تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 دی 1403 - 1:17
کد خبر : 6993

شکست تلخ پورشه در بازار خودرو های برقی

شکست تلخ پورشه در بازار خودرو های برقی

پورشه، برند لوکس آلمانی که با خودروهای اسپرت و قدرتمند خود شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا جایگاه خود را در بازار خودروهای برقی نیز تثبیت کند. اما نتایج فروش مدل تایکان، سدان برقی این شرکت، نشان می‌دهد که این تلاش‌ها به موفقیت مورد نظر نرسیده است. با وجود تبلیغات گسترده و انتظاراتی

پورشه، برند لوکس آلمانی که با خودروهای اسپرت و قدرتمند خود شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا جایگاه خود را در بازار خودروهای برقی نیز تثبیت کند. اما نتایج فروش مدل تایکان، سدان برقی این شرکت، نشان می‌دهد که این تلاش‌ها به موفقیت مورد نظر نرسیده است. با وجود تبلیغات گسترده و انتظاراتی که ایجاد شده بود، تایکان نتوانست آنطور که باید در بازار بدرخشد.

پورشه در سال ۲۰۲۴: موفقیت بنزینی‌ ها، شکست برقی‌ ها و چالش بازار چین!

پورشه، غول خودروسازی آلمان، در سال ۲۰۲۴ با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود. در حالی که فروش کلی این شرکت با کاهش ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسید، اما عملکرد خودروهای بنزینی آن بسیار خیره کننده بود. این در حالی است که فروش خودروهای برقی پورشه، به ویژه مدل تایکان، با افت شدیدی مواجه شد و نگرانی‌هایی را برای آینده این شرکت ایجاد کرد.

کاین در صدر، تایکان در قعر!

در میان مدل‌های مختلف پورشه، کاین با افزایش ۱۸ درصدی فروش و تحویل ۱۰۲,۸۸۹ دستگاه به مشتریان، به پرفروش‌ترین مدل این شرکت در سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. این موفقیت را می‌توان به عرضه مدل فیس لیفت شده این خودرو در سال ۲۰۲۳ نسبت داد. اما در مقابل، فروش مدل تایکان با افت ۴۹ درصدی به تنها ۲۰,۸۳۶ دستگاه رسید. پورشه دلیل این کاهش چشمگیر را به فیس لیفت میانی این مدل و روند کندتر از حد انتظار پذیرش خودروهای برقی نسبت می‌دهد.

خوش بینی بی مورد به بازار خودروهای برقی!

این شکست در فروش تایکان، پورشه را وادار به بازنگری در استراتژی خود در زمینه خودروهای برقی کرده است. این شرکت اذعان کرده است که درباره سرعت رشد بازار خودروهای برقی بیش از حد خوش بین بوده است و حتی احتمال استفاده از موتورهای بنزینی در خودروهایی را مطرح می‌کند که در ابتدا قرار بود کاملاً برقی باشند.

ماکان برقی: آغاز موفق، آینده نامعلوم!

در همین حال، فروش نسل دوم مدل برقی ماکان با فروش ۱۸,۲۷۸ دستگاه شروع موفقی را تجربه کرده است. هرچند عرضه آن از اواخر سپتامبر (مهر ۱۴۰۳) آغاز شد. با این همه، این مدل راه دشواری را برای جبران فروش ۶۴,۵۷۱ دستگاه بنزینی نسل قبل خود در پیش دارد. مدلی که فروشش به دلیل قوانین جدید امنیت سایبری از بازار اروپا به طور کامل از بین رفت.

خودروهای اسپرت: موفقیت در میان زمزمه‌های توقف تولید!

در بخش خودروهای اسپرت، مدل ۹۱۱ با افزایش ۲ درصدی فروش به ۵۰,۹۴۱ دستگاه و مدل‌های باکستر با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۳,۶۷۰ دستگاه رسیدند. در این میان، به ویژه عملکرد ۷۱۸ مهم است. زیرا این مدل نیز مانند نسل اول ماکان به دلیل قوانین امنیت سایبری از بازار اروپا حذف شد. این موفقیت در حالی رقم خورد که زمزمه‌هایی مبنی بر توقف تولید این مدل‌ها و جایگزینی آنها با مدل‌های برقی به گوش می‌رسد.

پانامرا و چالش بازار چین!

فروش مدل پانامرا نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۹,۵۸۷ دستگاه رسید که پورشه دلیل آن را کاهش تقاضا در چین عنوان کرد. بازاری که همچنان به سدان‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهد. به طور کلی، سال ۲۰۲۴ برای پورشه در چین سال موفقی نبود و فروش کلی این شرکت در این کشور با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شد.

چشم انداز آینده:

با این شرایط، پورشه با چالش‌های جدی در زمینه فروش خودروهای برقی و رقابت در بازار چین روبرو است. این شرکت باید استراتژی‌های خود را با تغییرات دنیای خودرو هماهنگ کند و به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش خودروهای برقی و همچنین جذب مشتریان چینی باشد. در غیر این صورت، ممکن است در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مبل شنی تبلیغات متنی