تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 16:52
کد خبر : 2910

“یادآوری فاجعه یک انفجار در پشت صحنه سریال: ای‌کاش‌های دهه گذشته”

“یادآوری فاجعه یک انفجار در پشت صحنه سریال: ای‌کاش‌های دهه گذشته”

در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۹۲، یک حادثه ناگوار در پشت صحنه سریال “معراجی‌ها” رخ داد. این حادثه منجر به انفجار شد و متأسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند. این واقعه تلخ باعث ایجاد غم و اندوه عمیقی در میان اهالی هنر شد. در آستانه دهمین سالگرد این حادثه تلخ، دلها

در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۹۲، یک حادثه ناگوار در پشت صحنه سریال “معراجی‌ها” رخ داد. این حادثه منجر به انفجار شد و متأسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند. این واقعه تلخ باعث ایجاد غم و اندوه عمیقی در میان اهالی هنر شد. در آستانه دهمین سالگرد این حادثه تلخ، دلها دوباره با یادآوری این دردناکی پر شده است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم و سریال “معراجی‌ها”، در دهمین سالگرد حادثه انفجار در پشت صحنه این سریال که منجر به کشته شدن پنج نفر و آسیب دیدن دو تن از عوامل این مجموعه شد، تصاویری را منتشر کرد و در صفحه شخصی خود اینگونه نوشت:

“چهارشنبه ۱۸ دی سال ۱۳۹۲، یک روز تلخ و فراموش‌نشدنی برای من و دوستانم و همکارانم بود. حدود ساعت ۱۰ صبح، تماس عجیبی با جیغ و گریه از خانم کمالی برنامه‌ریز ‘معراجی‌ها’ داشتم. فقط ترسیدم ولی نفهمیدم داستان چیست! تماس گرفتم، این‌بار علاوه بر جیغ و گریه، یک کلمه را تکرار می‌کرد: آقای ده‌نمکی!

آقای ده‌نمکی در دسترس نبود! اولین نفری که به ذهنم رسید تماس با سیدجواد هاشمی بود، با گریه توضیح داد چه فاجعه‌ای رخ داده! کسی نمی‌دانست دقیقا چه اتفاقی افتاده، فقط می‌دانستند حین آماده‌سازی صحنه یک انفجار رخ داده و چند نفر در لحظه جان‌ خود را از دست داده‌اند!”

همراه با آقای مرتضی متولی، مدیرتولید پروژه خودمان را به شهرک رساندیم. آقایان مهدی فرجی، مدیر وقت شبکه یک، و علیرضا رضاداد، دبیر وقت جشنواره فجر، هم خود را به شهرک سینمایی دفاع مقدس رساندند.

متأسفانه، یک بلوای ناگوار رخ داده بود. شوک انفجار باعث شده بود که کسی دقیقاً نداند چه کسانی در انفجار جان باخته‌اند. حتی تعداد زخمی‌ها نیز به تناقض اعلام می‌شد. شاید یک مدت زمان لازم بود تا بتوانم به وضعیت مسلط شوم.

همه دوستان فعال در جلوه‌های ویژه سینما خود را به شهرک دفاع مقدس رسانده بودند. خانواده‌ها یکی یکی اطلاعات را دریافت می‌کردند. حتی برخی از آنهایی که عزیزانشان سالم بودند، خود را به شهرک آورده بودند.

نه تنها من نمی‌دانستم چه باید انجام می‌دادم، بلکه نمی‌دانستم چه سرنوشتی پیش روی من و خانواده‌های داغدار است. با یاری خدا و کمک دوستان، هر چه بود از سرگذشت اما، داغ این عزیزان هنوز بعد از ۱۰ سال برای خانواده‌هایشان همچنان تازه است.

رضوی اظهار کرده است که پس از وقوع حادثه، دو مورد را تا سال بعد پیگیری کردم و تعداد زیادی از افراد حوزه سینما نیز در این مسیر همراهی کردند، اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم:

۱- از سازمان صدا و سیما خواستم که این عزیزان را به عنوان کارمندان سازمان در نظر بگیرد و حقوق بازنشستگی آنها را به خانواده‌هاشان تعلق گیراند.
۲- با توجه به اینکه گفته شده بود “زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا کمتر از شهادت نیست”، از دفتر مقام معظم رهبری درخواست کردیم که با توجه به اینکه حادثه بر سر یک کار دفاع مقدسی اتفاق افتاده، این عزیزان و خانواده‌هایشان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند. با امضای بزرگان سینما و ارجاع از دفتر مقام معظم رهبری، این درخواست در کمیسیون‌های بنیاد شهید تصویب شد و به نوعی به اتمام رسید.

این تهیه‌کننده افزود: دو نفر از این عزیزان، آقای حمید رضا شهیری و مرتضی مولایی، به شدت مجروح شدند و درمان آقای مولایی چند سال به طول انجامید. با کمک آقایان دکتر دارابی، امین توکلی زاده، رحمان سیفی آزاد و مدیران وقت صدا و سیما، تشییع مناسبی برای این عزیزان برگزار شد و خانواده‌ها در سال اول نیز پوشش داده شدند.

رضوی در پایان از درگذشتگان این حادثه یاد کرده و نوشته است: نام این عزیزان، جواد شریفی راد، علی اکبر رنجبر، رضا فرجی، مهدی مرادی، جمشید احسانی فر، برای همیشه در سینمای ایران ماندگار شد اما کم لطفی‌هایی که در حق خانواده‌های آنها اتفاق افتاده هم از یاد نخواهد رفت!

وی تصریح کرده است که قرار بود بعد از این حادثه زیرساخت‌های کارهای جنگی تغییر کند، اما ۱۰ سال گذشته و هیچ اتفاقی پیش نیامد. حالا نیز اگر به لطف خدا اتفاقی پیش نیاید، هیچ تغییری رخ نخواهد داد و همه چیز در حد شعار باقی خواهد ماند.

در پایان، مهدی فرجی نیز که در آن مقطع مدیر شبکه یک سیما بوده، با یادآوری این فاجعه هولناک، اندوه بزرگ این حادثه بعد از ۱۰ سال را یادآور شده و با انتشار تصاویر دلخراش از این حادثه، از درگذشتگان یاد کرده و عنوان کرده است: “۱۰ سال پیش در هنگام فیلمبرداری سریال ‘معراجی‌ها’ پنج تن از عوامل در اثر انفجار به شهادت رسیدند. روحشان شاد و یادشان گرامی.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی