تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 - 10:42
کد خبر : 549

عاقبت بها دادن زیادی به فرزندان و پرتوقعی آن ها

عاقبت بها دادن زیادی به فرزندان و پرتوقعی آن ها

عاقبت بها دادن زیادی به فرزندان و پرتوقعی آن‌ها می‌تواند برای آن‌ها ضرر زیادی به همراه داشته باشد. این ایده که با دادن بهترین‌ها به فرزندان، آن‌ها را بیشتر دوست داریم، ممکن است در برخی موارد درست باشد، اما در بسیاری از موارد، می‌تواند به شکلی که از دید بلندمدت، منفی برای فرزندان باشد، تاثیرگذار

عاقبت بها دادن زیادی به فرزندان و پرتوقعی آن‌ها می‌تواند برای آن‌ها ضرر زیادی به همراه داشته باشد. این ایده که با دادن بهترین‌ها به فرزندان، آن‌ها را بیشتر دوست داریم، ممکن است در برخی موارد درست باشد، اما در بسیاری از موارد، می‌تواند به شکلی که از دید بلندمدت، منفی برای فرزندان باشد، تاثیرگذار باشد.

اگر فرزندان به هر چه می‌خواهند دسترسی داشته باشند، آن‌ها ممکن است ارزش کار و تلاش را درک نکنند و به طور ناخودآگاه برای دست‌یابی به همه چیز انتظار بالا داشته باشند. این ممکن است باعث کاهش انگیزه و تلاش فرزندان برای دستیابی به هدف‌هایشان شود و در نتیجه، موفقیت‌های واقعی برای آن‌ها به دست نخواهد آمد.

علاوه بر این، پرورش فرزندان با پرتوقعی ممکن است باعث ایجاد فشار و استرس برای آن‌ها شود. آن‌ها ممکن است احساس کنند که باید همیشه به توقعات دیگران پاسخ دهند و این ممکن است به طور ناخودآگاه باعث کاهش رضایت و خوشبختی آن‌ها شود.

بنابراین، بهتر است به فرزندان فرصتی برای تجربه تلاش و موفقیت و شکست داده شود. آن‌ها باید بیاموزند که برای دستیابی به هدف‌های خود باید تلاش کنند و به طور مستمر به آن‌ها اشاره شود که اشتیاق و تلاش بیشتر، به موفقیت‌های بیشتر منجر می‌شود.

چطور می‌توانم به فرزندانم کمک کنم که انگیزه و تلاش بیشتری داشته باشند؟

برای کمک به فرزندانتان برای داشتن انگیزه و تلاش بیشتر، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

به آن‌ها کمک کنید تا هدف‌های مشخص و قابل دستیابی داشته باشند: اگر فرزندانتان هدف‌های مشخص و قابل دستیابی داشته باشند، آن‌ها بهتر می‌توانند برای دستیابی به آن‌ها تلاش کنند.
تشویق و تمجید از تلاش و پیشرفت آن‌ها: با تشویق و تمجید از تلاش و پیشرفت فرزندانتان، آن‌ها بیشتر به خود اعتماد کرده و انگیزه و تلاش بیشتری برای دستیابی به هدف‌هایشان خواهند داشت.
ایجاد فضای امن برای انجام خطاها و اشتباهات: فرزندانتان باید بدانند که اشتباه کردن طبیعی است و قابل قبول است و هرگز برای این که از خطاهایشان بیاموزند، نباید مورد انتقاد قرار گیرند.
به آن‌ها نشان دهید که شما به آن‌ها اعتماد دارید: با نشان دادن اعتماد به فرزندانتان، آن‌ها به خود اعتماد کرده و بهتر می‌توانند تلاش کنند.
به آن‌ها نشان دهید که تلاش بیشتر، به موفقیت بیشتر منجر می‌شود: با به آن‌ها نشان دادن این که تلاش بیشتر به موفقیت بیشتر منجر می‌شود، آن‌ها بیشتر تلاش خواهند کرد.
با آن‌ها صحبت کنید: با صحبت کردن با فرزندانتان، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا بهتر بفهمند که چه می‌خواهند و چگونه می‌توانند به آن‌ها دست یابند.

با اجرای این راهکارها، می‌توانید به فرزندانتان کمک کنید تا انگیزه و تلاش بیشتری داشته باشند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

چطور می‌توانم فرزندم را تشویق کنم که به هدفش ادامه دهد؟

برای تشویق فرزندتان به دنبال کردن هدفش، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

تشویق و تمجید از پیشرفت‌هایش: با تشویق و تمجید از پیشرفت‌های فرزندتان، او را به ادامه تلاش برای دستیابی به هدفش تشویق می‌کنید. بهتر است به فرزندتان نشان دهید که به پیشرفت‌های او اهمیت می‌دهید و از تلاش‌هایش خرسندید.
ایجاد برنامه‌های کوتاه مدت: برای به دست آوردن هدف، ممکن است برای فرزندتان طولانی باشد. اما با ایجاد برنامه‌های کوتاه مدت، می‌توانید به او نشان دهید که بهترین راه برای رسیدن به هدف، به دست آوردن اهداف کوچکتر است.
قرار دادن اهداف و مسابقه با خودش: برای تشویق فرزندتان به ادامه دادن به هدفش، می‌توانید به او کمک کنید تا با خودش مسابقه کند. برای مثال، می‌توانید به او یادآوری کنید که چگونه در یک هفته یک ساعت بیشتر درس بخواند یا یاد بگیرد.
ارائه حمایت و کمک: حمایت و کمک به فرزندتان می‌تواند به او اعتماد به نفس بدهد و به او نشان دهد که شما در کنار او هستید و به او کمک می‌کنید تا به هدفش برسد.
نشان دادن پیشنهادها و گزینه‌های دیگر: ممکن است فرزندتان به دنبال هدفی بگرداند که در واقع برایش مناسب نباشد. در این مواقع، بهتر است به او پیشنهادها و گزینه‌های دیگری بدهید تا بهترین گزینه را برایش پیدا کند.
برای او نمونه‌های موفقیت بزرگ نشان دهید: با نشان دادن نمونه‌های موفقیت بزرگ، می‌توانید به فرزندتان نشان دهید که در رسیدن به هدفش هیچ چیز امکان‌پذیر نیست.

با اجرای این روش‌ها، می‌توانید به فرزندتان کمک کنید که به هدفش ادامه دهد و به موفقیت دست یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی