تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1403 - 0:27
کد خبر : 7207

آئودی از استراتژی نام‌گذاری نوین خود صرف نظر کرد و به روش سنتی بازگشت

آئودی از استراتژی نام‌گذاری نوین خود صرف نظر کرد و به روش سنتی بازگشت

در دنیای پویای خودرو سازی، شرکت‌ ها همواره به دنبال راه‌هایی برای بهبود و تمایز محصولات خود هستند. یکی از این راه‌ها، استفاده از سیستم‌ های نام‌ گذاری خاص برای دسته‌ بندی و شناسایی مدل‌ های مختلف است. شرکت خودرو سازی آلمانی آئودی نیز در همین راستا، اخیراً تصمیم به تغییر استراتژی نام‌ گذاری خودرو

در دنیای پویای خودرو سازی، شرکت‌ ها همواره به دنبال راه‌هایی برای بهبود و تمایز محصولات خود هستند. یکی از این راه‌ها، استفاده از سیستم‌ های نام‌ گذاری خاص برای دسته‌ بندی و شناسایی مدل‌ های مختلف است. شرکت خودرو سازی آلمانی آئودی نیز در همین راستا، اخیراً تصمیم به تغییر استراتژی نام‌ گذاری خودرو های خود گرفته است. این تصمیم که با هدف شفاف‌ سازی و تفکیک بهتر مدل‌ ها اتخاذ شده بود، پس از گذشت مدتی با تغییر رویکرد و بازگشت به سیستم نام‌ گذاری سنتی همراه شده است. در این مقاله، به بررسی علل این تغییر و جزئیات مربوط به آن می‌پردازیم.

استراتژی نام‌گذاری آئودی جدید و چالش‌ های آن

در اوایل سال ۲۰۲۳، آئودی از استراتژی جدید خود برای نام‌گذاری خودروها رونمایی کرد. بر اساس این استراتژی، خودروهای الکتریکی با اعداد زوج و خودروهای احتراقی با اعداد فرد نام‌گذاری می‌شدند. هدف از این تغییر، تفکیک بهتر این دو دسته از خودروها و ایجاد شفافیت بیشتر برای مشتریان بود. با این حال، این استراتژی با چالش‌هایی روبرو شد.

یکی از مشکلات اصلی، سردرگمی مشتریان در تشخیص نوع پیشرانه خودرو از روی نام آن بود. به عنوان مثال، مشخص نبود که آیا مدلی که با عدد زوج نام‌گذاری شده، الکتریکی است یا خیر. علاوه بر این، سیستم نام‌گذاری جدید با ساختار سنتی و شناخته‌شده‌ی آئودی که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، در تضاد بود. این موضوع باعث نارضایتی برخی از طرفداران این برند شد.

بازگشت به سیستم نام‌گذاری سنتی

با توجه به مشکلات مطرح شده، آئودی تصمیم گرفت که از استراتژی جدید خود صرف نظر کند و به سیستم نام‌گذاری قبلی بازگردد. در این سیستم، اعداد همچنان نشان‌دهنده‌ی اندازه خودرو خواهند بود، نه نوع پیشرانه. برای تمایز بین خودروهای مختلف آئودی از پسوندهای مختلفی استفاده خواهد شد که نوع پیشرانه را مشخص می‌کنند. به عنوان مثال، TFSI برای بنزینی، TFSIe برای پلاگین هیبریدی، TDI برای دیزلی و e-Tron برای الکتریکی. همچنین، پسوندهای سدان، آوانت و اسپرت‌بک برای مشخص کردن نوع بدنه خودرو به کار خواهند رفت.

نخستین خودرو با سیستم نام‌گذاری جدید

نخستین خودرویی که از این سیستم نام‌گذاری جدید آئودی استفاده خواهد کرد، نسل بعدی آئودی A6 خواهد بود. این مدل که قرار بود به A7 تغییر نام دهد، همچنان A6 باقی خواهد ماند و در دو نسخه بنزینی و الکتریکی (A6 e-tron) عرضه خواهد شد. در۱ مورد RS6 Avant نیز گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است از موتور V8 به موتور V6 پلاگین هیبریدی تغییر کند.

تغییر رویکرد آئودی در تولید خودروهای الکتریکی

بر اساس گزارش Motor1، آئودی قصد داشت تا سال ۲۰۳۳ به طور کامل به تولید خودروهای الکتریکی روی آورد، اما با توجه به تقاضای زیاد مشتریان برای خودروهای احتراق داخلی، این برنامه با تغییراتی روبرو شده و رویکردی انعطاف‌پذیرتر اتخاذ شده است. مدل‌های A1 و Q2 از خط تولید آئودی حذف خواهند شد و سیستم نام‌گذاری جدید فقط برای مدل‌های آینده اعمال خواهد شد و مدل‌های فعلی تغییر نام نخواهند داد. به عنوان مثال، نسل جدید A5 به A4 برنمی‌گردد.

نتیجه‌گیری

در پایان، باید به این نکته اشاره کرد که تغییر استراتژی‌های نام‌گذاری در صنعت خودرو امری رایج است و شرکت‌ها همواره در تلاشند تا بهترین و کارآمدترین روش‌ها را برای معرفی و بازاریابی محصولات خود انتخاب کنند. با وجود این، به نظر می‌رسد که آئودی پس از تجربه‌ای ناموفق، بار دیگر به ارزش و اهمیت سیستم نام‌گذاری سنتی خودرو خود پی برده و تصمیم به بازگشت به آن گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.