تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 12:44
کد خبر : 4465

خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره این میوه بدانید

خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره این میوه بدانید

انجیر خشک یکی از خشکبارهای مفید است که توصیه می‌شود آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این میوه فواید زیادی برای بدن دارد و حتی به بیماران هم توصیه می‌شود. در این مطلب به خواص انجیر خشک و نحوه خرید آن می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان یک فروشگاه معتبر برای خرید

انجیر خشک یکی از خشکبارهای مفید است که توصیه می‌شود آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این میوه فواید زیادی برای بدن دارد و حتی به بیماران هم توصیه می‌شود. در این مطلب به خواص انجیر خشک و نحوه خرید آن می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان یک فروشگاه معتبر برای خرید خشکبار معرفی می‌کنیم.

ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک به شرح زیر است:

– کالری: ۲۲۰ کیلو کالری
– چربی کل: ۰٫۴ گرم
– چربی اشباع شده: ۰٫۰۶۲ گرم
– کلسترول: ۰
– سدیم: ۴ میلی گرم
– کربوهیدرات: ۲۷٫۵۷ میلی‌گرم
– فیبر: ۴٫۲ گرم
– شکر: ۲۳٫۳۵ گرم
– پروتئین: ۱٫۴۲ گرم
– کلسیم: ۷۰ میلی‌گرم
– آهن: ۰٫۸۸ میلی‌گرم
– پتاسیم: ۲۹۴ میلی‌گرم
– ویتامین C: ۴.۵ میلی‌گرم

خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره این میوه بدانید

۱۰ تا از مهم‌ترین خواص انجیر خشک به شرح زیر است:

خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره آن بدانید

۱.بهبود هضم: انجیر خشک حاوی فیبر غذایی زیادی است که به جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک می‌کند. به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود.

۲. کاهش وزن: انجیر خشک دارای کمترین مقدار کالری است و به افرادی که در رژیم کاهش وزن هستند، کمک می‌کند تا به نتایج مطلوبشان برسند.

۳. کنترل فشار خون: انجیر خشک حاوی پتاسیم است که به حفظ تعادل بین سدیم و پتاسیم در بدن کمک می‌کند و از افزایش فشار خون جلوگیری می‌کند.

۴.آنتی اکسیدان: مقدار آنتی اکسیدان‌های موجود در انجیر خشک، بیشتر از بسیاری از میوه‌های دیگر است و به بدن کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند.

۵. پیشگیری از بیماری‌های قلبی: آنتی اکسیدان‌های موجود در انجیر خشک، از آسیب رسیدن به رگ‌های خونی و بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند.

۶. مقابله با سرطان: آنتی اکسیدان‌های موجود در انجیر خشک می‌توانند از آسیب رسیدن به DNA که ممکن است منجر به سرطان شود، جلوگیری کنند.

۷. تقویت استخوان: انجیر خشک حاوی کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

۸.کنترل دیابت: انجیر خشک می‌تواند به افراد دیابتی کمک کند و اگر با میزان متعادلی مصرف شود، مناسبی برای قند خون است.

۹.مقابله با کم‌خونی: مصرف انجیر خشک باعث افزایش سطح هموگلوبین خون می‌شود و می‌تواند در درمان کم‌خونی کمک کند.

۱۰.افزایش باروری: انجیر خشک باعث افزایش باروری و میل جنسی می‌شود، زیرا حاوی مواد معدنی مهمی مانند روی، منگنز و منیزیم است که برای سلامتی باروری انسان ضروری هستند.

خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره این میوه بدانید خواص انجیر خشک | همه چیزی که باید درباره این میوه بدانید

این خواص انجیر خشک، تنها چند مورد از مزایای این میوه مفید هستند که می‌توانند به سلامتی بدن کمک کنند.

انجیر خشک، به عنوان یکی از میوه‌هایی که دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند، می‌تواند از آسیب رسیدن به DNA و تولید سلول‌های خطرناک سرطانی جلوگیری کند. همچنین، مصرف انجیر خشک می‌تواند به تقویت استخوان کمک کند؛ زیرا هر عدد انجیر خشک حاوی ۳ درصد کلسیم است و این مواد معدنی می‌توانند تراکم و استحکام استخوان را افزایش دهند.

همچنین، انجیر خشک می‌تواند برای افراد دیابتی مفید باشد، زیرا در صورت مصرف متعادل، می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای قند باشد. این میوه همچنین می‌تواند به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک کند، زیرا با افزایش سطح آهن در بدن، سطح هموگلوبین خون نیز افزایش می‌یابد.

درباره باروری هم باید اشاره کرد که انجیر می‌تواند باروری و میل جنسی را افزایش دهد؛ زیرا حاوی مواد معدنی مانند روی، منگنز و منیزیم است که برای بهبود سلامت باروری انسان لازم هستند.

پس از خرید آنلاین انجیر خشک، مهم است که برای نگهداری از آن محیط مناسبی را فراهم کنید، زیرا انجیر خشک به سرعت ممکن است فاسد شود. بنابراین، بهتر است آن را در محیط خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید تا از تماس با رطوبت و نور خورشید جلوگیری شود. استفاده از بسته‌بندی‌های نایلونی زیپ‌دار یا قوطی‌هایی با درب محکم بهترین روش برای نگهداری انجیر است. در صورت قرار دادن آن در یخچال یا فریزر، خشک و سفت خواهد شد.

فصل خرید انجیر خشک تازه از تابستان تا اوایل مهر است، اما می‌توانید در هر فصلی از سال این محصول را تهیه کنید. در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که انجیر در شرایط مناسب نگهداری شده و کیفیت آن حفظ شده است.

 

برای خرید آنلاین انجیر خشک، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه استفاده کنید. قبل از خرید، نظرات مشتریان پیشین را بررسی کرده و با قیمت‌های مختلف فروشگاه‌ها آشنا شوید. همچنین، با شرایط مرجوعی محصول آشنا شده و در صورت عدم رضایت، بتوانید محصول را مرجوع کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی