تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 8:44
کد خبر : 688

طرز پاک کردن میگو و روش های طبخ میگو

طرز پاک کردن میگو و روش های طبخ میگو

پاک کردن میگو: ابتدا میگوها را در آب سرد برای چند دقیقه قرار دهید تا از لایه های گرد و غبار و دیگر آلودگی های سطحی پاک شوند. سپس میگوها را از آب بردارید و با چند قطره آبلیمو و یا استفاده از آب نمکی (یک قاشق غذاخوری نمک در یک لیتر آب) شستشو دهید.

پاک کردن میگو:

ابتدا میگوها را در آب سرد برای چند دقیقه قرار دهید تا از لایه های گرد و غبار و دیگر آلودگی های سطحی پاک شوند.
سپس میگوها را از آب بردارید و با چند قطره آبلیمو و یا استفاده از آب نمکی (یک قاشق غذاخوری نمک در یک لیتر آب) شستشو دهید. این کار به پاک کردن میگوها از باکتری ها و میکروب های ممکن کمک می‌کند.
سپس میگوها را با آب شستشو داده و با حوله کاغذی خشک کنید.
برای پاک کردن بخش داخلی میگو، با یک چاقوی تیز و با دقت، از بالای میگو برش بزنید و داخل آن را با دقت خالی کنید. سپس دوباره شستشو دهید.

روش های طبخ میگو:

سرخ کردن میگو: میگوها را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه در ماهیتابه سرخ کنید تا از دو طرف طلایی شوند. میگوها آماده هستند و می‌توانید با سس مخصوص سرو کنید.
آبپز کردن میگو: میگوها را در آب نمکی جوشانده و برای چند دقیقه در حالتی که آتش زیاد نباشد پخته شوند. سپس میگوها را از آب در بیاورید و با سس مخصوص سرو کنید.
پخت میگو در فر: میگوها را با کمی روغن زیتون، سیر خرد شده، نمک و فلفل سیاه در فر قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، برای ۱۰-۱۵ دقیقه پخته کنید. سپس میگوها آماده هستند و می‌توانید با سبزیجات تازه سرو کنید.
آماده سازی میگو برای سوپ یا ریزوتو: میگوها را در یک قابلمه با کمی روغن زیتون، سیر خرد شده، پیاز خرد شده و سبزیجات مورد علاقه تفت دهید. سپس آنها را به سوپ یا ریزوتو خود اضافه کنید.

با این روش‌ها، میگوها را می‌توانید به صورت مختلف طبخ کرده و از طعم و مزه شیرین و شور آن‌ها لذت ببرید.

چه نوع سسی برای سرو کردن میگوها پیشنهاد می‌کنید؟

برای سرو کردن میگوها، می‌توانید از انواع سس هایی استفاده کنید که بهترین سلیقه را برای شما دارند. در زیر چند پیشنهاد برای سس هایی که می‌توانید با میگوها سرو کنید را ذکر می‌کنیم:

سس مایونز و سیر: این سس با ترکیب مایونز، سیر خرد شده، آب لیمو و نمک و فلفل سیاه، طعم شیرین و تندی را به میگوها اضافه می‌کند.
سس تارتار: یک سس سرد و خامه ای که با ترکیب مایونز، تخم مرغ، خیار شور، سیر خرد شده، آب لیمو و ادویه های مختلف تهیه می‌شود و با میگوهای سرخ شده خوشمزه است.
سس سویا: این سس با ترکیب سس سویا، آب لیمو، زنجبیل، سیر خرد شده و فلفل سیاه تهیه می‌شود و می‌تواند به میگوهای آبپز شده یا سرخ شده اضافه شود.
سس مخصوص میگو: این سس با ترکیب روغن زیتون، سیر خرد شده، نمک، فلفل سیاه، پیاز خرد شده، آب لیمو، پیازچه و گیاهان خشک شده تهیه می‌شود و به خصوص برای سرو کردن میگوهای سرخ شده مناسب است.
سس طرخش: این سس با ترکیب قارچ، شیر، پیاز، سیر خرد شده و ادویه های مختلف تهیه می‌شود و به میگوهای سرخ شده یا آبپز شده خوشمزه می‌شود.
سس چیلی: این سس با ترکیب فلفل چیلی، سیر خرد شده، آب لیمو، نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود و به میگوهای سرخ شده یا آبپز شده اضافه می‌شود.

این پیشنهادات تنها چند نمونه از سس هایی هستند که می‌توانید با میگوها سرو کنید. شما می‌توانید انواع سس های دیگر را به سلیقه خود اضافه کنید و با میگوهای خام، آبپز و یا سرخ شده، لذت ببرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی