تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 5:39
کد خبر : 1445

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه

کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که می‌توانید در خانه تهیه کنید. در ادامه، به شما یکی از روش‌های تهیه این دسر خوشمزه را معرفی می‌کنیم: مواد لازم: ۲۰۰ گرم شکلات تلخ ۲۰۰ گرم کرم خامه ۱۵۰ گرم کره نرم ۴ عدد تخم مرغ ۱۰۰ گرم بستنی وانیلی ۱۵۰

کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که می‌توانید در خانه تهیه کنید. در ادامه، به شما یکی از روش‌های تهیه این دسر خوشمزه را معرفی می‌کنیم:

مواد لازم:

۲۰۰ گرم شکلات تلخ
۲۰۰ گرم کرم خامه
۱۵۰ گرم کره نرم
۴ عدد تخم مرغ
۱۰۰ گرم بستنی وانیلی
۱۵۰ گرم آرد سفید
۵۰ گرم پودر کاکائو
۱ قاشق چای‌خوری پودر شیرین‌کننده
۱ قاشق چای‌خوری وانیل
۱ قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر
نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

اولین قدم در تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی، آماده کردن قالب کیک است. قالب را با کره تغلیظ شده چرب کنید و کاغذ روغنی روی آن را بگذارید.
شکلات تلخ را در یک ظرف مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و آن را درون یک قابلمه آب جوش قرار دهید تا آب جوش آن را بگیرد و شکلات آبکشی شود. سپس آن را در یک ظرف دیگر بریزید.
کرم خامه، کره نرم، شیرین‌کننده و وانیل را با هم در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و آن را با استفاده از میکسر بزرگ به صورت یکدست درآورید.
آرد، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آن را به مخلوط کرم خامه و تخم مرغ اضافه کنید و با استفاده از میکسر بزرگ به صورت یکدست درآورید.
حالا شکلات آبکشیده را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از میکسر بزرگ به صورت یکدست درآورید. در نهایت، بستنی وانیلی را به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید.
حالا مخلوط را درون قالب کیک ریخته و درون فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزید. بعد از پختن، کیک را از قالب خارج کرده و به دلخواه با تزئیناتی مانند شکلات ریز، پودر قند یا مغزهای خشک فرنگی تزئین کنید.
حالا کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی آماده است! آن را با چای یا قهوه سرو کنید و از طعم لذیذش لذت ببرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی