تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 12:25
کد خبر : 3057

فیلم های قدیمی ای که ارزش دوباره دیدن را دارند.

فیلم های قدیمی ای که ارزش دوباره دیدن را دارند.

فیلم های قدیمی الهام بخش فیلم‌های امروزی است، هر کدام از این فیلم‌ها دارای سبک و حال و هوای خاص خود هستند. در دهه‌های گذشته فیلم‌های زیادی در سینمای جهان ساخته و منتشر شد، حال دیگر از بسیاری از این فیلم‌ها خبری نیست. شاید فیلم‌های امروزی از نظر برخی ویژگی‌ها بهتر از نمونه‌های قدیمی عمل

فیلم های قدیمی الهام بخش فیلمهای امروزی است، هر کدام از این فیلمها دارای سبک و حال و هوای خاص خود هستند. در دهههای گذشته فیلمهای زیادی در سینمای جهان ساخته و منتشر شد، حال دیگر از بسیاری از این فیلمها خبری نیست. شاید فیلمهای امروزی از نظر برخی ویژگیها بهتر از نمونههای قدیمی عمل کرده باشند، اما نمیتوانند حس و حال گذشته را به مخاطبان منتقل کنند. برخی فیلمها در تاریخ سینما تکرار نمیشوند، در واقع این آثار در طول زمان ماندگار بوده و تاریخ انقضا ندارند. این گونه فیلمها در ژانرهای مختلف و جذابی ساخته شده، همچنین میتوانند دل هر بینندهای را به دست آورند. ممکن است بسیاری از این آثار به یاد ماندنی را در سالیان گذشته تماشا کرده باشید، مطمئنا برخی از آنها ارزش دوباره دیدن را دارند. نمیتوان تاثیر فیلم قدیمیرا در سینمای امروزی نادیده گرفت، زیرا آثاری که امروزه ساخته میشوند، به نوعی تحت تاثیر این نوع فیلمها هستند. اگر شما هم از علاقه مندان به فیلم های قدیمی هستیدف بخش دانلود فیلم قدیمی نماشات را از دست ندهید

فیلم سنت شکن

سنت شکن محصول آمریکا بوده، همچنین در سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی نیل برگر ساخته شد. این فیلم در سبک راز آلود و اکشن، بر اساس یک رمان با همین نام بوده و فیلمنامه توسط ونسا تیلور و لوسی فیشر نوشته شده است. از ستارگانی که در سنت شکنایفای نقش کردهاند، میتوان به تئو جیمز، مایلز تلر، شایان وودلی، اشلی جاد، زو کراویتز، ری استیونسون و تونی گلدوین اشاره کرد. داستان فیلم به گمانها و ایده هایی که در مورد آینده مطرح است، مربوط است و کلیت تخیلی دارد. سنت شکن در زمان آینده و شهر شیکاگو دنبال میشود، که مردم به چندین بخش تقسیم شدهاند.

  • بخش فداکاری که شامل افراد فارغ از خود میشود
  • بخش رک گویی شامل افراد صادق
  • بخش رفاقت شامل افراد صلحطلب
  • بخش دلیری شامل افراد شجاع
  • بخش هوشیاری شامل افرادی با هوش بالا

اعضای هر کدام از این ۵ بخش، به انتخاب خود به یکی از آنها ملحق میشوند، شخصیت تریس متوجه میشود که سنت شکن است، بنابراین به هیچ بخشی تعلق ندارد. هنگامی که متوجه میشود، یک نقشه وجود دارد که میتواند سنت شکنرا نابود کند، تصمیم میگیرد به همراه چند نفر، قبل از این که دیر شود، اقدامی انجام دهد.

فیلم دفترچه یادداشتThe notebook 2004

یکی دیگر از محصولات کشور آمریکا که فیلمی به یاد ماندنی محسوب میشود، فیلم سینمایی دفتر یادداشت است، که در سال ۲۰۰۴ و از روی رمانی به همین نام ساخته شده است. در داستان فیلم سینمایی دفتر یادداشت، شخصیت اصلی فیلم به نام الی به همراه خانواده خود، به یک شهر کوچک برای گذراندن تعطیلات تابستانی میرود. در ادامه با پسری به نام نوا آشنا میشود، در واقع این آشنایی آغاز داستان عاشقانه این دو نفر است. اما مادر الی به عشق بین آنها اهمیتی نمیدهد، در ادامه توسط پدر الی سعی در قطع کردن رابطه میان آنها دارد. پس از پایان یافتن تعطیلات تابستانی و بازگشت الی به شهر خود، نوا شروع به ارسال برخی نامهها میکند. اما مادر الی از دریافت نامهها جلوگیری میکند، در نتیجه عشق میان این دو کمی کمرنگ میشود. پس از ورود کشور آمریکا به جنگ جهانی دوم، نوا به طور داوطلبانه به جبهه رفته و الی نیز، به پرستاری از سربازها میپردازد. از بازیگران اصلی فیلم سینمایی دفتر یادداشت،میتوان به بازیگرانی همچون؛ رایان گاسلینگ، دیوید تورنتون، ریچل مک آدامز، جنا رولنز و سم شپارد اشاره کرد.

اگر طرفدار فیلم های درام و عاشقانه هستید، فیلمthe notebookیقینا نظرتان را جلب خواهد کرد. داستان فوق العاده قوی و نقش آفرینی مناسب رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز سبب جذابیت و ماندگاری این فیلم در ذهن مخاطبان خواهد شد.

فیلم هیتheat 1995

فیلم های قدیمی ای که ارزش دوباره دیدن را دارند.

اگر طرفدار فیلم های پلیسی و بازیگران مطرح هستید، فیلمheatرا از دست ندهید. فیلم هیت یا همان مخمصه به کارگردانی مایکل مان در سال ۱۹۹۵ساخته شد،در این فیلم قدیمیبازیگران بسیار مطرحی همچون؛ رابرت دنیرو، آل پاچینو و ول کیلمر، نقش آفرینی کردند. از این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلمهای اکشن و پلیسی یاد میشود، که از همان زمان انتشار توجه بسیاری از بینندگان را در سراسر جهان جلب کرد. در آن شاهد سکانسهای بسیار جذاب و هیجان انگیز بودیم، به طوری که هر تماشاگری را مجذوب خود میکرد. برخی از سکانس های فیلم هیت، بسیار ماندگار و به یادماندنی هستند، شاید تمام این سکانسها در ذهن اهالی سینما ثبت شده باشند. برای برخی از فیلم دوستان سبک اکشن، صحنه های اکشن و قهرمان پردازی فیلم مهم است و برخی دیگر نیز داستان قوی و ملموس بودن آن را در اولویت قرار میدهند، اما هیت تلفیقی از این دو را به نمایش می گذارد.

علاوهبر بازیگرانی که نام بردیم، ایمی برنمن، میکلتی ویلیامسون، اشلی جاد، پس استودی، جان ویت، تد لواین و وال کیلمر نیز، در این فیلم هنرنمایی کردهاند. داستان فیلم در مورد چند بانکزن حرفهای با ریاست فردی به نام نیل مک کالی است که در آخرین سرقت خود، دچار دردسری با پلیس میشوند، در ادامه پلیس به دنبال دستگیری آنها است. کلیت داستان هیت بر اساس یک داستان واقعی نیست، اما ایده ساخت آن بر اساس واقعیت است. حضور رابرت دنیرو و آل پاچینو در این فیلم پلیسی، به تنهایی باعث افزایش کیفیت فیلم شده، در حالی که هر دو بازیگر دارای نقشهای اصلی هستند.

فیلم صورت زخمیscarface

فیلم های قدیمی ای که ارزش دوباره دیدن را دارند.

فیلم صورت زخمی، یک اثر دراماتیک و جنایی است، که در سال ۱۹۸۳ با کارگردانی برایان دی پالما ساخته شد. کمپانی سازنده این فیلمUniversal Picturesنام دارد، همچنین ستارگانی مانند؛ آل پاچینو و استیون باوئر، بازیگران اصلی آن را تشکیل میدهند. این بازیگران با بازیهای قوی و جذابشان در این فیلم، کمک زیادی برای تاثیرگذای داستان داشتند، همچنین اجرای با کیفیت آنها، شخصیتهای فیلم را به واقعیت نزدیک میکند. داستان صورت زخمی در میامی و سال ۱۹۸۰ روایت میشود که شخصیت اصلی داستان، یک مهاجر کوبایی به نام تونی مونتانا با بازی آل پاچینو است. این مهاجر کوبایی در میامی، سعی میکند در قاچاق مواد مخدر قدرتمند شود، سپس  تصمیم به رهبری یک کارتل مواد مخدر میگیرد. اما با افزایش قدرت و ثروت آن، طبیعتا دشمنان زیادی به وجود میآیند، در ادامه فیلم اتفاقات بسیار هیجان انگیزی رخ میدهد. فیلمنامه صورت زخمی بر اساس یک رمان با همین نام از آرمیتا تریل است، همین موضوع یکی از دلایل موفقیت این فیلمقدیمی محسوب میشود.

اسکارفیس یکی از برترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینماست که در سالهای اوج این وقایع ساخته شده و با نقش آفرینی آلپاچینو، جذابیت فوق العاده ای دارد. نویسنده این فیلم یعنی الیور استون، برای تشریح بهتر و واقعی تر شخصیت ها و داستان فیلم، تصمیم گرفت که به میامی نقل مکان کرده و مدتی را هم با افراد فعال در زمینهی مواد مخدر سر کرد و حتی در این راه خود نیز به دامن اعتیاد کشیده شد! اما نتیجهی این کار، یک اثر زیبا با ذکر جزئیات قابل ستایش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی