج در تمیز کردن پنجره جلوگیری کنید.

ماشین ظرفشویی خود را بازیابی کنید
با گذشت زمان، مواد غذایی و کثیفی اضافی در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع می شود. عادت کنید که تکه های باقیمانده غذا – لوبیا، ماکارونی و غیره – را بعد از هر دوره شستن ظرف تمیز کنید. قفسه پایینی را بیرون بکشید تا به دنبال غذای باقی مانده بگردید و برای جلوگیری از بوی بد در آینده آن را با دستمال کاغذی بردارید. تکه های غذا را نیز از داخل فیلتر خارج کنید.

توالت خود را تمیز و ضدعفونی کنید
آیا می دانستید که قبل از ضدعفونی کردن توالت باید آن را تمیز کنید؟ یک پاک کننده کاسه توالت را بمالید و بگذارید تا پنج دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با یک برس توالت با موهای سفت بشویید. صندلی توالت و دسته را با دستمال های ضدعفونی کننده پاک کنید یا از اسپری پاک کننده حمام مورد علاقه خود استفاده کنید. هرگونه کثیفی را پاک کنید، سپس لایه دوم پاک کننده ضد عفونی کننده را بمالید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

پرده حمام خود را تازه کنید
برای از بین بردن لکه های کپک زده، پرده پلاستیکی یا وینیل خود را با کمی مواد شوینده و سفید کننده داخل ماشین لباسشویی بیندازید (اگر پرده سفید یا شفاف است) و دو یا سه حوله سفید کهنه برای هم زدن تمیز کردن بیشتر اضافه کنید. سپس پرده را آویزان کنید تا خشک شود یا آن را در خشک کن روی حرارت کم به مدت سه تا چهار دقیقه یا فقط روی کرک هوا قرار دهید. برای حفظ طراوت بیشتر آن، پس از هر بار دوش گرفتن، پرده را دراز کنید تا رطوبت از بین برود.

رسوب زدایی قهوه ساز شما
مخزن قهوه ساز خود را با مخلوطی پر کنید که نصف آن سرکه و نیمی آب است. اجازه دهید محلول دم بکشد تا مخزن خالی شود. اجازه دهید قهوه ساز به مدت ۳۰ دقیقه بماند، سپس مخزن را فقط با آب پر کنید و یک قابلمه آب تمیز دم کنید تا آبکشی شود.

گوشی خود را ضد عفونی کنید
این احتمال وجود دارد که تلفن همراه شما بیش از سطوح حمام شما دارای میکروب است. میکروب های تلفن همراه را با دستمال مرطوب الکلی، لیزول یا کلروکس زاپ کنید و در زمانی که در حال کار هستید به کنترل تلویزیون و ماوس کامپیوترتان همان رفتار را بدهید. اطمینان حاصل کنید که ابزار شما حدود پنج دقیقه خیس می ماند (که زمان لازم را برای عملکرد ضد عفونی کننده می دهد)، هر گونه رطوبت اضافی را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

شمع گیرها را تمیز کنید
زمانی که شمع تمام شد، یک ظرف زیبا را با شستشو با آب داغ و استفاده از یک دستمال کاغذی ذخیره کنید تا باقیمانده موم داخل آن را بردارید.

دلیل چدن زنگ زده
شستن بیش از حد چدن با بالشتک های فلزی می تواند چاشنی را از تابه قابل اعتماد شما پاک کند. برای بازیابی سطح، از یک اسفنج اسکراب برای از بین بردن هرگونه زنگ زدگی استفاده کنید، با کمی صابون ظرفشویی ملایم تمیز کنید، سپس بشویید و خوب خشک کنید. داخل و خارج آن را با روغن نباتی آغشته کنید و در فر با دمای ۳۵۰ درجه به مدت یک ساعت وارونه بپزید. بگذارید خنک شود و چربی اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی