تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 20:02
کد خبر : 723

تمیز کردن دیوار گچی و فوت و فن های پاک کردن لکه های سخت از سطوح گچی

تمیز کردن دیوار گچی و فوت و فن های پاک کردن لکه های سخت از سطوح گچی

تمیزکردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت ممکن است به نظر سخت و زمان‌بر بیاید، اما با استفاده از فنون و تکنیک‌های مربوطه می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در زیر چند روش برای تمیز کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت آمده است: ۱- استفاده از محلول تمیزکننده: برای پاک

تمیزکردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت ممکن است به نظر سخت و زمان‌بر بیاید، اما با استفاده از فنون و تکنیک‌های مربوطه می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در زیر چند روش برای تمیز کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت آمده است:

۱- استفاده از محلول تمیزکننده: برای پاک کردن دیوار گچی و لکه‌های سخت، می‌توانید از محلول تمیزکننده استفاده کنید. برای تهیه این محلول، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سدیم کربنات را در یک لیوان آب حل کرده و به آن یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. سپس محلول را روی سطح گچی بریزید و با یک مسواک نرم، به آرامی روی سطح صاف برسید. سپس با یک پارچه تمیز، آب را از سطح جمع کنید.

۲- استفاده از سفید کننده: برای تمیز کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت، می‌توانید از سفید کننده استفاده کنید. برای تهیه سفید کننده، می‌توانید دو پنجم فراورده‌ی کلر و سه پنجم آب را با هم مخلوط کنید و این محلول را روی سطح گچی بریزید. سپس با یک پارچه تمیز، آب را از سطح جمع کنید.

۳- استفاده از سرکه: برای پاک کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. برای تهیه سرکه، می‌توانید سرکه را با آب به نسبت یک به یک مخلوط کنید و این محلول را روی سطح گچی بریزید. سپس با یک مسواک نرم، به آرامی روی سطح صاف برسید. سپس با یک پارچه تمیز، آب را از سطح جمع کنید.

۴- استفاده از آب اکسیژنه: برای پاک کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت، می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. برای تهیه آب اکسیژنه، می‌توانید یک لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه مخلوط کنید و این محلول را روی سطح گچیبریزید. سپس با یک مسواک نرم، به آرامی روی سطح صاف برسید. سپس با یک پارچه تمیز، آب را از سطح جمع کنید.

۵- استفاده از خاکستر چوب: برای پاک کردن دیوار گچی و پاک کردن لکه‌های سخت، می‌توانید از خاکستر چوب استفاده کنید. برای تهیه خاکستر چوب، می‌توانید خاکستر چوب را با آب به نسبت یک به یک مخلوط کنید و این محلول را روی سطح گچی بریزید. سپس با یک مسواک نرم، به آرامی روی سطح صاف برسید. سپس با یک پارچه تمیز، آب را از سطح جمع کنید.

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر یک از این روش‌ها، باید از اینکه سطح گچی شما قابلیت تمیز شدن با این روش‌ها را دارد، اطمینان حاصل کنید. همچنین، در هنگام استفاده از هر یک از این روش‌ها، باید از دستکش استفاده کنید و به محیط اطراف خود دقت کافی را داشته باشید.

آیا استفاده از محلول تمیزکننده برای پاک کردن دیوار گچی باعث آسیب به سطح آن می‌شود؟

استفاده از محلول تمیزکننده برای پاک کردن دیوار گچی، در صورت استفاده صحیح، به سطح آن آسیب نمی‌رساند. اما باید توجه داشت که هر محلول تمیزکننده خاص خودش را دارد و باید از محلولی استفاده شود که برای سطح دیوار گچی مناسب باشد.

همچنین برای استفاده از محلول تمیزکننده بهتر است ابتدا روی یک نقطه کوچک از سطح دیوار آن را تست کنید و اگر هیچ گونه آسیبی به سطح دیوار وارد نشد، می‌توانید آن را برای پاک کردن کل سطح دیوار استفاده کنید.

در هر صورت برای جلوگیری از آسیب به سطح دیوار، باید از فشار زیاد روی سطح دیوار خودداری کرد و همچنین بعد از پاک کردن دیوار با محلول تمیزکننده باید سطح را با آب تمیز شده و یا پارچه تمیز خشک کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی