تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1404 - 1:05 خبرنگار : رقیه نقوی
کد خبر : 9574

مزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنا

مزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنا

با تغییراتی که هیچکس پیش بینی نمی کرد، نسل جدید مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ از راه رسید! آیا این کراس اوور محبوب، با وجود ظاهر آشنایش، زیر پوست خود انقلابی را پنهان کرده است؟ از صفحه نمایش غول پیکر تا ابعاد بزرگتر، همه چیز دستخوش تحول شده است. با ما همراه باشید تا ببینید مزدا

با تغییراتی که هیچکس پیش بینی نمی کرد، نسل جدید مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ از راه رسید! آیا این کراس اوور محبوب، با وجود ظاهر آشنایش، زیر پوست خود انقلابی را پنهان کرده است؟ از صفحه نمایش غول پیکر تا ابعاد بزرگتر، همه چیز دستخوش تحول شده است. با ما همراه باشید تا ببینید مزدا چگونه با حفظ اصالت، آینده را رقم زده است!

به گزارش خانه مهتاب از موتور ترند، شرکت های خودروسازی تمایل چندانی به ایجاد تغییرات اساسی در محصولات موفق خود ندارند، چه این محصولات نمادهای صنعت خودرو باشند و چه تنها پرفروش ترین های بازار. یک پورشه ۹۱۱ جدید باید همچنان شبیه ۹۱۱ به نظر برسد، اما در عین حال جدید باشد؛ درست مانند مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ که باید ظاهری شبیه به مزدا CX-5 2025 داشته باشد، اما با طراحی نوین تر.

ابعاد بزرگتر و طراحی تکامل یافته

مزدا فعلاً اطلاعات زیادی در مورد جزئیات دقیق تغییرات مدل ۲۰۲۶ ارائه نکرده است، اما می دانیم که CX-5 جدید بزرگتر شده، طراحی آن بازنگری شده و از فناوری های به روزتری بهره می برد. بقیه اطلاعات را باید از تعداد محدودی عکس که مزدا از مدل اروپایی این خودرو منتشر کرده است، استنباط کنیم. این عکس ها طبق روال معمول مزدا، هنری، تاریک و از فاصله دور گرفته شده اند. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا آنها را روشن تر کرده و کمی بزرگنمایی کنیم تا جزئیات را بهتر ببینید.

مزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنا

تغییرات در نمای جلو

در مورد شباهت زیاد مدل جدید و قدیم اغراق نمی کنیم. مزدا می گوید که زبان طراحی “کودو” خود را با الهام از روش ساخت و ساز ژاپنی “کیگومی” و لباس های کاربردی، تکامل داده است. در عمل، این به معنای بزرگتر شدن جلوپنجره، چراغ های جلو و ورودی هوای پایین تر است.

قسمت نقره ای رنگی که در مدل قبلی به طور جزئی جلوپنجره را قاب می کرد، اکنون تنها یک قطعه تزیینی در داخل آن است. جلوپنجره خودروی جدید به سمت پایین و فراتر از این قسمت امتداد یافته و تا زیر چراغ های جلو کشیده شده است. این چراغ ها نیز بزرگتر شده اند و به جای چیدمان افقی، چراغ های نور پایین و نور بالا به صورت عمودی و کمی جابجا شده، همراه با براکت های روشنایی روز، روی هم قرار گرفته اند.

در زیر آنها، ورودی هوای پایین تر بزرگتر و برجسته تر شده است. اکنون به سه بخش مجزا تقسیم شده است که قسمت های مثلثی شکل بیرونی، چراغ های مه شکن را در خود جای داده اند.

تغییرات در نمای جانبی

این جذاب ترین زاویه دید است، زیرا نشان می دهد که تیم طراحی مزدا چقدر کم تغییر ایجاد کرده است. این موضوع به ویژه جالب توجه است زیرا این شرکت می گوید مدل جدید ۴.۵ اینچ طولانی تر است، فاصله محوری آن ۳.۰ اینچ بیشتر شده و برای ورود و خروج آسان تر، دهانه درب های عریض تری دارد.

فقط با نگاه کردن به آنها، تشخیص این تغییرات دشوار خواهد بود. پروفایل آنها تقریباً یکسان است، همانطور که شکل پنجره ها نیز همینطور است. اگر به ما می گفتید که این تنها یک فیس لیفت در میانه چرخه عمر محصول است و ابعاد دقیقاً یکسان هستند، ما باور می کردیم.

با این حال، جزئیات متفاوتی وجود دارد. خودروی جدیدی که در اینجا نشان داده شده است، دارای روکش مشکی در اطراف چرخ ها و قسمت پایینی بدنه به جای رنگ بدنه است. به همین ترتیب، روکش اطراف نیمه پایینی پنجره ها نیز مشکی به جای نقره ای است. این می تواند مختص به سطح تریم باشد یا استاندارد، اما مزدا در این مورد توضیحی نداده است. ما متوجه شدیم که خمیدگی پشت پنجره عقب در خودروی جدید کمی نرم تر است. و بله، مطمئناً می توانیم بگوییم که درب عقب در مدل جدید بلندتر است.

چراغ های جلو و عقب هر دو کمی باریک تر به نظر می رسند که در کناره های بدنه پیچیده شده اند و دستگیره های درب نیز باریک تر به نظر می رسند. روکش اطراف چرخ ها یک بریدگی کوچک در بالای مرکز هر چرخ پیدا کرده است و مدل جدیدی که در تصویر دیده می شود، دارای روف ریل است که در مدل قدیمی وجود ندارد. همچنین یک خط شخصیت مورب جدید در گوشه پایینی درب های جلو دیده می شود.

مزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنا

تغییرات در نمای عقب

در حالی که هنوز عکس های مستقیم از نمای عقب مدل جدید در دسترس نداریم، تغییرات در قسمت عقب مشابه جلو است. چراغ های عقب جدید بزرگترین تفاوت هستند که بیشتر در عرض عقب خودرو کشیده شده اند و دارای لبه بالایی شیب دار هستند که از گوشه های خودرو به سمت پایین متمایل می شود. عناصر نورانی خودشان هم کشیده تر و زاویه دارتر از مدل قدیمی هستند.

بین آنها، نشان بالدار مزدا “M” با حروف نام “MAZDA” جایگزین شده است که این روزها یک روند رایج است. درست در زیر آنها، قسمت فرورفته پلاک نیز به صورت افقی کشیده شده و گوشه های تیزتری پیدا کرده است.

در قسمت پایین، روکش مشکی به طور قابل توجهی بزرگتر شده است. قبلاً تا بالای بازتابنده ها در سپر متوقف می شد، اما اکنون به بالای آنها، تا پایین درب عقب می رسد. در داخل آن، خروجی های اگزوز از نظر طراحی ملایم تر شده اند و مانند بسیاری از قسمت های دیگر خودرو، باریک تر هستند.

مزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنامزدا CX-5 2026: تحولی آشکار در پوششی آشنا

فضای داخلی متحول شده

و اما مهمترین تغییر! در حالی که برخی عناصر طراحی مانند طراحی کلی فرمان و اشکال دریچه های هوا در مدل ۲۰۲۶ به مدل قبلی شباهت دارند، فضای داخلی کاملاً جدید است.

تفاوت کلیدی، صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۵.۶ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی است که تقریباً همه چیز را کنترل می کند. پس از سال ها مقاومت، مزدا بالاخره از کنترل کننده چرخشی و کنترل های فیزیکی تهویه مطبوع خود دست کشیده است. همه چیز اکنون در صفحه نمایش است. تقریباً هیچ دکمه، سوئیچ یا ولوم فیزیکی نمی بینیم – حتی یک ولوم برای صدا (اگرچه امیدواریم در سایه ها نزدیک اهرم تعویض دنده مانند CX-5 قدیمی پنهان شده باشد). حتی فرمان نیز دارای دکمه هایی است که به نظر می رسد لمسی هستند، اگرچه ممکن است در واقع دکمه های فیزیکی زیر یک سطح مشترک باشند.

حذف کنترل های فیزیکی تهویه مطبوع، فضای زیادی را در جلوی اهرم تعویض دنده و زیر دریچه های تهویه مرکزی باز کرده است که قطعاً ظرفیت ذخیره سازی را افزایش می دهد. حتی ممکن است یک شارژر بی سیم تلفن نیز در آنجا قرار گرفته باشد، اگرچه از تنها زاویه ای که ارائه شده است نمی توان آن را دید و مزدا نیز در این مورد چیزی نگفته است.

چیزهای جالبی نیز پشت فرمان در حال وقوع است. صفحه نمایش ابزار، حداقل در مدل نشان داده شده، کاملاً دیجیتالی به نظر می رسد، اگرچه ممکن است تریم های پایین تر همچنان یک صفحه نمایش ترکیبی دیجیتال/آنالوگ داشته باشند. مزدا دوباره در این مورد توضیحی نداده است. بین فرمان و صفحه نمایش ابزار، یک دوربین نظارت بر راننده دیده می شود که نشان می دهد مزدا به طور جدی سیستم های کمک راننده فعال خود را ارتقا داده است. مزدا البته هنوز در این مورد چیزی برای گفتن ندارد.

روی درب ها، دستگیره های کششی اکنون به جای افقی، مورب هستند و دستگیره های درب خود نیز به جای خمیده در وسط، صاف هستند. چرم دو رنگ جدید (واقعی یا مصنوعی، هنوز نمی دانیم) در این مدل از داشبورد تا پانل های بالایی درب ها ادامه می یابد، همانطور که روکش نقره ای نیز همینطور است. بیش از هر چیز، ما خوشحالیم که مزدا بالاخره یک رنگ داخلی به غیر از مشکی ارائه کرده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.