تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 13:56
کد خبر : 2982

طریقه نصب توالت فرنگی در ایران

طریقه نصب توالت فرنگی در ایران

شاید نصب توالت فرنگی جدید یا عوض کردن توالت قدیمی برای کسی که تا به حال این کار را نکرده یا تجربه چندانی در این کار فنی ندارد بسیار دشوار به نظر برسد. اما نباید نگران این موضوع باشید چون تا زمانی که قدرت بلند کردن سنگ فرنگی را داشته باشید میتوانید توالت فرنگی را

شاید نصب توالت فرنگی جدید یا عوض کردن توالت قدیمی برای کسی که تا به حال این کار را نکرده یا تجربه چندانی در این کار فنی ندارد بسیار دشوار به نظر برسد. اما نباید نگران این موضوع باشید چون تا زمانی که قدرت بلند کردن سنگ فرنگی را داشته باشید میتوانید توالت فرنگی را خودتان بدون نیاز به نصاب توالت فرنگی به راحتی نصب کنید. در ادامه با راهنمای گام به گام میتوانید علاوه بر نصب کاسه، مهارت انجام این کار را هم یاد بگیرید.

نصب توالت فرنگی: راهنمای گام به گام

توجه: ما آموزش دقیقی در مورد نحوه برداشتن یک توالت قدیمی نمی دهیم، اما از آنجا که برخی از شما به این کار نیاز دارید، توضیح کوتاهی در این باره داده ایم. همچنین توجه داشته باشید که فرنگی جدیدی که تهیه میکنید دارای آکس بزرگ باشد تا هنگام تخلیه به خوبی این کار صورت گیرد چون فرنگی هایی که خروجی کوچکی دارند ممکن است دچارمشکل گرفتگی توالت فرنگی شوند.

مدت زمان لازم: ۲ ساعت

برای نصب یک توالت جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برداشتن توالت قدیمی

برای برداشتن توالت قدیمی خود، ابتدا شیر آب را با استفاده از شیر فلکه ببندید. این شیر معمولاً در نزدیکی توالت بر روی دیوار یا کف قرار دارد. توالت را تخلیه کنید تا آب موجود در کاسه تخلیه شود. اگر آبی داخل کاسه مانده با استفاده از پمپ یا یک دستمال کهنه آن را خشک کنید.

حالا شلنگ آب متصل به فرنگی را با آچار جدا کنید.

اگر مخزن توالت شما از کاسه جدا است، پیچ های مخزن را از انتهای مخزن با استفاده از آچار باز کنید. سپس مخزن را از کاسه جدا کنید.

در نهایت، درپوش پیچ های توالت را که روی پایه قرار دارند بلند کنید و از یک جفت انبردست یا آچار فرانسه برای برداشتن پیچ هایی که پایه توالت را در جای خود نگه می دارند استفاده کنید. شاید فرنگی شما پیچ نداشته باشد و با چسب به زمین متصل شده باشد، برای جدا کردن آن کافی است با یک تیغ یا چاقو چسب را جدا کنید.

حالا میتوانید کاسه فرنگی را به سمت بالا بردارید و از زمین جدا کنید. سعید کنی آن را خم نکنید تا آسیب نبیند.

۲. بستن سوراخ

یک اسفنج یا حوله را در سوراخ کف قرار دهید تا گازهای فاضلاب از ورود به خانه شما جلوگیری کنند. فراموش نکنید که آن را درست قبل از نصب توالت جدید بردارید!

۳. برداشتن واشر لاستیکی قدیمی

واشر لاستیکی قدیمی را با استفاده از کاردک بردارید. این کار شاید کمی کثیف کاری داشته باشد، بنابراین توصیه می کنیم دستکش بپوشید.

 

طریقه نصب توالت فرنگی در ایران

۴. بررسی فلنج توالت

نوبت به فلنج میرسد (قطعه ای که توالت را به کف متصل می کند). اگر سالم بود، ترک نداشت و از بین نرفته بود میتوانید توالت جدید را روی آن نصب کنید اما بهتر است فلنج جدید جایگزین کنید.

حتما دقت کنید که فلنج جدید دقیقا هم اندازه فلنج قدیمی باشد. بهتر است قبل از خرید از فلنج قدیمی عکس بگیرید و آن را نشان فروشنده بدهید تا دقیقا مطابق آن را تهیه کنید.

۵. تعمیر یا تعویض فلنج (در صورت لزوم)

اگر پیچ ها سفت نیستند با استفاده از آچار آنها را سفت کنید. اگر نیاز به تعویض فلنج است بهتر از زیر آن را با استفاده از کاردک به طور کامل تمیز کنید و سپس فلنج جدید را دقیقا مثل قبلی در جای خود قرار دهید و پیچ ها را ببندید.

۶. نصب حلقه مومی جدید

 

طریقه نصب توالت فرنگی در ایران

حالا وقت آن است که حلقه مومی جدید خود را نصب کنید. بسته به نوع کاشی موجود در کف سرویس خودتان میتوانید حلقه مومی ضخیم یا نازک انتخاب کنید. کاسه را روی اسفنج نرم یا حوله به صورت وارونه قرار دهید و حلقه مومی را زیر آن نصب کنید. قبل از قرار دادن فرنگی روی زمین حتما مطمئن شوید حلقه مومی دقیقا در جای خود قرار گرفته باشد.

۷. قرار دادن کاسه توالت روی فلنج

حالا می توانید کاسه توالت خود را روی فلنج قرار دهید. مطمئن شوید که سوراخ های پیچ با پیچ های فلنج هم تراز هستند. هنگامی که در جای خود قرار گرفت، کمی به کاسه فشار وارد کنید تا کاملا در جای خود قرار بگیرد. فقط مراقب باشید که توالت را حرکت ندهید یا کج نکنید چون ممکن است حلقه مومی ترک بخورد یا آسیب ببیند و باعث نشتی شود.

۸. محکم کردن کاسه توالت

روی هر پیچ کاسه توالت واشر و مهره قرار دهید و آنها را محکم کنید. بیش از حد سفت نکنید، ممکن است چینی را بشکنید.

سپس میتوانید از اره آهنی برای کوتاه کردن پیچ های اضافی استفاده کنید. آنها را به اندازه کافی کوتاه کنید تا درپوش های پلاستیکی پیچ بتوانند به راحتی در جای خود قرار گیرند.

همچنین میتوانید به جای پیچ، در آخر کار از چسب آکواریوم استفاده کنید.

۹. اتصال مخزن

اگر توالت شما یک تکه نیست (بیشتر توالت ها اینطور نیستند)، باید مخزن فلاش تانک را بصورت جداگانه به کاسه متصل نمایید. توالت ها ممکن است متفاوت باشند، برای این کار واشر مخزن به کاسه را وصل کنید و پیچ ها را از سوراخ مخزن رد کرده و آنها را از داخل سفت کنید.

پیچ های مخزن خود را با سوراخ های روی کاسه توالت هم تراز کنید و مخزن خود را در جای خود پایین بیاورید. سپس با سفت کردن پیچ ها آن را محکم کنید.

۱۰. اتصال آب و آزمایش نشتی

در این مرحله میتوانید آب را دوباره وصل کنید. پس از انجام این کار، با آرام باز کردن شیر آب و پر کردن مخزن، نشتی فرنگی را آزمایش کنید. سپس دکمه فلاش تانک را بزنید و بررسی کنید که در مکان هایی که مخزن و کاسه به هم می رسند، و همچنین در مکان هایی که توالت به کف می رسد، آبی نشت نمی کند.

۱۱. درزگیری پایه توالت

قدم آخر شما این است که اگر توالت شما تکان می خورد، آن را درزگیری کنید. اگر توالت شما محکم و ثابت است و اصلاً حرکت نمی کند، در عالی ترین حالت هستید. اگر کمی تکان می خورد، از چسب آکواریوم استفاده کنید تا مشکل تکان خوردن حل شود.

برای انجام درزگیری میتوانید از چسب سیلیکون (اکواریوم) جنس خوب استفاده کنید. برای اینکار به طور یکنواخت چسب را در محلی که کاسه به زمین برخورد کرده بزنیدو میتوانید برای فرم دادن و تمیز کردن اطراف، انگشت خود را خیس کنید و روی چسب بکشید تا تمیز و مرتب شود.

حالا کافی است ۲۴ ساعت به توالت دست نزنید تا چسب کاملا خشک شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

تبریک میگوییم به همین راحتی توانستید طریقه نصب توالت فرنگی در ایران را بیاموزید. اگر مشکلی در مراحل نصب داشتید میتوانید از طریق وبسایت آقای لوله بازکن به نشانی https://mrplumber.ir با متخصصین در میان بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی