تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 17:19
کد خبر : 759

خواص آیه ۹ سوره یس بر اساس روایات مختلف

خواص آیه ۹ سوره یس بر اساس روایات مختلف

آیه ۹ سوره یس به شرح زیر است: “وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ” ترجمه: و ما قرار دادیم در پیش روی آنها سدی و در پشتشان سدی (تا به راه خود برنگردند) و آنها را پوشاندیم، پس آنها نمی‌بینند. بر اساس روایات مختلف، این آیه دارای خواص زیادی

آیه ۹ سوره یس به شرح زیر است:

“وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ”

ترجمه: و ما قرار دادیم در پیش روی آنها سدی و در پشتشان سدی (تا به راه خود برنگردند) و آنها را پوشاندیم، پس آنها نمی‌بینند.

بر اساس روایات مختلف، این آیه دارای خواص زیادی است:

موافقت با دعای حضرت علی (ع): بر اساس یکی از روایات، حضرت علی (ع) در دعایی که برای نجات از گرفتاری و بلا می‌خواند، از این آیه نیز استفاده می‌کرد. با توجه به این روایت، برخی معتقدند که این آیه برای دفع بلا و مشکلات موثر است.
موجب آرامش و صفای قلب: بر اساس روایات دیگر، خواندن این آیه به طور مداوم می‌تواند باعث آرامش و صفای قلب شود و از جمله خواص آن است.
موافقت با آیات دیگر قرآن: بر اساس برخی تفاسیر، این آیه به معنای ایجاد حصاری بین بندگان خداوند و گناهانشان است. بر این اساس، این آیه با آیات دیگر قرآن که درباره حفظ و حصنت از گناهان و شیطان هستند، موافقت دارد.
موجب حفظ امنیت و آرامش: بر اساس برخی تفاسیر، این آیه به معنای ایجاد حصاری بین بندگان خداوند و تهدیدات و خطرات بیرونی است. بر این اساس، خواندن این آیه و یادآوری آن می‌تواند به حفظ امنیت و آرامش کمک کند.

آیات دیگری که می تواند به محافظت از شر کمک کند چیست؟

آیات متعددی در قرآن وجود دارد که اعتقاد بر این است که به محافظت از شر کمک می کند. در اینجا چند نمونه هستند:

آیت الکرسی (آیه عرش): یکی از مشهورترین آیات قرآن برای محافظت از شر است. در سوره بقره آیه ۲۵۵ آمده است و مسلمانان برای مصارف مختلف از جمله برای محافظت از بلا می خوانند.

سوره فلق (سوره فجر): این سوره صد و سیزدهم قرآن است و برای محافظت از بلا نیز تلاوت می شود. شامل آیاتی است که از شر حسد و جادو و دیگر چیزهای مضر پناه می برد.

سوره ناس (سوره انسان): این سوره صد و چهاردهمین سوره قرآن است و برای حفظ از شر تلاوت می شود. از شر نجواهای شیطان و کسانی که جادوی سیاه می کنند پناه می برد.

سوره اخلاص: اگرچه این سوره به طور خاص برای محافظت از شر تلاوت نشده است، اما اعتقاد بر این است که ابزار قدرتمندی برای محافظت و تطهیر معنوی است. بر یگانگی خداوند تأکید می کند و برای اهداف مختلف از جمله برای محافظت از شر خوانده می شود.

شایان ذکر است که در حالی که اعتقاد بر این است که این آیات برای محافظت از شر مفید است، اما مهم است که اقدامات عملی برای محافظت از خود انجام دهید و در صورت نیاز از متخصصان کمک بگیرید.

آیه ۹ سوره یس برای چیست

خواص آیه ۹ سوره یاسین

خواص وجعلنا من بین ایدیهم سدا

کاربرد آیه وجعلنا من بین ایدیهم

خواص آیه و جعلنا من بین ایدیهم سدا

خواص آیه ۹ سوره یس

دعای وجعلنا من بین ایدیهم برای چیست

آیه وجعلنا من بین ایدیهم سدا برای چیست

خواص آیه ۹ سوره یس

خواص ایه ۹ سوره یس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی