تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 21:47
کد خبر : 2750

درمان بوی بد دهان به روشهای مخنلف

درمان بوی بد دهان به روشهای مخنلف

درمان بوی بد دهان می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی طبیعی و موثر انجام شود. در زیر پانزده روش خانگی فوق‌العاده برای درمان بوی بد دهان را معرفی می‌کنم: ۱. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان: روزانه حداقل دو بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای

درمان بوی بد دهان می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی طبیعی و موثر انجام شود. در زیر پانزده روش خانگی فوق‌العاده برای درمان بوی بد دهان را معرفی می‌کنم:

۱. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان: روزانه حداقل دو بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای بین دندان‌ها استفاده کنید.

۲. استفاده از آب دهان ضدبو: از آب دهان حاوی مواد ضدبو استفاده کنید تا بوی بد را از بین ببرید.

۳. استفاده از خردکننده‌های طبیعی: خرد کردن زنجبیل، نعناع، پودر دارچین یا رازیانه و جوانه گندم و جوشاندن آنها در آب می‌تواند به عنوان ضدبوی طبیعی برای دهان استفاده شود.

۴. استفاده از آب لیمو: آب لیمو باعث ترشح بیشتر ترشحات لعابی می‌شود و بوی بد را کاهش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد آب لیمو می‌تواند به ایروزی دندان‌ها منجر شود.

۵. استفاده از آویشن: برگ‌های آویشن را خرد کرده و در دهان جابجا کنید. آویشن علاوه بر بوی خوب، خاصیت ضدعفونی کننده‌ای نیز دارد.

۶. مصرف علف هویج: علف هویج را جویده و مکیده تا بوی بد دهان را تا حدودی کاهش دهد.

۷. استفاده از دمنوش‌های ضدبو: تندر، نعناع، زیره سبز و چای سبز می‌توانند به عنوان دمنوش‌های ضدبو برای تازه کردن دهان استفاده شوند.

۸. مصرف آب: مصرف کافی آب برای ترطیب دهان و شستشوی ذرات غذایی کمک می‌کند و بوی بد را از بین می‌برد.

۹. مصرف سیب و هندوانه: سیب و هندوانه به دلیل داشتن اسید مالیک و آب بسیار مفید برای تازه کردن دهان هستند.

۱۰. استفاده از روغن نعناع: چند قطره روغن نعناع را در آب مخلوط کرده و این محلول را برای آب دهان استفاده کنید.

۱۱. استفاده از زرشک و آویشن: خرد کردندرمان بوی بد دهان با استفاده از پانزده روش خانگی فوق‌العاده می‌تواند موثر باشد.

می‌توانید از دمنوش‌های ضدبو مانند تندر و نعناع استفاده کنید

می‌توانید از دمنوش‌های ضدبویی مانند تندر و نعناع برای کاهش بوی بد دهان استفاده کنید. این دمنوش‌ها دارای خواص ضدبو، ضدعفونی کننده و تازه‌کننده دهان هستند و می‌توانند به شستشوی دهان و کاهش بوی نامطبوع کمک کنند.

تندر (Thyme) یک گیاه دارویی است که خواص ضدبو و ضدعفونی کننده دارد. می‌توانید از برگ‌های خشک تندر یا عصاره آن برای تهیه دمنوش استفاده کنید. برای تهیه دمنوش تندر، می‌توانید یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک تندر را در یک فنجان آب جوشانده بریزید و آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه خیس کنید. سپس آن را صاف کرده و می‌توانید آن را به عنوان دمنوش استفاده کنید. می‌توانید این دمنوش را صبح و شب پس از غذاها بنوشید.

نعناع (Peppermint) نیز یک گیاه دارویی است که خواص ضدبو، ضدعفونی کننده و تازه‌کننده دهان را داراست. می‌توانید از برگ‌های خشک یا روغن نعناع برای تهیه دمنوش استفاده کنید. برای تهیه دمنوش نعناع، می‌توانید یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک نعناع را در یک فنجان آب جوشانده بریزید و آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه خیس کنید. سپس آن را صاف کرده و می‌توانید آن را به عنوان دمنوش استفاده کنید. همچنین، می‌توانید چند قطره از روغن نعناع را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را به عنوان آب دهان استفاده کنید.

در هر صورت، قبل از استفاده از هر دمنوش یا روش خانگی دیگری، بهتر است با پزشک یا متخصص دندانپزشکی خود مشورت کنید، به ویژه اگر مشکل بوی بد دهان پایدار است یا به علت مشکلات دندانی بوده و نیاز به درمان دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی