هزینه شارژ کارتریج و عوامل موثر بر قیمت آن
برای محاسبه هزینههای مربوط به شارژ کارتریج باید به فاکتورهایی مانند نوع کارتریج، نوع تونر و ماده مصرفی، برند تولید کننده محصول و همچنین تعداد دفعات شارژ قبلی توجه کرد. شاید بسیاری از افراد، به دنبال تمام شدن شدن شارژ کارتریج، این سوال را مطرح کنند که کارتریج نو بخرم یا همین محصول را مجددا شارژ کنم؟ در این مقاله قصد داریم این سوال را به طور کاملا تخصصی پاسخ بدهیم که «هزینه شارژ کارتریج چقدر است؟» و عوامل موثر بر هزینه شارژ این قطعات را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
نگاهی به عوامل موثر بر قیمت شارژ کارتریج
همانطور که پرینترها دارای برندهای تولیدکننده مختلفی هستند، کارتریجها هم توسط برندهای مختلفی تولید میشوند. اما این را بدانید که تعیین قیمت شارژ کارتریج فقط محدود به برند تولیدکننده نیست. بلکه باید به این موضوع هم توجه کنید که دستمزد تکنسین، نوع کارتریج و… نیز روی هزینههای شارژ کارتریج نقش دارند. هریک از این موارد را به طور دقیق در بخش بعدی زیر ذره بین خواهیم برد.
نوع کارتریج
امروزه دستگاههای پرینتر از کارتریجهای جوهرافشان و یا لیزری ممکن است بهرهمند باشند. شاید قیمت نمونههای لیزری بالاتر باشد، اما این را بدانید که برای استفادههای طولانی مدت گزینه گرانتری هستند. از سوی دیگر، همانطور که از نام این محصول برداشت میشود، پرینترهای جوهرافشان، از کارتریجهای جوهرافشان بهرهمند هستند. این دسته از کارتریجها برای چاپ عناصر روی کاغذ ها، از متریال جوهری استفاده میکنند. همچنین نمونههای لیزری هم از پودر به عنوان ماده چاپ بهره میبرند. به طور کلی میتوان ادعا کرد که کارتریجهای جوهرافشان نسبت به کارتریجهای لیزری گزینه مقرون به صرفهتری هستند. این را بدانید که ماده پودری که در کارتریج پرینترهای لیزری استفاده میشود، قیمت بالاتری نسبت به جوهر دارد.
نوع ماده بکار رفته در کارتریج
اینکه از چه نوع ماده پودری و یا چه نوع جوهری در پرینتر استفاده میشود، روی قیمت محصول تاثیر مهمی دارد. برای نمونه اگر از یک تونر باکیفیت؛ مانند تونر اورجینال استفاده کنید، شارژ کارتریج هزینه بالاتری نسبت به تونر بیکیفیت خواهد داشت. این را بدانید که استفاده از تونرهای بیکیفیت و غیراورجینال سبب میشود که کارتریج آسیب ببیند. به همین دلیل نه تنها انتخاب این تونر ها، کمکی به هزینهها نمیکند، بلکه چه بسا هزینه خرید کارتریج نو را نیز به شما تحمیل کند.
برند تولید کننده کارتریج
یکی از مهمترین عواملی که قیمت خدمات مربوط به کارتریج، از جمله شارژ، تعویض و… آنها را مشخص میکند، برند تولید کننده آنهاست. برندهای معتبر بدلیل برخورداری از اعتبار و سابقه قابل توجه، معمولا قیمتهای بالاتری تعیین میکنند. بنابراین نه تنها درباره خرید این محصول، بلکه خدمات جانبی مانند شارژ کارتریج هم باید به این فاکتور؛ یعنی برند تولیدکننده توجه کنید. همانطور که میدانید برندهایی مانند کارتریج canon، اچ پی و… از معتبرترین برندها در این زمینه هستند.
ظرفیت کارتریج
از دیگر عوامل تاثیرگذار برروی قیمت شارژ کارتریج، میتوان به ظرفیت این قطعه اشاره کرد. برخی از کارتریج ها، مانند آنهایی که در دستگاههای سازمانی استفاده میشوند، دارای ظرفیت بالاتری هستند. به همین دلیل حجم بیشتری از تونر و یا جوهر را استفاده میکنند. به همین دلیل باید هزینه بیشتری برای شارژکردن آنها پرداخت کنید. البته یک نکته مهم را نباید فراموش کنید. این را درنظر داشته باشید که علی رغم بالابودن هزینه شارژ کارتریجهای ظرفیت بالا، به دنبال شارژ کردن این کارتریج ها، هزینه چاپ به ازای هر صفحه کمتر میشود. به همین دلیل اگر به دنبال ایدهای مقرون به صرفه هستید، حتما به ظرفیت کارتریج توجه کنید. مورد دیگری که نه تنها قیمت شارژ کارتریج، بلکه قیمت سایر محصولات و خدمات را تحت تاثیر قرار میدهد، نوسانات بازار است.
نوسانات بازار
بدلیل اینکه قیمت دلار در کشور ما تغییرات بسیاری را متحمل میشود، قطعات خارجی مداوم قیمتشان تغییر میکند. به همین دلیل برای تعیین قیمت شارژ کارتریج، باید به نوسانات بازار هم توجه کنید. در این بین باید به تعرفههای شرکت تعویض کننده شارژ کارتریج و دستمزد عوامل تکنسین آنها هم توجه کافی داشته باشید. برای صرفه جویی در این هزینهها میتوانید به سراغ بستن قراردادهای سالانه بروید. ما در آوا فرهنگ آریا درخدمت شما هستیم تا بهترین خدمات مربوط به دستگاههای چاپی و اداری را از جمله شارژ کارتریج به شما ارائه کنیم. آن هم با قیمتی کاملا مناسب و کیفیتی مثال زدنی.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰