تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 23:22
کد خبر : 178

عجیب و غریبترین میوه های جهان

عجیب و غریبترین میوه های جهان

همانطور که می دانید، نمی توانید تمام میوه های دنیا را در یک کشور پیدا کنید. گاهی اوقات میوه های خاصی فقط در نقاط خاصی از زمین یافت می شوند. مقاله امروز درباره ۱۰ مورد از این میوه ها است! با ما بمان. میوه های عجیب و غریب زیادی در جهان وجود دارند که فقط

همانطور که می دانید، نمی توانید تمام میوه های دنیا را در یک کشور پیدا کنید. گاهی اوقات میوه های خاصی فقط در نقاط خاصی از زمین یافت می شوند. مقاله امروز درباره ۱۰ مورد از این میوه ها است! با ما بمان.
میوه های عجیب و غریب زیادی در جهان وجود دارند که فقط در شرایط محیطی خاصی رشد می کنند و احتمالاً به همین دلیل است که قبلاً آنها را ندیده ایم. اگرچه برخی از این میوه‌ها در سال‌های اخیر راهی بازارهای ایران شده‌اند، اما شاید بسیاری از ما هنوز از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشیم.

۱- کوپوآکو (cupuacu)

کوپوآکو (cupuacu)
مژده برای دوستداران شکلات، این میوه از خانواده شکلات هاست، طعم آن هم شبیه شکلات است! این گیاه عمدتاً در جنگل های وحشی و گرمسیری آمازون می روید. این میوه در برخی از مناطق پرو نیز کشت می شود. این میوه با طول ۲۰ سانتی‌متر و وزن حدود ۲ کیلوگرم، میوه آنقدر عجیب است که اگر برای اولین بار آن را روی شاخه ببینید، ممکن است از میوه بودنش ندانید! کوپواکو دارای پوست ضخیم و یک لایه گوشتی نرم در مرکز میوه است. خمیر آن بسیار معطر است.

خوردن کوپوآ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است!

۲- چریمویا

چریمویا
برای خوردن این میوه به ورزش نیاز دارید! چریمویا از کوه‌های آند کوردیلا که بین شیلی و آرژانتین قرار دارد سرچشمه می‌گیرد. قسمت گوشتی میوه بسیار شیرین است و عطر خوبی دارد. وزن این میوه به نیم کیلوگرم می رسد.

Cherimoya حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. از تفاله این میوه برای تهیه بستنی و سالاد نیز استفاده می شود.

۳- منگوستین

منگوستین
مدتی است که ترنجبین در بازارهای تهران پیدا می شود (مثلاً برای تهیه آن می توانید به بازار تجریش بروید). این میوه خوشمزه بومی اندونزی است و در برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیا نیز یافت می شود. قسمت خوراکی میوه در واقع داخل پوست بنفش زیبایی است که می بینید.

ترنجبین حاوی کلسترول یا سایر انواع چربی نیست. این میوه سرشار از ویتامین C است و آب آن یک نوشیدنی محبوب تابستانی در کشورهای جنوب آسیا است.

۴- میوه معجزه

میوه معجزه
میوه معجزه گر قرمز کوچک در جنگل های استوایی غرب آفریقا رشد می کند. طعم شیرین میوه معجزه گر اشتهای از دست رفته بیماران سرطانی را زنده می کند. این میوه خوشمزه با نام های توت معجزه آسا، توت شیرین و توت معجزه گر نیز شناخته می شود.

۵- دوریان

دوریان
برخلاف شهرت بدی که برای بویش دارد، این میوه غول پیکر بسیار خوش طعم است. طعم و بوی دوریان شبیه انبه است و بسیار گرم و پر انرژی است. دوریان را پادشاه میوه ها نیز می نامند. در واقع، امروزه تنها چند گونه از گیاه دوریان باقی مانده است. این میوه بومی مالزی و اندونزی است.

به دلیل بوی تند آن، در بسیاری از کشورها حمل میوه دوریان در مکان های عمومی و آوردن آنها به هتل ها ممنوع است. طول این میوه با پالپ خامه ای به ۳۰ سانتی متر و وزن آن به ۴ کیلوگرم می رسد. نوشیدنی دوریان حاوی کلسترول و چربی مضر نیست.

۶- خیار شاخدار آفریقایی

خیار شاخدار آفریقایی
گل ذرت آفریقایی یکی از قدیمی ترین میوه های روی کره زمین است. این میوه ۳۰۰۰ سال پیش در آفریقا به وجود آمد. این میوه را “میوه ماهی بادکنکی” نیز می نامند، نامی که از ظاهر متورم و شاخی آن گرفته شده است. قسمت گوشتی خیار شاخدار سبز رنگ است و حاوی تخمهای زیادی است. پوست زرد میوه سرشار از ویتامین C است.

۷-جابوتیکابا

جابوتیکابا
Jaboticaba یک میوه بنفش کمیاب از جنوب برزیل است. برخلاف سایر میوه هایی که روی شاخه ها رشد می کنند، jaboticaba روی تنه درخت رشد می کند. این میوه شبیه انگور است اما پوست بیرونی آن بسیار سفت است. قطر میوه حدود ۲.۵ سانتی متر است. گوشت jabuticaba معطر و شیرین است. از این میوه برای تهیه مربا و شراب استفاده می شود.

۸-فیسالیس

فیسالیس
فیسالیس یک میوه عجیب و غریب از آمریکای جنوبی است. جالب است بدانید که این گیاه از خانواده گوجه فرنگی است! این میوه دارای برگ های نازک مانند غلاف است. این میوه خوشمزه خواص دارویی زیادی دارد. ویتامین های B، C و آهن فیسالیس آن را به گیاهی غنی تبدیل کرده است. همچنین ترکیبات موجود در این میوه باعث افزایش ایمنی بدن می شود. فیسالیس اخیرا در تهران (بازار تجریک و میوه فروشی های انتهای میدان الغبان) بوده است.

۹-رامبوتان

رامبوتان
رامبوتان در جنوب شرقی آسیا رشد می کند. موهای گوشتی روی پوست این میوه بیضی شکل غیرمعمول ظاهر آن را جذاب تر می کند! نام این میوه از کلمه “رامبوت” به معنای مو در زبان مالایی گرفته شده است. با کندن پوست میوه، تفاله سفید، شیرین و شور آن را به دست می آوریم.

این درخت در اواخر بهار و پاییز میوه می دهد و میوه های آن طعم انگور می دهد. رامبوتان سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است.

آکی

میوه نادری که شکل معمولی ندارد که در غرب افریقا رشد میکندظاهری همانند مغز دارد داخل این میوه به رنگ زرد و سفید میباشد که درونش دانه های سیاه دارد و خیلی سمی میباشد و موجب شده وارد کردن ان به بعضی کشورها ممنوع شود. بصورت خام و پخته استفاده میشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی