تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 23:23
کد خبر : 2970

آغاز تولید تراشه‌های ۲ نانومتری اپل ممکن است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود

آغاز تولید تراشه‌های ۲ نانومتری اپل ممکن است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود

با توجه به گزارش دیجی‌تایمز، تراشه‌های ۲ نانومتری که برای دستگاه‌های آینده اپل طراحی شده‌اند، در لیست برنامه‌های تولیدی سال آینده واقع شده‌اند. شرکت TSMC قرار است در اوایل ماه آوریل با نصب تجهیزات لازم برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری خود آغاز کند. اپل به عنوان یکی از اولین شرکت‌هایی بود که از فناوری ۳

با توجه به گزارش دیجی‌تایمز، تراشه‌های ۲ نانومتری که برای دستگاه‌های آینده اپل طراحی شده‌اند، در لیست برنامه‌های تولیدی سال آینده واقع شده‌اند.

شرکت TSMC قرار است در اوایل ماه آوریل با نصب تجهیزات لازم برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری خود آغاز کند. اپل به عنوان یکی از اولین شرکت‌هایی بود که از فناوری ۳ نانومتری TSMC با تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس استفاده کرد. احتمالاً اپل همین الگو را با فناوری ۲ نانومتری برای تولید تراشه‌های آینده خود ادامه خواهد داد.

ماه گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که شرکت TSMC نمونه اولیه پردازنده‌های ۲ نانومتری خود را به اپل نشان داده است، حتی قبل از معرفی عمومی آن. اپل با TSMC در حال همکاری نزدیک است تا فناوری ۲ نانومتری را برای توسعه و اجرای آن در محصولات خود به کار گیرد. این تراشه‌ها با چگالی بالا، عملکرد بهتر و کارایی برتر ترانزیستور نسبت به مدل‌های ۳ نانومتری و نودهای مشابه را ارائه می‌دهند.

به گزارش امروز، TSMC در حال بررسی است که کدام کارخانه خود را برای شروع تولید تراشه‌های ۱.۴ نانومتری در سال ۲۰۲۷ انتخاب کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی