Nothing Phone 3: پرچمداری محتاطانه اما جسورانه در بازار امریکا

آیا گوشی جدید Nothing با کنار گذاشتن جلوه های نوری، جذابیت گذشته را از دست داده است؟ پرچمدار جدید Nothing با قیمتی پرچمدارانه و تغییراتی جسورانه، این ماه راهی بازار امریکا می شود. اما آیا حذف نمایشگر نوری خاص این شرکت به نفع آن خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا به جزئیات این گوشی
آیا گوشی جدید Nothing با کنار گذاشتن جلوه های نوری، جذابیت گذشته را از دست داده است؟ پرچمدار جدید Nothing با قیمتی پرچمدارانه و تغییراتی جسورانه، این ماه راهی بازار امریکا می شود. اما آیا حذف نمایشگر نوری خاص این شرکت به نفع آن خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا به جزئیات این گوشی مرموز بپردازید!
Nothing Phone 3؛ ورود آرام اما متفاوت به بازار پررقابت آمریکا
به گزارش خانه مهتاب از ورج، شرکت نوپا و جاه طلب Nothing، جدیدترین گوشی خود، Nothing Phone 3 را معرفی کرده است که قرار است در این ماه وارد بازار امریکا شود. این گوشی که Nothing ان را “اولین پرچمدار واقعی” خود می داند، با تغییراتی قابل توجه در طراحی و سخت افزار، قصد دارد خود را در کنار غول های بازار مانند ایفون ۱۶، گلکسی اس ۲۵ و پیکسل ۹ قرار دهد. با این حال، مهم ترین تغییر این گوشی، کنار گذاشتن “جلوه های نوری گلیف” (Glyph interface) است که امضای طراحی Nothing محسوب می شد.
پایان نمایش نور و تولد گلیف ماتریکس
کارل پی، بنیانگذار و مدیر عامل Nothing، در مراسم معرفی Phone 3 به خبرنگاران اعلام کرد که “رابط گلیف یک ابزار تبلیغاتی نیست”، اما بلافاصله پس از ان، خبر از قابلیت جدیدی داد که به کاربران اجازه می دهد بازی “چرخاندن بطری” را روی قاب پشتی گوشی انجام دهند. این پیام های متناقض، کمی گیج کننده به نظر می رسد. با این حال، در دفاع از Nothing باید گفت که این شرکت در بخش های دیگر، مرتکب چنین اشتباهی نشده است. Phone 3، به گفته این شرکت، “اولین گوشی پرچمدار واقعی” Nothing است، نکته ای که این شرکت مشتاق است بر ان تاکید کند: تراشه پرچمدار، دوربین پرچمدار، و قیمت پرچمدار.
ورود قدرتمند به بازار امریکا
در واقع، این گوشی انقدر پرچمدار است که Nothing تصمیم گرفته ان را به صورت رسمی در بازار امریکا عرضه کند — اولین عرضه رسمی این شرکت در امریکا از زمان Phone 2 در سال ۲۰۲۳. پی می گوید این اقدام تنها برای گوشی های “پریمیوم” Nothing منطقی است. Phone 3 با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه می شود تا با ایفون ۱۶، گلکسی اس ۲۵، و پیکسل ۹ رقابت کند، به خصوص که Nothing اکنون خود را به طور قاطع از ریشه های میان رده خود دور می کند. پی می گوید این شرکت احساس می کند اماده “رقابت با محصولات در این سطح قیمتی” است. پیش خرید این گوشی از ۴ جولای اغاز می شود و فروش عمومی از ۱۵ جولای در فروشگاه انلاین Nothing و امازون در امریکا شروع خواهد شد. Nothing اعلام کرده است که این گوشی با شبکه های تی موبایل و ای تی اند تی کاملا سازگار است، و “پشتیبانی 5G محدودتر” برای وریزون خواهد داشت.
مشخصات فنی در حد پرچمداران
با وجود اینکه Phone 3 گران ترین گوشی Nothing تا به امروز است، اما مشخصات ان روی کاغذ با قیمت ان مطابقت دارد. تراشه اسنپدراگون 8S نسل ۴ اگرچه قدرتمندترین تراشه موجود در حال حاضر نیست، اما عملکرد ان باید برای تمام بازی های موبایل به جز موارد بسیار سنگین کافی باشد، به خصوص با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم. حافظه داخلی از ۲۵۶ گیگابایت اغاز می شود و می توانید با ۱۰۰ دلار اضافی، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را تهیه کنید.
Phone 3 از یک باتری سیلیکون کربن استفاده می کند، که فناوری نسبتا جدیدی است و قرار دادن باتری های بزرگ در گوشی های کوچک را اسان تر می کند. در این گوشی، این به معنای یک ظرفیت سخاوتمندانه ۵۱۵۰ میلی امپر ساعتی است، که با سرعت شارژ سیمی ۶۵ وات و شارژ بی سیم ۱۵ وات ترکیب شده است. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED بیش از دو برابر روشن تر از Phone 2 است، و رتبه مقاومت در برابر اب و گرد و غبار IP68 نیز برای Nothing یک نو اوری محسوب می شود. هر چهار دوربین — سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو — ۵۰ مگاپیکسل هستند، اگرچه تا زمانی که ورج گوشی را به درستی تست نکند، نمی توان گفت که ایا انها خوب هستند یا خیر. پردازش دوربین Nothing قبلا کمی از رقبا عقب مانده بود، بنابراین این یک زمینه برای مشاهده خواهد بود.
گلیف ماتریکس: تکامل یا عقب گرد؟
همه اینها با سایر گوشی های پرچمدار همخوانی دارد، پس چه چیزی Phone 3 را مانند Nothing می کند؟ اینجاست که طراحی جدید و بدون “حقه” گلیف وارد عمل می شود. در حالی که گوشی های Nothing قبلی دارای مجموعه ای از نوار های نوری بودند که می توانستند در الگو های سفارشی برای اعلان ها و اهنگ های زنگ بدرخشند، اینها اکنون با یک نمایشگر کوچک LED ماتریس نقطه ای در یک گوشه در پشت گوشی جایگزین شده اند.
گلیف ماتریکس بلافاصله کمتر چشمگیر از طراحی گوشی های قدیمی تر و کمتر منحصر به فرد است — اسوس سال هاست که نمایشگر های ماتریس نقطه ای را در پشت گوشی های گیمینگ ROG خود قرار داده است. پی می گوید مزیت این کار این است که اعلان های سفارشی می توانند “بسیار فوری تر” باشند، با تصاویر یا ایموجی های به راحتی قابل تشخیص که به برنامه ها و مخاطبین خاص مرتبط می شوند، به جای انیمیشن های انتزاعی که ممکن است در یک نگاه به سختی قابل درک باشند.
سرگرمی های گلیف و دکمه جدید Essential Key
سپس، بازی های متمرکز بر گلیف وجود دارد که رسما Glyph Toys نامیده می شوند و برای افزودن حس سرگرمی طراحی شده اند که “در حال حاضر به شدت در این فضا کمبود دارد.” Phone 3 با بازی های چرخاندن بطری، سنگ کاغذ قیچی، و موارد کاربردی تر مانند کرنومتر و نشانگر باتری عرضه می شود، که می توانید با استفاده از یک دکمه لمسی که در میان اشکال مختلف در پشت شفاف گوشی پنهان شده است، بین انها جابجا شوید. پی پیشنهاد می کند که می توانید از چرخاندن بطری برای کمک به تصمیم گیری در مورد تقسیم صورت حساب شام استفاده کنید، که یکی از ان شوخی هایی است که در طول یک سخنرانی اصلی خوب به نظر می رسد اما وقتی واقعا به ان فکر می کنید منطقی نیست.
پی اصرار دارد که Nothing هنوز کار خود را با گلیف ماتریکس به پایان نرسانده است. او “قابلیت گسترش” را هیجان انگیزترین بخش طراحی جدید می داند و به Glyph Toys اشاره می کند که قبلا بر اساس ایده های “جامعه” طرفداران این شرکت توسعه یافته اند، مانند یک گوی جادویی ۸. پی می گوید: “فکر می کنم انها ممکن است موارد استفاده جدیدی را اختراع کنند که ما حتی به ان فکر نکرده ایم.”
Phone 3 همچنین شاهد بازگشت Essential Key است، دکمه جانبی که در Phone 3A و 3A Pro در اوایل سال جاری معرفی شد. این دکمه قابل تنظیم است، اما به طور پیش فرض برنامه Essential Space را راه اندازی می کند، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی که اسکرین شات ها را ذخیره و تجزیه و تحلیل می کند تا به شما یاداوری هایی در مورد رویداد ها یا برنامه های سفر بدهد. قابلیت جدید این گوشی، گزینه رونویسی و خلاصه سازی صدای جلسات، به همراه یک نوار جستجوی جهانی است که می تواند همه چیز از مخاطبین گرفته تا عکس ها را ردیابی کند و به سوالات اساسی واقع گرایانه پاسخ دهد.
نتیجه گیری
Phone 3 یک گام بزرگ برای Nothing است. این اولین حرکت این شرکت به بازار پرچمداران و اولین تلاش ان برای ورود جدی به بازار امریکا در دو سال گذشته است، بنابراین شاید تعجبی ندارد که طراحی جدید گلیف این گوشی کمی محافظه کارانه تر از چیزی است که به ان عادت کرده ایم. با این حال، اقدام محافظه کارانه Nothing، گوشی جسورانه تر و بحث برانگیزتری نسبت به هر گوشی سامسونگ یا اپل در سال های اخیر تولید کرده است — فقط ان را یک “ابزار تبلیغاتی” ننامید.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰